۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه


زنان نروژی اسلام را "مذهب تجاوز جنسی" می دانند


مدافعان اسلام آنرا " مذهب صلح " می نامند اما بسیاری از زنان نروژی اسلام را " مذهب تجاوز جنسی " می دانند.
.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایرانی " محبت نیوز " ، به نقل از "نشنال نیوز " ، پلیس نروژ در یکی از مجلات این کشور ، تمام پرونده های مختومه تجاوز جنسی سال 2010 را مربوط به مهاجرین مسلمان دانست.
این گزارش در یکی از شبکه های تلویزیونی نروژ بازگو شد. در این برنامه با یکی از قربانیان تجاوز نیز مصاحبه شد. این قربانی گفت که فرد متجاوز به او توضیح داده که مذهبش یعنی "اسلام" اجازه می دهد که به او تجاوز کند.
در گزارش پلیس نروژ ذکر شده که در مجموع 186 پرونده تجاوز در سال 2010 تشکیل شده است. در این پرونده های تجاوز 86 مورد تجاوز جنسی همراه با حمله وجود دارد. در 83 مورد قربانیان متجاوزین را شناسایی کرده اند. در هر 83 مورد گفته شده که متجاوز ظاهری غیر غربی داشته است. لفظ " غیر غربی " برای مسلمانان مهاجر از آفریقا ، خاورمیانه و آسیا به کار برده می شود.
در انواع دیگر تجاوز ها خود نروژی ها هم به چشم می خورند. اما باز تعدادشان در اقلیت قرار دارد.
یک افسر پلیس زن در این گزارش گفت : " بسیاری از مجرمان اینگونه تجاوز ها در حاشیه جامعه قرار دارند ، بعضن بیکارند و از کشور های توسعه نیافته می آیند. در پنج سال گذشته حتی پناهجویان نیز در مواردی دست به تجاوز جنسی زده اند.
البته این معضل تازه ای نیست. گزارشی در " آفنپستن " در سال 2001 گفت : " درحالی که مهاجران غیر غربی تنها 14.3 درصد از جمعیت اسلو را تشکبل می دهند ، اما 65 درصد از تجاوزات جنسی به آنها تعلق دارد. "
نیو امریکن هم می گوید : " به بیان دیگر ، مسلمانان آفریقا و دیگر کشور های جهان سوم زنان غربی را هدف تجاوز خود قرار داده اند. " نیو امریکن توضیح داد : " در سال 2005 یک وبلاگ نویس به نام " جردمن " از موج تجاوز مشابهی در سوئد خبر داد. در همان سال یک تحقیق به منظور پیگیری وقوع جرم گزارش داد که الجزیره ای ها ، لیبیایی ها ، مراکشی ها و تونسی ها بیشترین متجاوزین جنسی در این کشور هستند.
باز در همان سال روزنامه " آفتونبلادت " گزارش داد که نزدیک به نیمی از متجاوزین از مهاجران بودند. "
خمینی و شهوترانی با کودک شیرخوار



فقط خواستم بگویم شرف اهل قلم خوش آمدی


خواستم بگویم دوسال پشت میله ها بود ، اما گیج شدم ما پشت میله ها بودیم یا شما ؟! پس فقط با روی شرمنده می گویم خوش آمدی ای شرف اهل قلم !


آیت‌الله پینوکیو نطق کرد

احمدی‌نژاد: کسی در ايران به‌خاطر اظهارنظر در زندان نيست
محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه يورونيوز در مورد بازداشت خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی گفت: "در همه کشورها زندان و محدوديت قانونی وجود دارد و کسانی که از ايجاد محدوديت‌ برای‌شان سوال می‌کنيد، افرادی هستند که مسائلی با قوه قضائيه دارند." احمدی‌نژاد گفت "در ايران دستگاه قضائی مستقل است" و افزود: "در ايران کسی به‌خاطر اظهارنظر در زندان نيست، چرا که در قوانين جمهوری اسلامی ايران اظهارنظر آزاد 


رییس سازمان زندان‌ها خبر از ۱۷ برابر شدن تعداد زندانیان بعد از انقلاب داد. او پیش از این نیز اعلام کرده بود با وجود ظرفیت ۵۵ هزار نفری زندان‌ها، بیش از ۲۲۰ هزار نفر در ایران، زندانی هستند.
اسماعیلی درباره تعداد زندانیان به مهر گفته است: "بر اساس آمارهای بدست آمده، ۷۰ درصد زندانیان جزو خانواده‌های کم‌درآمد و فقیر هستند. زندانی که در جرایم مواد مخدر و سرقت به زندان افتاده بدون شک از قشر نیازمندان هستند".
وی پیش از این نیز به روزنامه شرق گفته بود: "ظرفیت اسمی زندان‌های کشور ۵۵ هزار نفر است، اما بیش از ۲۲۰ هزار نفر زندانی هستند".
اسماعیلی همچنین خبر داده در دوره یک ساله مسوولیت وی، ۵۵ هزار نفر به تعداد زندانیان کشور اضافه شده است. به عبارت دیگر بر اساس همین آمار روزانه ۱۵۲ نفر به تعداد زندانیان در ایران اضافه می شود.
در همان زمان یوسفیان، از اعضای كمیسیون قضایی مجلس، با اشاره به اینکه "الان چهار برابر ظرفیت موجود، زندانی داریم و در بعضی جاها تا هشت برابر هم رسیده است"، گفته بود: "زندانی كه ظرفیت صد زندانی را دارد، هشتصد زندانی را در خود جا داده است؛ این وضعیت را می‌توان در برخی شهرستان‌ها نیز مشاهده كرد".
یونس موسوی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون قضایی مجلس نیز خبر از آن داده بود که "تعداد زندانیان در زندان‌ها به حدی زیاد است که بعضی از آن‌ها مجبورند در راه پله‌ها بخوابند".
افزایش زندانیان پس از انتخابات
سخنان مسوولان سازمان زندان‌ها و کمیسیون قضایی مجلس درباره تعداد زندانیان در حالی بیان می‌شود که در دو سال گذشته و پس از بروز اعتراضات نسبت به انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در خرداد ۸۸، افراد زیادی بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.
علاوه بر فعالان سیاسی، دانشجویی، حقوق بشر، زنان و ... تعداد زیادی از مردم عادی نیز که در تظاهرات اعتراضی بازداشت شده بودند، با احکام زندان رو به رو شده‌اند.
پیش از این و در جریان رسیدگی به حوادث بازداشتگاه کهریزک، اعلام شده بود یکی از دلایل انتقال زندانیان به این بازداشت‌گاه، پر بودن ظرفیت زندان اوین بوده است.

در همین حال آمار منتشر شده حکایت از آن دارد که تعداد بسیار زیادی از زندانیان از جمله اقشار کم درآمد در جامعه هستند، لذا آن‌گونه که اسماعیلی می‌گوید "اگر خانواده زندانیان حمایت نشوند فردا آن‌ها هم به جرگه بدهکاران اضافه شده و شاید خودشان اموال ما را سرقت کنند". این در حالیست که حقوق زندانیان سیاسی نیز قطع شده و وابستگان آنها از کار اهراج شده اند. در عین حال هر گونه کمک مالی به خانواده زندانیان با واکنش شدید حکومتی روبه رو می شود.
از سوی دیگر گفته می‌شود که "نزدیک به یک سوم زندانیان آزاد شده دوباره دستگیر می‌شوند که در مرحله دوم دستگیری مرتکب جرم‌های سنگین‌تری شده‌اند". با این وجود رییس سازمان زندان‌ها پیش از این اعلام کرده بود: "باید اجرای احكام را جدی بگیریم و ابهت را به زندان برگردانیم".
بر اساس آمارنشریه سازمان زندان‌هامواد مخدر و اعتیاد ۳۷ درصد، اعمال بر ضد اشخاص و اطفال ۱۶ درصد، سرقت ۱۰ درصد، اعمال بر ضد عفت و اخلاق عمومی ۹ درصد و· بر ضد اموال و مالکیت ۶ درصد، جرم‌های اصلی زندانیان است.
منبع : روز
مروری بر انچه برما گذشته:
برگرفته از صفحه فیس‌بوک Black Swan
 از جلوی ساختمانی رد می شوم که عده زیادی زن و مرد جلوی اون تجمع کردن. زنی حدود 50 ساله به شوهرش: _ چی؟ وثیقه؟وثیقه از کجا بیارم؟؟؟؟ دختری حدود بیست و چهار ساله: _الو؟...صدات قطع و وصل میشه...یه جا وایسا ببینم چی میگی؟..خب خب...اونجا هم نیست؟(به شدت می گرید) نه اینجا هم نیست...وای... بدبخت شدیم...کجا دنبالش بگردیم؟ یک پیرمرد: _آقا...آقا...سرکار...تروخدا..ب​نام علی معینی...اونجا نیست؟رفتم خیابون زند گفتن بیام اینجا...سرکار بخدا من همین یه پسر برام مونده.(تا حالا گریه یک پیرمرد رو دیدین؟) مردی میانسال به مردی دیگر: _نمیدونم.نامردا قبل از اینکه چیزی بپرسن یا چیزی ثابت بشه اول یه کتک مفصل بهشون می زنن. زنی گریان حدود 40 ساله به شوهرش: _آخه مرد یه کاری بکن...دختره رو می کشن ها..!!!! پسری که به نظر دانشجو میاد به دوستش: _آره.امروز هم از ساعت 4 پارک دانشجو هستیم. از جلوی جمعیت که می گذرم ناخودآگاه ترانه یار دبستانی من رو زمزمه می کنم. دو ساعت بعد در بین دوستان هستم: _دیدین؟ بنازم...آقا همه رو شست و گذاشت کنار.درستش هم همینه.شما موسوی ها رای نیاوردین زورتون گرفته.بخاطر همین هم ادا در میارین.موج سبز و فوج سبز و از این مزخرفات. _اگه اینهمه تقلب نمیکردین بهتون می گفتم.به قول همون آقاتقلب صدهزار تا ،یک میلیون نه یازده میلیون.معلومه...چنان تقلبی کردین که خودتونم باورتون نمیشه. _دیشب صدای آمریکا رو دیدین؟دیدین چطور مردمو می زدن؟جالبه که تلویزیون هم هیچی نمیگه. _آره دیدم.اون دختره رو که تیر خورد دیدی؟دیدی چشماش بی حرکت شد؟ دیدی از بینیش چطور خون زد بیرون؟ دیدی چطور از دهانش خون اومد؟دیدی؟ کشته شد اسمش ندا بود... _واقعا این لباس شخصی ها کی ان؟ _معلومه .همونهایی که پروارشون کردن برای همچین روزهایی _ای بابا ..هنوز مردم اراده نکردن که جلوشون وایسن.وگرنه... _اگه مثل من به احمدی نژاد رای میدادین الان اینقدر همه جاتون نمی سوخت. _به احمدی نژاد؟خیلی برام جالبه که از رو نمی رین.با اینهمه تقلب و کشتار و دروغ باز هم از رو نمیرین؟ _عزیزمه...خیلی کارش درسته. _راستی امشب ساعت 11 یادتون نره.الله اکبر روی پشت بون دو ساعت بعد در پمپ بنزین هستم: _آقا زود باش.الان ساعت چهار میشه مردم می ریزن میان...دیگه نمیشه کار کرد _چطور مگه؟ _دیروز ده دوازده تا از این دانشجوهای بیچاره رو ریختن توی مسجد اونطرف خیابون بعدش هم اینقدر با شیلنگ و باطوم و هر چی دم دستشون میومد میزدن که نگو و نپرس.خوشم اومد.دانشجو ها هم همه شعار میدادن.همینجور که کتک میخوردنا!!!ای وللا داشتن. _اونروز هم من دیدم سه تا دختر یکی از این لباس شخصی ها رو تا حد مرگ کتک زدن. اقا واقعا گل کاشتن دخترا رو دیدین دمشون گرم ابروی هرچی مرد خریدن _محمد اماده شو ساعت 4 میام دنبالت بابا غیرتتون کجا رفته دخترا رو ببین خجالت بکش مگه دیروز ندیدی چنان باطوم زد کله ش مثل هنودنه قارچ خورد اما دستبردار نبود با همون وضعیت شعار میداد محمد دیره پاشو پاشو......


ali-ajami
خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمی علی عجمی، از فعالین دانشجویی چپ دانشگاه تهران به علت سردرد‌های شدید و افت ناگهانی فشار خون در زندان رجایی شهر کرج، بسیار نامساعد گزارش شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رغم اینکه علی عجمی در شرایط بدی قرار دارد، اما به دلیل کندی امور در بهداری زندان، مسئولان تاکنون نسبت به شناخت بیماری و معالجهٔ این زندانی سیاسی اقدام موثری به عمل نیاورده‌اند.
این مهم در حالیست که روز گذشته نامبرده به دلیل افت فشار ناگهانی و وخامت وضعیت جسمی به کمک هم بندیانش راهی بهداری شد، اما مسئولان بهداری صرفا به تزریق یک سرم و مسکن اکتفا کردند.
علی عجمی، دانشجوی ترم آخر رشتهٔ حقوق دانشگاه تهران، بیست و یکم بهمن ماه سال ۸۸ در سبزوار بازداشت شد و از آن زمان تاکنون بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد.
گفتنی ست که از زمان انتقال وی به زندان رجایی شهر کرج به علت عدم اجازهٔ برقراری تماس تلفنی زندانیان محبوس در بند امنیتی این زندان، و هم چنین عدم امکان سفر خانوادهٔ این زندانی سیاسی به کرج به دلیل مسافت زیاد، عملا ایشان از وضعیت فرزندشان بی خبر مانده اند.

اين قضیه شوشول حقیقتا يک شبيخون فرهنگی است

   «فرنود راستگو» بیش از ۱۲ هزار هوادار فیسبوکی پیدا کرده است. هیچ بعید نیست فردا پس فردا، تعداد هوادارانش از علی دایی هم بیشتر بشود!  و اما داستان از این قرار است که در برنامه زنده «رنگين كمان» پخش شده از شبكه محلي تهران، پسري ۴-۵ ساله با نام «فرنود»، در پاسخ به پرسش«خاله نرگس» كه از او مي‌پرسد كدام كار شخصي‌اش را خودش انجام مي‌دهد، مي‌گويد: «وقتي به دستشويي مي‌روم، خودم شوشولم را مي‌شويم.» مجري كه از شنيدن آن جمله شوكه شده، براي دور كردن اذهان بينندگان تلويزيون از چيزي كه شنيده‌اند، مي‌گويد: «ماشين لباس‌شويي را خودت را روشن مي‌كني؟... نه.... نه... نه! اشتباه گفتي!»

* و اما بعد،
------------------------
چه شوشول  حربه ي جديد جنك نرم باشد  یا نباشد،  یک چیز روشن است و آن اینکه چقدر راستگویی خوبه! و فرنود راستگو چه ساده و کودکانه بغض فروخورده یک ملت را فریاد کشید!
   شوشول سانسور کن عاقبت رای و حق سانسور کن می شود!  
دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

احمد شهید خواستار اجازه سفر به ایران شد


احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشرسازمان ملل متحد از دولت ایران خواست به او اجازه دهد تا برای بررسی وضعیت حقوق بشر به این کشور سفر کند. ماموریت رسمی 
آقای شهید از روز اول اوت، دهم مرداد آغاز شده است.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد شهید امروز، چهارشنبه ۳ اوت/۱۲ مرداد، در ژنو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بطور کتبی خود را به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده و بر خواست خود جهت سفر به ایران تاکید کرده است.
 
دکتر احمد شهید که در مقر سازمان ملل در ژنو با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، ابراز امیدواری کرد که مقام‌های ایرانی در مسیر "عمل به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر" گام بردارند. ماموریت آقای شهید برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران از روز دوشنبه اول اوت/۱۰ مرداد آغاز شده است.

احمد شهید، وزیر خارجه سابق مالدیو روز ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱ (۲۷ خرداد ۱۳۹۰)  از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران انتخاب شد. او نخستین گزارش خود را در پایان تابستان امسال به شورای حقوق بشر و کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد داد.

دولت جمهوری اسلامی ایران اما اعلام کرده که احمد شهید را نخواهد پذیرفت. محمد جواد لاریجانی، که دبیر حقوق بشر قوه قضاییه ایران است، گفته است، «در کارنامه‌ی حقوق بشری جمهوری اسلامی، هیچ تنش و نکته‌ای وجود ندارد و تنش‌های موجود فقط تهاجم سیاسی و تبلیغاتی مخرب غرب علیه کشور است».

لاریجانی ادعا کرده، تعیین گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران «پروژه‌ی رسوای مضمحل حقوق بشر غربی» است که باید آن را کنار گذاشت.

هم‌اکنون دهها نفر در زندان‌های جمهوری اسلامی بسر می‌برند که تا چند سال پیش جزو مقام‌های ارشد در جمهوری اسلامی بودند. میرحسین موسوی ۸ سال نخست‌وزیر و مهدی کروبی ۸ سال رئیس مجلس در نظام جمهوری اسلامی بودند. این هر دو بدون طی هیچگونه مراحل قانونی دادرسی قضایی در کنار دهها مقام سیاسی یا روزنامه‌نگار و شهروند عادی دیگر در زندان بسر می‌برند.

ماه گذشته ده‌ها تن از روشنفکران ایرانی، از جمله استادان دانشگاه‌، نویسندگان، حقوق‌دانان، هنرمندان و فعالان حقوق بشر در خارج از کشور، در نامه‌ی سرگشاده‌ای به دکتر احمد شهید نوشتند: «قصد جمهوری اسلامی از نپذیرفتن انتصاب جنابعالی به این سمت و ممانعت از سفر شما به ایران آن است که از بازبینی و بررسی جنایات خود توسط جامعه‌ی جهانی جلوگیری کند.»

این روشنفکران خواستار آن شدند که آقای شهید برای تکمیل اطلاعات خود درباره‌ی وضعیت حقوق بشر در ایران، با زندانیان سیاسی پیشین و خانواده‌های آنان در خارج نیز تماس بگیرد.

دکتر احمد شهید سومین گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای ایران است. پیش از وی  رینالدو گالیندوپل در سال ۱۹۸۹ و  موریس کاپیتورن در سال ۱۹۹۶ چنین ماموریتی برعهده گرفتند و موفق شدند یکبار به ایران سفر کنند.

دولت ایران کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه حقوق مدنی و سیاسی، از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر را امضا کرده و ملزم به اجرای تعهدات خود در این زمینه است.

ناصرتقوایی: از گزارشگرویژه سازمان ملل می خواهم تا با زندانیان دیدار کند؛ قاضی برخلاف سخنان دادستان کل کشور عمل کرد

 
ناصرتقوایی به کمپین گفت: « من خواهش دارم اگر سازمان ملل قرار است بازرس ویژه ای را به ایران بفرستد نام تمام زندانیان و زندان ها را در لیست جا بدهد تا از آنها دیدار کند، باید از آنها دفاع شود. من وقتی برای ملاقات همسرم به زندان می روم چیزهای را می بینم که واقعا درناک است.»
ناصر تقوایی در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با اشاره به اینکه علیرغم سخنان هفته گذشته دادستان کل کشورمرضیه وفا مهر، بازیگر سینما و همسر ناصر تقوایی بیش از یکماه است که به اتهام بازی در فیلم ” تهران من، حراج” در زندان قرچک ورامین به سر می برد. اگرچه محسن اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در صحبت های خود در تاریخ ۴ مرداد خبر از آزادی پگاه آهنگرانی و مرضیه وفا مهر را داد اما این بازیگر سینمایی هنوز آزاد نشده است. ناصر تقوایی در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از سازمان ملل درخواست کرد که گزارشگر ویژه خود را زودتر به ایران بفرستد تا وضعیت زندانیان را از نزدیک ببیند و به نوعی از آنها دفاع کند.
ناصر تقوایی در خصوص آخرین وضعیت همسرش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « هفته گذشته آقای اژه ای گفتند که دختران سینمایی آزاد خواهند شد . در روزنامه ها هم اسم خانم پگاه آهنگرانی و مرضیه وفا مهر، همسرم را خواندم که آزاد می شوند با این حال دو روز بعد از صحبت های آقای اژه ای خانم آهنگرانی و محمدی آزاد شدند اما خانم من آزاد نشد. قاضی همسرم، پرونده ایشان را به دادگاه فرستاده اند. به نظرم فرستادن پرونده به دادگاه تنها راهکار قانونی بود که او می توانست با آن دستور آقای اژه ای را اجرا نکند. حالا من منتظر دو چیز هستم، یکی منتظر نظر دوباره دادستان کل کشور در خصوص وضعیت پرونده همسرم هستم و دیگری تعیین زمان محاکمه همسرم. چون اگر قرار باشد همسرم محاکمه شود باید زودتر زمانش مشخص شود، نگرانیم این است که تعیین زمان دادگاه به درازا بشکد و او همین طور در زندان بماند.»
ناصر تقوایی در خصوص پیگیری هایش گفت: « تا آنجا که از دستم بر می آید به آدم ها رجوع می کنم. اگر در مورد خودم بود هیچ وقت به کسی رجوع نمی کردم همین طور که تا به حال هیچ وقت در زندگیم نکرده ام اما این بار مربوط به فرد دیگری است که کمک من به دردش می خورد، همسرم است.اما با شلوغی دادگستری که می بینم به نظرم نمی آید به این زودی ها دادگاهش برگزار شود . یعنی حالا حالاها او باید در زندان بماند.»
ناصر تقوایی گفت: « تلخی ماجرا این است که چرا هنرمندان ما به دلیل نوع کارشان باید گذرشان به زندان بیفتد، واقعا دردناک است. بازیگر نمی تواند بگوید مثلا من این کار را در فیلم می کنم ، این کار را نمی کنم. دیگر کسی به او پیشنهاد کار نمی دهد. این فیلم تهیه کننده و کارگردان دارد. اگر اشکالی است آنها باید پاسخگو باشند چرا همسر من باید جور آنها را بکشد. این بازداشت ها انعکاس بدی در داخل و خارج هم دارد. الان به شدت بچه های خانه سینما نگران هستند که این اتفا ق ها زیاد نشود. خانم رخشان بنی اعتماد، آقایی پرویز پرستویی و امین تارخ در روزهای گذشته رفتند با قاضی پرونده مرضیه صحبت کردند اما فایده ای نداشت. »
تقوایی گفت: « من خواهش دارم اگر سازمان ملل قرار است بازرس ویژه ای را به ایران بفرستد نام تمام زندانیان و زندان ها را در لیست جا بدهد تا از آنها دیدار کند، باید از آنها دفاع شود. من وقتی برای ملاقات همسرم به زندان می روم چیزهای را می بینم که واقعا درناک است.»
تقوایی در پاسخ به این سوال که چرا پس از گفته های دادستان کل کشور همچنان مرضیه وفا مهر در زندان است، گفت: « نمی دانم واقعا چه بگویم، من برخورد سلیقه ای قاضی را دخیل می دانم. چون ایشان حتی با وثیقه هم موافقت نکردند. حالا مدعی شده اند که آزاد نشدن مرضیه به علت مصاحبه های من با رادیو و تلویزیون های خارجی بوده است. اما من مصاحبه هایم را ۱۶ روز پس از تصمیم ایشان شروع کردم. خیلی از مطبوعاتی ها می دانستند که همسرم بازداشت شده است اما به احترام من که می گفتم صلاح نمی دانم فعلا منتشر شود خبر را پخش نکردند. من زمانی گفتگو کردم که قاضی حاجی محمدی بازداشت موقت همسرم را دوباره تمدید کرد. یعنی من هر چقدر صبر کردم دیدم او شدت عملش بیشتر می شود.»
همسر مرضیه وفا مهرگفت:« یک روز صبح با تلفن بچه ها از خواب بیدار شدم که گفتند خبر بازداشت همسرم در خیلی از رسانه های داخل و خارج منتشر شده است. در این خبرها اشکالاتی بود و جملاتی نوشته شده بود که واقعی نبودند. من برای شفاف سازی مجبور شدم که صحبت کنم. یکی اینکه نوشته بودند فیلم پروانه نمایش و مجوز نداشته و به شکل زیر زمینی ساخته شده است که همه اشتباه است. مگر می تواند فیلمی زیر زمینی و بدون مجوز باشد آنوقت بخش بیشتر آن در خیابان های تهران فیلم برداری شده باشد؟ مگر می توان ۱۵ روز در خیابان های تهران بدون مجوز فیلم برداری کرد، پس وقتی پلیس جلوی آنها را می گرفته چه نشان می دادند. درباره پروانه نمایش ، این فیلم اصلا فیلم سینمایی نبوده و قابلیت پخش در سالن های سینمایی را نداشته که پروانه نمایش داشته باشد! این یک فیلم دانشجویی – تجربه ای ۶۰ دقیقه ای بوده است. من نمی دانم چطور سی دی قاچاق این فیلم به ایران آمده است . از وقتی هم این جنجال آغاز فروش این فیلم در ایران ده برابر شده است خب این هم نتیجه این بازداشت شد.»
ناصر تقوایی، کارگردانی که سینمای ایران مدیون نام اوست درباره حمایت وزارت ارشاد و مسولان سینمایی کشور گفت: « در مورد این پرونده خیلی عجیب است که مسولان وزارت ارشاد مسئولیتی به عهده نمی گیرند و می گویند از اختیارات ما خارج است. چند هفته پیش جلسه ای با آقای شمقدری، معاونت سینمایی ایران داشتم که ایشان قول دادند فردایش جلسه ای با حضور وزیر ارشاد و نماینده ای از وزارت اطلاعات برای پیگیری وضعیت زنان سینمایی بازداشت شده داشته باشند، در آن زمان هنوز پگاه آهنگرانی و مهناز محمدی هم در زندان بودند. قرار بود همان روز نیز تلفنی به من نتیجه جلسه را خبر بدهند که هیچ تماسی نگرفتند. فردایش بالاخره توانستم با او حرف بزنم که گفتند ظاهرا به هیچ نتجیه ای نرسیده اند.»
تقوایی درباره وضعیت زندان قرچک ورامین در روزهای ملاقات با همسرش گفت:«بالاخره زندان است دیگر، هتل ۵ ستاره که نیست. خانم من می گوید اوین اگر بودم بهتر بود. اما من اینطور فکر نمی کنم البته که امیدوارم اوین بهتر از قرچکی باشد که من می بینم. بهرحال مرضیه باید عادت کند و تحمل. چاره ای نیست.»
ناصر تقوایی، مرضیه وفا مهر گفت: « واقعا نمی دانم چه بگویم! همسرم می گفت که قاضی در بازجویی هاش برخورد بدی نداشته و منطقی بوده است ، یکبار هم من با قاضی حرف زدم که خیلی منطقی بود و وقتی داشتم از اتاقش بیرون می رفتم توقع داشتم که مسئله حل شده باشد و مرضیه با وثیقه آزاد شود. اما همسرم بعد بیرون آمد و گفت که برای او یکماه دیگر بازداشت موقت تمدید شده است. »

وضعیت وخیم جسمانی حشمت الله طبرزدی در زندان رجایی شهر

وضعیت جسمی حشمت الله طبرزدی دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران که در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد، وخیم گزارش شده است.
طبرزدی از جمله زندانیان سیاسی ایرانی است که به دنبال نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهور دو سال گذشته ایران دستگیر شد. 
به گزارش "کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی" طبرزدی پس از عارضه قلبی هم اینک از درد در قفسه سینه رنج می برد و مسئولان برای مداوای او توجهی نشان نمی دهند. 
طبرزدی چندی پیش در زندان دچار عارضه قلبی شده بود. 
علی طبرزدی، فرزند حشمت الله طبرزدی در گفتگو با سایت خبری "کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی" گفت که آخرین ملاقات پدرش با خانواده پنج شنبه گذشته بوده که در طی آن پدرش از عدم رسیدگی به وضعیتش گله کرده است به گفته علی طبرزدی، ناخن های دست مهندس حشمت الله طبرزدی به حالت نرم و پوسیده در آمده و می ریزد و از طرف دیگر بینائی اش دچار مشکل شده است .

مرگ هدی صابر فعال ملی و مذهبی در زندان اوین تهران در اثر عدم رسیدگی پزشکی این بیم را در میان فعالان سیاسی ایران به وجود آورده که حادثه ای مشابه برای دیگر زندانیانی که از بیماری رنج می برد تکرار شود.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin