۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه


 باباهه چی گفت خدا میدونه



انتقال 2 زندانیان سیاسی با وضعیت حاد جسمی به زندان ندامتگاه کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" انتقال وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) و زندانی سیاسی  اله وردی روحی به زندان ندامتگاه کرج
روز یکشنبه 27 شهریورماه وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری و زندانی سیاسی اله وردی روحی از سالن ایزوله شده 12 بند4 زندان گوهردشت به زندان ندامتگاه کرج منتقل شدند.این انتقال بدون هیچ دلیلی صورت گرفته است.
زندانی سیاسی اله وردی روحی مدتها است که  از بیماری سرطان پروستات رنج می برد اما بدستور بازجویان وزارت اطلاعات او را از درمان محروم کرده اند و در شرایط حاد جسمی بسر می برد بحدی که کارهای شخصی او با کمک همبندیانش صورت می گیرد.
از طرفی دیگر وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجره (سیامک مهر) نیز از بیماری کلیوی و گوارشی در رنج می باشد.
انتقال آنها به زندان ندامتگاه کرج با شرایط حاد جسمی و قرار دادن آنها در کنار مجرمین عادی و خطرناک توسط بازجویان وزارت اطلاعات حاکی از طرحی است برای حذف فیزیکی آنها است.
زندانی سیاسی اله وردی  روحی 62 ساله  به صرف حضور فرزندانش در قرارگاه اشرف در عراق  دستگیر شده است و بصورت گروگان در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.
چند ماهی است که فشارهای قرون وسطایی و طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج تشدید یافته است. در حال حاضر 5 زندانی سیاسی به نام های بهروز جاوید طهرانی،محمد علی منصوری،صالح کهندل،فرزاد مددزاده و ارژنگ داودی  از زندان گوهردشت کرج به  سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شده اند و از آن زمان تاکنون از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست. زندانی سیاسی رضا جوشن در سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج و توسط فردی بنام محبی از سربازجویان وزارت اطلاعات  تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارهای غیر انسانی ، انتقال به شکنجه گاه های وزارت اطلاعات و انتقال زندانیان سیاسی با شرایط حاد جسمی در کنار مجرمین عادی و خطرناک را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران برای بازدید از زندانها ،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده هایشان جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم می باشد.


edam_malaam_110528بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" هفت زندانی زندان قزل حصار که در سلولها انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت بسر می بردند صبح امروز به دار آویخته شدند.
روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه ۷ زندانی که از روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه از واحد ۲ زندان قزل حصار به سلولها انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند و در انتظار به دار کشیده شدن بسر می بردند.صبح امروز در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند.
از سرنوشت ۲۰ زندانی دیگر که از واحد ۲ زندان قزل حصار به سلولها انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند هنوز خبری در دست نیست. روز گذشته خانواده ها آخرین ملاقات با عزیزانشان را در زندان اوین انجام دادند.
علیرغم گذشت چند ساعت از اعدام ۷ نفر در زندان گوهردشت کرج قویه قضاییه رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در مقابل اعدام های امروز تا این لحظه سکوت پیشه کرده است و به نظر می آید ابعاد اعدام ها در روزهای گذشته فراتر از آن است که در رسانه های دولتی اعلام می شود.
اعدام ها در شهرهای زاهدان،تایباد و ارومیه هنوز از طریق رسانه های حکومتی اعلام نشده است و این شاهدی است بر اینکه رژیم ولی فقیه برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه اقدام به اعدام های گروهی در زندانها می نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام گروهی ۷ زندانی در زندان گوهردشت کرج را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

  60 درصد زنان تهرانی در ایران اسلام زده سابقه تعرض جنسی دارند

article picture
منبع حکومتی :نتایج یک تحقیق دانشگاهی در تهران مشخص کرد که 62 در صد زنان تهرانی در مقابل متلک‌های زننده سکوت می‌کنند.
اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران در تحقیقی که به روش کمی و پرسش‌نامه در میان صدها زن جوان بین 15 تا 35 سال در مناطق شمالی و جنوبی شهر تهران انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدند.

روزنامه قدس :واکنش زنان نسبت به هر یک از انواع تعرض جالب‌توجه است. به طوریکه هرچه تعرض‌ها از حالت غیرفیزیکی خارج شده و به حالت فیزیکی نزدیک می‌شود عکس‌العمل‌ها نیز تند‌تر می‌شود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که 72.5(هفتادودو ونیم) درصد در مقابل نگاه‌های معنادار، 62.5 (شصت‌و‌دو و نیم) درصد در مقابل متلک‌های زننده و 12.5(دوازده‌ و نیم) درصد از زنان در مقابل لمس اعضای بدن سکوت می‌کنند. همه این‌ها در حالی است که بیش از 60 درصد از زنان سابقه نوعی تعرض جنسی را داشته‌اند که شامل نگاه‌های معنادار، متلک‌های زننده و لمس اعضای بدن است.
به نوشته قانون , این تحقیق با بررسی مسائلی همچون منطقه مسکونی، مدت زمانی که فرد بیرون از منزل سپری می‌کند، تأهل، سن و میزان آگاهی دادن توسط والدین به این نتیجه رسیده است که دو متغیر محل سکونت و میزان آگاهی دادن توسط والدین به طور مستقیم و فزاینده بر میزان احساس امنیت تاثیر دارد، به‌طوریکه افرادی که در شمال شهر زندگی می‌کنند و افرادی که در دوران کودکی به آنها آگاهی لازم داده شده باشد احساس امنیت بیشتری می‌کنند. همچنین سن بانوان بر روی احساس امنیت آنها هیچ تاثیری ندارد. اما در خصوص تاهل باید به این نکته اشاره کرد که زنان متاهل بیش از دختران مجرد احساس امنیت دارند .

سفر احمدی نژاد به نیویورک
article picture
 

article picture

  یک ممنوعیت دیگر:رانندگی مردان برای سرویس دختران دبیرستانی ممنوع شد
 
رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد: امسال برای نخستین بار مدارس برای سرویس دبیرستان‌های دخترانه ملزم به بکارگیری راننده زن هستند.

خبر آنلاین:چند سالی است که شروع سال تحصیلی با موضوع سرویس مدارس و ترافیک گره خورده است.

امسال قوانین برخورد با رانندگان سرویسی که تخلف کنند تشدید می‌شود به طوریکه پلیس با رعایت نکردن ظرفیت، قوانین و مقررات و بی‌توجهی به ایمنی خودرو برخورد می‌کند. ضمن اینکه رانندگان باید قوانین را در هنگام سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان رعایت کنند.

علاوه بر قوانین راهنمایی و رانندگی رئیس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین اعلام می‌کند: امسال برای نخستین بار مدارس برای سرویس دبیرستان‌های دخترانه ملزم به بکارگیری راننده زن هستند.

سردار حسین رحیمی می‌گوید: در سال تحصیلی جدید رانندگان زن برای جابه‌جایی دختران دبیرستان بکارگیری می‌شوند اما مدارس راهنمایی و دبستان می‌توانند از راننده مرد استفاده کنند.

وی دلیل این کار را راحتی دانش آموزان اعلام می‌کند و می‌افزاید: خوشبختانه تعداد رانندگان زن ماهر افزایش یافته و آنها توانایی انجام این کار را دارند.
article picture

  استمرار اعدامهای گروهی و مخفیانه زندانیان قزل حصار
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" صبح امروز 4 زندانی دیگر که از زندان قزل حصار به زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند اعدام شدند.

روز دوشنبه 28 شهریورماه 4 زندانی که روز گذشته از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند در زندان گوهردشت کرج به دار آویخته شدند.اسامی زندانیان که امروز اعدام شدند به قرار زیر می باشد:

1- عبدالرحمن محمد فرزند حبیب الله 2- رستم دیداری 3- آیت کاظمی فرزند قربانعلی 4- شمس الله اقبال پور
روز یکشنبه 27 شهریور ماه سری سوم زندانیان که تعداد آنها 10 نفر بود از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی بند1 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.4 نفر از آنها صبح امروز اعدام شدند ولی 6 نفر از آنها را شب گذشته به نقطۀ نامعلوم دیگری برای اجرای حکم اعدام منتقل کردند.

از روز پنجشنبه 24 شهریور ماه تاکنون 37 زندانی از سالنهای 1 الی 8 واحد 2 زندان قزل حصار جهت اجرای حکم ضدبشری و قرون وسطایی اعدام به سلولهای انفرادی زندان اوین و زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.11 نفر از آنها طی دیروز و امروز در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند.
10 زندانی که روز گذشته از زندان قزل حصار جهت اجرای حکم اعدام خارج نمودند.اسامی 4 نفر از آنها به ترتیب زیر می باشد:

1- داودی محمدی 40 ساله ،4 سال در زندان بسر می برد
2- اسماعیل موسوی 22 ساله 3 سال در زندان بسر می برد
3- حسین سرلک 27 ساله 3 سال در زندان بسر می برد
4-علی محمدی 30 ساله 4 سال در زندان بسر می برد
تعدادی از اعدام شدگان دیروز و امروز از شهروندان افغانی می باشند که از حداقل حقوق اولیۀ خود محروم بودند.
در طی روزهای یکشنبه و دوشنبه حداقل 37 نفر فقط از زندانیان زندان قزل حصار اعدام شدند.ولی قوۀ قضاییۀ رژیم ولی فقیه علی خامنه ای از اعلام خبر اعدام ها خوداری می کند.اعدام های مخفیانه و گروهی دیروز و امروز حاکی از آن است که ابعاد اعدام ها در زندانهای ولی فقیه بسیار گسترده تر از آن است که از طریق رسانه های دولتی اعلام می گردد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های گروهی و مخفیانه 2 روز گذشته زندانیان در زندان قزل حصار را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
28 شهریور 1390 برابر با 19 سپتامبر 2011
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin