۱۳۹۰ تیر ۲۳, پنجشنبه


نه به انتخاباتِ جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد




نه به  ٣٣ سال جنایت، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال ترور، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال دزدی، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال حقارت، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال اعدام، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال سرکوب، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال حکومت منحوس آخوندی، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال دخالت دین در حکومت، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال ولایت فقیه، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به  ٣٣ سال انتخابات دروغین، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
نه به جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم ، نه یک کلمه زیاد
بازاری زندانی بیش از ۲۰ ماه در بند ۲۰۹ تحت شکنجۀ روحی 


بنابه گزارشات رسیده به “فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” بازاری زندانی محمد بنازاده امیر خیزی علیرغم محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی بیش از ۲۰ ماه است که در بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه های روحی و جسمی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد. بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی ۶۴ ساله علیرغم اینکه در مهر ماه ۱۳۸۹ توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ به ۵ سال زندان محکوم شده است ولی با گذشت بیش از ۲۰ ماه همچنان در بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه های روحی و تهدیدات مستمر بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد و از انتقال او به بند عمومی خوداری می کنند. خانواده و وکیل وی نسبت به این حکم سنگین ، غیر انسانی و غیر قانونی اعتراض نموده اند اما بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار روحی قرار دادن وی هر بار با بهانه های واهی دادگاه تجدید نظر وی را به تعویق می اندازند. آخوندی با نام مستعار علوی از سربازجویان وزارت اطلاعات همراه با سربازجوی دیگری بنام سعید شیخان در بند ۲۰۹ زندان اوین علیه این بازاری زندانی اقدام به پرونده سازی نمودند.این ۲ سربازجو که از جنایتکاران علیه بشریت می باشند و از دهۀ ۶۰ تا به حال در شکنجۀ منجر به قتل،توصیه صدور حکم اعدام و اجرای آن علیه تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی مشغول بوده اند و همچنان به شکنجه و قتل در بند ۲۰۹ زندان اوین ادامه می دهند. او همراه با سایر سربازجویان وزارت اطلاعات توصیۀ اجرای حکم اعدام علی صارمی،جعفر کاظمی ،محمدعلی آقایی و همچنین زجر کش کردن محسن دگمه چی را داده بود .آخوند علوی سربازجوی شکنجه گر و قاتل خود شخصا در یورش به منازل شخصی شهروندان،دستگیری و اذیت و آزار و تهدید خانواده های زندانیان سیاسی شرکت دارد. در حال حاضر علاوه بر آقای محمد بنازاده امیرخیزی بازاری دیگری بنام جواد لاری در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی است. لازم به یاد آوری است که او در ۹ آذر ۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او ماه ها در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت شکنجه ها به حدی شدید بود که در طی این مدت ۱۷ کیلو کاهش وزن داشت.بازجویی و شکنجۀ او توسط سربازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی صورت می گرفت یکی از دلایل دستگیری بازاری زندانی حضور بستکانش در قرار اشرف در عراق می باشد. پیش از این همسرش خانم شهلا زرین فر و ۲ برادرش اصغر و حمید بنازاده پس از تحمل چند سال و پایان یافتن محکومیتشان آزاد شدند .

بوسه های رسول الله و حکایات شیرینش!


ناپدید شدگان قهری!
حاضر نیستم به خاطر مصالح شخصی و هراس از

تهدیدها از ایستادگی در سایه شجره سبز استیفای

حقوق ملت که امروز به خون به ناحق ریخته شده

جوانان این کشور آبیاری شده است لحظه ای 

صرف‌نظر نمایم.

آلمان خواستار پایان یافتن حصر موسوی و کروبی شد

به گزارش آسوشیتد پرس، مارکوس لونینگ، بالاترین مقام امور حقوق بشر در دولت آلمان روز پنجشنبه با تأکید بر این‌که مهدی کروبی و میرحسین موسوی «بدون هرگونه پایه و اساس قانونی، در مکان نامعلومی» نگهداری می‌شوند و هیچ ارتباطی با دنیای بیرون ندارند، تأکید کرد که این دو نفر باید به همراه تمامی زندانیان سیاسی در ایران، آزاد شوند.
این درخواست در حالی از سوی آلمان اعلام شده که در حال حاضر و به دنبال بی‌خبری از وضعیت میر حسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان، پرونده‌ای در این خصوص در سازمان ملل به ثبت رسیده و وضعیت این افراد به عنوان «ناپدیدشدگان قهری» در این سازمان در دست پیگیری است.
عبدالکریم لاهیجی، نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشری می‌گوید که بر اساس آیین دادرسی «کمیته حمایت از ناپدید شدگان قهری سازمان ملل متحد»، این شکایت‌نامه پس از بررسی در گام بعدی به دولت جمهوری اسلامی ابلاغ می‌شود و کمیته مزبور در انتظار پاسخ می‌ماند.
از آنجایی که رسیدگی به شکایات در این کمیته علنی نیست مشخص نیست که آیا شکایت‌نامه مزبور که از سوی فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشری تنظیم و به این کمیته ارسال شده، به دولت جمهوری اسلامی ابلاغ شده است یا خیر.
در عین حال با توجه به اینکه ادامه روند این شکایت منوط به دریافت پاسخ از سوی جمهوری اسلامی است، نمی‌توان تخمین زد که بررسی کامل این پرونده تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.
با این اوصاف آقای لاهیجی تأکید کرده است در صورتی که جمهوری اسلامی ایران پاسخ قانع‌کننده‌ای در این خصوص ندهد، «کمیته می‌تواند مسئولیت این ناپدید شدن رو متوجه دولت جمهوری اسلامی کند» و پرونده را به مجمع عمومی سازمان ملل ارجاع دهد.
مهدی کروبی، میر حسین موسوی و همسران آنها از روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته که تظاهرات گسترده ای در پاسخ به فراخوان آنها در ایران برگزار شد در حصر خانگی قرار دارند و تنها فرزندان آنها به صورت محدود توانسته اند با آنها دیدار کنند

پگاه آهنگرانی در دست اطلاعات سپاه است

خبرگزاری هرانا -  یک ‌شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۸ شب ۴ مرد و یک زن وارد خانه پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و فیلمساز، شده و او را به همراه یک سری از وسایلش با خود می‌برند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در منزلش تنها بوده است.
بنا برهمین اطلاعات، این بازیگر سینما تا شب گذشته، ۲۲ تیرماه در حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بوده و بعد از آن به اطلاعات سپاه تحویل داده شده است.
یک منبع آگاه به دویچه وله گفت که پگاه توانسته تماس کوتاهی با مادرش بگیرد و تنها به او گفته که نه می‌داند کجاست و نه می‌داند جرمش چیست.
پگاه آهنگرانی قرار بود از تاریخ ۴ تا ۱۲ جولای (۱۳ تا ۲۱ تیرماه) به دعوت دویچه وله به آلمان سفر کند. وی بنا بود مشاهدات خود را از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان در وبلاگ دویچه وله منتشر کند.
یک روز قبل از سفر به آلمان، از طرف وزارت اطلاعات با خانم آهنگرانی تماس گرفته شده و به او گفته شده که به فرودگاه نرود وگرنه در همانجا دستگیر خواهد شد. به همین دلیل وی از سفر به آلمان منصرف شد.
آخرین تماسی که خانم آهنگرانی قبل از دستگیری‌اش با خانواده‌ داشته یک‌شنبه ۱۹ تیرماه حوالی ظهر بوده است. پس از آن دیگر هیچ خبری از او نشد و خانواد‌ه‌اش اعلام کردند که او ناپدید شده است.

اتفاقی که تکرار می‌شود

ناپدیدشدن پگاه آهنگرانی اتفاقی است که چندی پیش‌تر برای مریم مجد عکاس ورزشی، نیز روی داد. او نیز قرار بود برای عکاسی از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان به آلمان بیاید، اما شب قبل از سفرش در منزل خود دستگیر شد.
پگاه آهنگرانی در سال ۲۰۰۹ نیز مشاهدات خود از جشنواره فیلم برلیناله را در وبلاگ دویچه وله منتشر کرده بود. قبل از سفرش به آلمان نیز در‌‌ همان زمان از سوی روزنامه کیهان تهدید شده و درباره او نوشته شده بود که مواظب باشد «وقتی به آلمان می‌رود وطن‌فروشی نکند».
پگاه آهنگرانی در کنار بازیگری فیلم‌های مستند نیز می‌سازد. عنوان آخرین اثر او «ده‌نمکی‌ها» است که به زندگی مسعود ده‌نمکی، از رهبران حزب‌الله که اخیرا به فیلم‌سازی روآورده، می‌پردازد. این فیلم چند هفته پیش در تلویزیون فارسی‌زبان بی‌بی‌سی پخش شد. پگاه آهنگرانی به چند تن از دوستانش گفته بود که به این دلیل توسط وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته است.
منیژه حکمت، فیلمساز و مادر پگاه آهنگرانی، تا کنون درباره ناپدید شدن دخترش هیچگونه مصاحبه‌ای نکرده و تلاش ما نیز برای گفت‌وگو با او بی‌نتیجه ماند.

 تداوم بازداشت شهروندان بهایی در شهر‌های مختلف


خبرگزاری هرانا – در تداوم برخورد دستگاه‌های امنیتی با شهروندان بهایی بیش از ده نفر در اصفهان و یک تن در بیرجند بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز سه شنبه ۲۱ تیرماه ماموران اداره اطلاعات اصفهان به یک جلسه مذهبی بهائیان تحت عنوان ضیافت که در منزل یک شهروند بهایی به نام نوید پروینی تشکیل شده بود،
مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل و ضبط کامپیو‌تر، کتب و جزوات مذهبی، نوید پروینی را به همراه همسرش نگار سبحانیان، کیوان دهقانی، فرشید بدخش و تعدادی دیگر از شهروندان حاضر در جلسه مذکور (حدود ۱۲ نفر) را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل نمودند.

هم چنین افسانه فردوسیان (همسر کیوان دهقانی) که با دو فرزند چهار ساله و نه ماهه در جلسه مذکور حضور داشته را به دلیل ناآرامی و گریه بچه‌ها با تاکسی به منزل می‌فرستند و از وی می‌خواهند که منتظر تماس آن‌ها باشند.
قابل ذکر است تا این زمان هیچ اطلاعی از بازداشت شدگان مزبور در دست نیست.

از سوی دیگر در همین روز ماموران اداره اطلاعات شهرستان بیرجند به منزل یک شهروند بهایی به نام سعید مختاری مراجعه نموده و پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل شخصی و مذهبی، نامبرده را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

ماموران سپس به محل کسب (فروشگاه لوازم بهداشتی) وی رفته و پس از بازرسی محل و ضبط کامپیو‌تر و بعضی مدارک محل را ترک نمودند.
وکیل امید کوکبی، دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی: تا کنون اجازه ملاقات با موکلم داده نشده است

علیرغم اعلام و پذیرش وکالت اینجانب از زندانی مزبور در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران، متأسفانه قریب یک ماه است که درخواست ها و پیگیری های مکرر ما جهت ملاقات با امید به نتیجه ای نرسیده است. علیرغم دستور مساعد شعبه ١٥ دادگاه، به لحاظ دخالت غیرقانونی دادستان تهران تا کنون اجازه ملاقات با موکلم داده نشده است.
این بخشی از اظهارات سعید خلیلی، وکیل امید کوکبی، دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی با گرایش لیزر در آمریکا، در گفتگو با سایت جرس است.
به گزارش جرس، سعید خلیلی، وکیل دکتر امید کوکبی از نخبگان علمی جهانی در رشته فیزیک لیزر که مدت پنج ماه است به اتهامات امنیتی دربند 350 اوین در بازداشت به سر می برد با اشاره به نزدیک بودن وقت رسیدگی دادگاه و عدم امکان دفاع از متهم در صورت ملاقات نکردنش با وی و در نتیجه بی اطلاع ماندن از دفاعیات و استدلالات زندانی گفت: با توجه به اینکه موکلم در ملاقاتهایی که با خانواده خود داشته از آنچه که در دوران بازجویی و مدت طولانی حبس انفرادی بر وی گذشته است شکایت داشته و واقعاً معلوم نیست  شرایط نگهداری و بازجویی های چگونه بوده است بنابراین و با این وصف قطعاً بدون ملاقات با زندانی و شنیدن اظهاراتش ، دفاع از موکل برای ما میسر نبوده و معلوم نیست که دادگاه چگونه برگزار شود.
خلیلی گفت: طی نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه با گلایه از اقدام دادستان تهران در ممانعت از ملاقات وکلا با موکلینشان ، مشروح قضیه و دلایل غیرقانونی بودن تصمیمات وی را اعلام نموده و تقاضای مداخله ایشان را کرده ایم.
وی با اشاره به اظهار نارضایتی رئیس قوه قضائیه از مصاحبه های وکلا با رسانه ها گفت : در برابر این همه بی قانونی و تضییع حقوق اولیه زندانیان و بی تفاوتی و جوابگو نبودن مسئولین ، وکلا غیر از مصاحبه و اطلاع رسانی چارۀ دیگری ندارند و نباید از این بابت از ایشان گله کرد .
وکیل دکتر کوکبی  با اشاره به نامه اخیر رئیس کانون وکلای مرکز به رئیس دادگستری تهران گفت : خواجه ما در فکر نقش ایوان است ، در حالی که ابتدایی ترین حقوق وکالت و اصول آیین دادرسی نادیده گرفته می شود ، بازرسی نکردن کیف وکلا و یا نگرفتن موبایل ها پیش کش ، شما برای این اوضاع آشفته وکالت فکری بکنید؛ آن بی حرمتی ها قابل تحمل است اما بدون ملاقات با موکل چگونه می توان وکالت کرد ؟
دکتر امید کوکبی، دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی با گرایش لیزر در دانشگاه تگزاس آمریکا، بهمن ماه سال ۸۹ به هنگام ورود به ایران در فرودگاه بازداشت و به اتهام «ارتباط با دولت متخاصم» و «کسب درآمد نامشروع» یک ماه در بند 209 زندان اوین در انفرادی، و بعد در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.
امید کوکبی، ترکمن و از اهل سنت است و هیچ گونه سابقه فعالیت سیاسی ندارد.
امید کوکبی از «نخبگان المپیادی ایران»، با کسب رتبه ۲۹ در کنکور در رشته فیزیک دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. وی پس از اخذ لیسانس، به آلمان رفته و در آنجا فوق لیسانس می‌گیرد و سپس دکترای خود را در اسپانیا در رشته فیزیک اتمی در گرایش لیزر کسب می‌کند. دکتر امید کوکبی در سال ۲۰۱۰ توانسته از دانشگاه تگزاس آمریکا برای فوق دکترا پذیرش بگیرد.
در بازجویی‌های  کوکبی، از وی سئوال شده چرا دولت آمریکا به تو ویزا می‌دهد؟ وی پاسخ داده چون من دانشجوی آنجا هستم. پرسیده‌اند که هنگام درخواست ویزا در سفارت آمریکا چه چیزی بیان کرده است؟ وی پاسخ داده از دلیل من برای ادامه تحصیل در آنجا سوال کرده‌اند که من گفته‌ام به دلیل علاقه‌ام به این رشته و کمبود امکانات این رشته در ایران به ایلات متحده آمده ام. بر اساس این پاسخ‌ها وزارت اطلاعات کوکبی را به “ارتباط با دولت متخاصم” متهم کرده است.
گفتنی است کوکبی به دلیل دریافت هزینه سفر از سوی دانشگاه تگزاس به «کسب درآمد نامشروع» متهم شده است.
اینک قرار است وی توسط قاضی صلواتی محاکمه شود؛ صلواتی ازجمله سه قاضی دادگاه انقلاب (همراه با قاضی مقیسه و قاضی پیرعباس) است که در صدور احکام سنگین برای متهمان پس از انتخابات، کارنامه ی غریبی از خود بجا گذاشته است.
برگرفته از: دانشجو نیوز
article picture
  
سوء تغذیه دختران ملی پوش کاراته ایران در یونان

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان ایران گفته است که اعضای این تیم در سفر به یونان برای شرکت در کاپ جهانی، با کمبود آب و مواد غذایی روبرو بوده اند، اما مسئولان فدراسیون کاراته این گفته ها را تکذیب می کنند
فرحناز اربابی، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است که بازیکنان این تیم حتی برای خریدن آب آشامیدنی باید از سرپرست تیم خواهش می کردند.

خانم اربابی با اشاره به "سوء تغذیه" بازیکنان تیم ملی در این رقابت ها می گوید: "آن‌ها سه روز تمرین کردند، ولی غذایی نداشتند که بخورند!"سرمربی تیم کاراته بانوان ادامه داد: "من ۲۵ سال در کاراته بودم و هیچ وقت شکایتی نداشتم و هرگز وارد حاشیه نشدم. اولین بار است که به خاطر شرایط حاکم بر تیم ملی اعتراض می‌کنم."

به گفته او، بازیکنان برای دریافت آب؛ باید به سرپرست تیم ملی اصرار می‌کردند!گفته می شود که سرپرست اعزامی که دبیر فدراسیون کاراته هم هست، در یک هتل دیگر و جدا از مجموعه اعزامی اسکان داشته است.سرمربی تیم ملی کاراته زنان ایران می گوید که منتظر پاسخ فدراسیون به انتقادات است: "اگر در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز همین روال باشد و به مشکلاتمان رسیدگی نشود،‌ استعفا می‌دهم."او در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود نزدیکی رقابت‌های قهرمانی آسیا، تیم ملی را به یونان اعزام کردید، گفت: "به ما گفتند برای تثبیت حجاب بانوان باید شرکت کنیم. اگر برای حجاب بود، پس چرا تیم مردان را هم اعزام کردند؟"به گفته فرحناز اربابی، سرپرست تیم در پاسخ به اعتراض بازیکنان گفته است: "پول نداریم و نمی‌توانیم خرج کنیم".اربابی می گوید: "اگر قرار است به خاطر یک مصاحبه اخراجم کنند برایم مهم نیست. من از حق بازیکنانم دفاع می‌کنم".پاسخ فدراسیون کاراته: آب و آب میوه خریدیمدبیر فدراسیون کاراته، در مصاحبه با خبرگزاری فارس، با تکذیب انتقادات مطرح شده، به سرمربی معترض تیم ملی بانوان پاسخ داده است.داریوش قاسمی، دبیر فدراسیون کاراته می گوید: "حدود ۸۵۰ یورو بابت خرید آب و آب‌میوه برای بازیکنان هزینه کردیم و هر چه خواستند خریدیم. نمی‌دانم چرا آن ها به وضعیت رفاهی تیم اعتراض داشتند".او که سرپرستی تیم اعزامی به کاپ آزاد یونان را برعهده داشت، گفت: "با توجه به شرایط بد اقتصادی یونان، اسکان ورزشکاران به صورت اردوگاه برگزار شد. طوری‌که کاراته‌کاران باید در داخل کمپ و در اتاق‌های ۶ تخته می‌خوابیدند و برای گرفتن غذا در صف می‌ایستادند."او اسکان خودش در یک هتل و به دور از بازیکنان تیم ملی که در کمپ بودند را تایید می کند. اما می گوید؛ در دو روز مسابقه در سالن حضور داشته و از نزدیک، مسابقات را تماشا کرده است.
بی بی سی

 article picture
 
اصلاح و اصلاح طلب
کاریکاتور از مهران/خودنویس
 
مصاحبه روز با خانواده قربانیان در سالگرد 
کهریزک


از مجازات مجرمان خبری نیست

فرشته قاضی
فرشته قاضی
f.ghazi(at)roozonline.com

در دومین سالگرد فجایع کهریزک، خانواده های جان باختگان این بازداشتگاه غیرقانونی در مصاحبه با روز اعلام کردند همچنان در انتظار محاکمه آمران فاجعه کهریزک به سر می برند. خانواده های محمد کامرانی و امیر جوادی فر به "روز" گفتند که پس از اعتراض محکومان پرونده دادسرای نظامی به حکم صادره، از سرنوشت این حکم بی خبر هستند و از سوی دیگر همچنان پی گیر و در انتظار محاکمه قضاتی هستند که دستور انتقال معترضان بازداشت شده به کهریزک را صادر کرده بودند.
سعید مرتضوی، حسن حداد و علی اکبر حیدری فر سه قاضی ای هستند که خانواده های جان باختگان بازداشتگاه کهریزک خواستار محاکمه آنها شده اند.
در شهریور ماه سال گذشته محسنی اژه ای، دادستان کل کشور اعلام کرده بود سه مقام قضایی در ارتباط با پرونده کهریزک از سمت خود تعلیق شده‌اند. هرچند او نامی از این سه قاضی نبرد اما جعفری دولت آبادی اعلام کرد که یکی از این قضات سعید مرتضوی است. به گفته دادستان کل کشور، مرتضوی از سمت قضایی خود به عنوان معاون دادستان‌کل معلق شده، اما همچنان به عنوان مشاور محمود احمدی‌نژاد و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کند.
18 تیر ماه 88 معترضان به انتخابات مخدوش 22 خرداد پس از دستگیری به بازداشتگاهی منتقل شدند که در جریان پاکسازی منطقه خاک سفید تهران پارس ساخته شده و از سوی نیروی انتظامی در جریان طرح امنیت و برخورد با کسانی که از نظر پلیس اراذل و اوباش نامیده می شدند، مورد استفاده قرار می گرفت.
معترضانی که به این بازداشتگاه منتقل شده بودند به شدت تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفتند و برخی گزارش ها از تجاوز به برخی زندانیان این بازداشتگاه نیز حکایت دارد. پس از کشته شدن برخی از بازداشت شدگان و ازادی برخی دیگر از کسانی که در این بازداشتگاه بودند قضیه کهریزک علنی شد. بعد از آن بود که آزادشدگان به بیان وقایعی پرداختند که بر آنها در این زندان غیرقانونی گذشته بود.کشته شدن فرزند مشاور محسن رضایی در همین بازداشتگاه باعث شد مساله تا سطح مقامات عالی رتبه نظام نیز کشیده شود. مجلس شورای اسلامی کمیته ای ویژه تشکیل داد و دادستان وقت تهران را مقصر اصلی فاجعه کهریزک معرفی کرد، دادسرای نظامی هم به محاکمه سربازان و افسرانی پرداخت که در کهریزک مشغول خدمت بودند، اما با گذشت دو سال هیچ یک از عاملان و امران اصلی این بازداشتگاه محاکمه و مجازات نشده اند.
جمهوری اسلامی تاکنون مرگ سه تن از قربانیان این بازداشتگاه یعنی محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر را رسما پذیرفته اما هیچ توضیحی درباره رامین آقازاده قهرمانی و عباس نجاتی کارگر که بعد از آزادی از این بازداشتگاه و به دلیل شکنجه های صورت گرفته در آن، جان باختند، داده نشده است.

همچنان پی گیر محاکمه هستیم
محمد کامرانی، جوان 18 ساله ای بود که در جریان اعتراضات 18 تیر سال گذشته بازداشت و در حالیکه خود را برای کنکور پزشکی آماده میکرد به دلیل شکنجه و جراحات شدید، در بیمارستان مهر جان باخت.
کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی در گزارشی درباره کهریزک در خصوص نحوه جان باختن محمد کامرانی نوشت: "مرحوم محمد کامرانی پس از دستگیری بدون بازجویی به زندان کهریزک منتقل می شود و در آنجا نیز همچون سایر زندانیان مورد ضرب و شتم و تحقیر قرار می گیرد. وی تحمل صدمات وارده را نداشته و پس از بازگشت به زندان اوین به بیمارستان لقمان منتقل می شود و در بیمارستان نیز رسیدگی لازم صورت نمی گیرد. وضعیت بحرانی نامبرده پس از ۳۰ ساعت از انتقال به بیمارستان به خانواده وی اطلاع داده می شود. آنها همان شب فرزند خود را به بیمارستان مهر منتقل نموده، اما انتقال ایشان ثمره ای نداشته و وی در بیمارستان مهر جان خود را از دست می دهد".
علی کامرانی، پدر محمد کامرانی پیش از این به "روز" گفته بود که در جریان محاکمه عاملان فاجعه کهریزک در دادسرای نظامی فهمیده بودند که چه فجایعی رخ داده: "زمانی که از زبان بچه ها و سایر کسانی که شاکی بودند و در دادگاه می گفتند چه بلاهایی سرشان آورده اند می شنیدیم تازه فهمیدیم که چه جنایت هایی شده و انگار تازه از خواب بیدار شدیم. خدا ازشان نگذرد. امیدوارم زنده باشم و مجازات تمام کسانی را که در این جنایت ها دست داشتند و آمر بودند ببینم".
او اکنون در مصاحبه با "روز" و در پاسخ به این سئوال که بعد از دو سال هنوز امران فاجعه کهریزک محاکمه وتحت تعقیب قرار نگرفته اند می گوید: ما موظف هستیم پی گیری کنیم و تا جایی که بتوانیم پی گیری خواهیم کرد. ما از ابتدا خواهان معرفی و محاکمه امران بودیم و سال گذشته که از آنها سلب مسئولیت قضایی شد به محاکمه آنها امیدوار شدیم. الان هم همچنان پی گیری میکنیم و انشا الله دعای خیر مردم و یاری خدای منان اجازه نخواهد داد خون بچه های ما پایمال شود. شما هم دعا کنید این مساله به سرانجام برسد.
آقای کامرانی می افزاید: دو سال است که پی گیر هستیم؛ همین پی گیریها باعث شد قضات متهم پرونده تعلیق شوند و باز هم پی گیری خواهیم کرد.
دادسرای نظامی تهران پیش از این 11 متهم پرونده کهریزک را محاکمه و در حکم صادرهدو متهم این پرونده را به اعدام و 9 متهم دیگررا به حبس، شلاق، انفصال از خدمت و پرداخت دیه محکوم کرد. این دادسرای نظامی، سردار رجب زاده، فرمانده نیروی انتظامی تهران در سال 88 را امااز اتهامات وارده تبرئه کرد.
خانواده های قربانیان کهریزک از قصاص نفس دو متهم پرونده گذشت کردند و اکنون پدر محمد کامرانی اشاره می کند که اینک آنها منتظرند پرونده نهایی شده و حکم زندان، انفصال از خدمت و جریمه این محکومان اجرا شود.
آقای کامرانی پیش از این به "روز" گفته بود : "من شخصا اداره کنندگان امور کشور را مسئول می دانم و کسانی که چنین شرایطی را ایجاد کردند. بر اساس گفته های متهمان در دادگاه، این نابسامانی ها به قوه قضائیه و مسئولین وقت قوه قضائیه برمیگردد و امیدوارم دادگاه آنها برگزار شود و این رااز مسئولین نظام هم که در راس امور هستند میخواهم. ایشان به من قول داده اند که حتما آمران به مجازات خواهند رسید. توقع به جای ما از مسئولان نظام این است که با توجه به اظهارات متهمان، حداقل برای اصلاح رویه و تکرار نشدن جرم و مستندات و ادله، حداقل برای اصلاح رویه و تکرار نشدن این جرم و جنایات، اقدام کنند و دادخواهی ما را انجام دهند شاید درصدی روح و روان ما را التیام بخشند. چرا باید چنین مکانی دایر شود؟ چه کسی باید جوابگوی چراهای ما باشد؟ بچه های ما را ناجوانمردانه به شهادت رساندند؛ چه کسی باید به داد ما برسد؟ خدای بزرگ باید به فریاد ما برسد و آمران و عاملان را به سزای اعمالشان برساند".
پدر محمد کامرانی اکنون و بعد از گذشت دوسال از جان باختن فرزندش از مردمی که خانواده اوو سایر قربانیان را تنها نگذاشتند تشکر می کند و می گوید: در طول دو سال گذشته نهایت محبت و همدلی و همراهی را مردم با ما داشتند و این همراهی و همدلی ها به ما قوت قلب بخشید از خدا میخواهم، من که کسی نیستم و قدرتی ندارم، روزی بتوانم کاری کنم و پاسخ این همه محبت را بدهم و از طرفی نگذارم خون عزیزان ما پایمال شود.
او می گوید که برای دومین سالگرد جان باختن فرزندش روز پنج شنبه مراسمی برگزار خواهند کرد.

آمران با کدام قرار تامینی آزاد هستند؟
"من برای یک اعتراض مدنی بیرون رفتم نه سلاح داشتم نه دشنام دادم فقط در سکوت ایستاده بودم. کاری نکردم که از چیزی بترسم، می روم و برمیگردم".
این آخرین جملات یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک است که روز 18 تیر، ضرب و شتم شدیدنیروهای بسیجی، پس از بازداشت، او راروانه بیمارستان کرد؛ اما او و خانواده اش به احترام قانون و با گمان صدور قرار وثیقه و کفالت از سوی قاضی به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی او، به پلیس پیشگیری تهران مراجعه کردند و برخلاف تصورشان حتی فرصت خداحافظی از هم را نیز نیافتند.
۲۵ ساله و دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه آزاد قزوین دیگر قربانی بازداشتگاه کهریزک بود. کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی در گزارش خود درباره جان باختن امیر جوادی فر نوشته است: "ایشان در زمان دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته و قبل از انتقال به کهریزک مداوا گردیده ولی با این حال نامبرده از لحاظ جسمی ضعیف شده بود و توان مقاومت در برابر صدمات جسمی و روحی بازداشتگاه کهریزک را نداشته است و در چهار روز حضور در کهریزک یک بار به پزشک وظیفه زندان مراجعه کرده که مداوای خاصی نسبت به ایشان انجام نمی پذیرد. به هر حال ایشان با حالت وخیم سوار اتوبوس می شود و در همان آغاز حرکت اتوبوس ها نامبرده وضعیت بحرانی پیدا نموده و در بیرون از اتوبوس جان می دهد".
علی جوادی فر، پدر امیر، روز خاکسپاری فرزندش به روز گفته بود که او فرزندش را به دست قانون سپرد اما جنازه او را تحویل گرفت در حالیکه چند جای بدن فرزندش شکسته بود و....
خانواده آقای جوادی فر همچون خانواده آقای کامرانی بارها اعلام کرده اند که خواهان محاکمه علنی آمران فاجعه کهریزک هستند.اکنون در دومین سالگرد جان باختن امیر، برادر او به "روز" می گوید که در پاسخ به پی گیری های خانواده های قربانیان و وکلای آنها درباره محاکمه آمران پرونده کهریزک، تنها پاسخی که داده می شود این است که "پرونده در مرحله تحقیقات است".
بابک جوادی فر توضیح میدهد: مرداد سال گذشته حکم تعلیق و سلب مصونیت قضایی قضاتی که متهم پرونده هستند صادر شد. بعد از آن وکلای ما و خانواده ها پی گیری که می کنند می گویند پرونده در مرحله تحقیقات است و تا این لحظه قرار مجرمیت برای دادستان تهران و دو قاضی دیگر صادر نشده و همچنان مرحله تحقیقات مقدماتی است. ما خانواده ها هم نمیدانیم این سه نفر با چه قرار تامینی ای آزاد هستند چون اتهاماتی متوجه آنها است که هم در گزارش مجلس شورای اسلامی آمده بود و هم در گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح و با توجه به این اتهامات، نمی دانیم آنها با چه قراری آزاد هستند.
به آقای جوادی فر می گویم چند روز پیش عکس قاضی مرتضوی در کنار محمود احمدی نژاد منتشر شد و او همچنان سمتی دولتی داردو در کنار رئیس دولت است. او می گوید: مرتضوی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نماینده رئیس جمهور در این ستاد است؛نمی دانم از نظر قانونی با توجه به اتهاماتی که او دارد آیا می تواند مسئولیت دولتی داشته باشد یا نه. ما انتظار داشتیم حداقل با توجه به گزارش مجلس و شواهدی که وجود دارد و منجر به سلب مصونیت قضایی او شده، او در این پست و مقام نباشد.
بابک جوادی فر تصریح میکند: ما طبق قانون رفتار کردیم امیر را تحویل دادیم و انتظار داشتیم و داریم که در چارچوب قانون با آمران برخورد شود و آنها محاکمه شوند. انتظار ما این است که در یک دادگاه علنی به اتهامات آمران رسیدگی شود و زوایای تاریک پرونده برای همه روشن شود.
برادر امیر جوادی فر سپس درباره سرانجام حکم صادره از سوی دادگاه نظامی برای عاملان پرونده کهریزک می گوید: در این مورد اطلاع دقیقی هنوز نداریم؛ پس از گذشت ما از قصاص نفس، پرونده به دیوان عالی کشور رفته بود و نمیدانیم حکم نهایی برای متهمان انتظامی صادر شده یا خیر.
او پیشتر به "روز" گفته بود: "اعلام کرده اند که همزمان با ضرب و شتم، شرایط نگهداری هم در شهادت بچه ها دخیل بوده است پس باید به این پرداخته شود که چرا بازداشتگاهی وجود داشته که زیر نظرسازمان زندان ها نبوده و بگویند بودجه این بازداشتگاه، توسط کدام نهاد تامین می شده است و اگر غذایی به بچه ها می دادند از کجا تامین می شد؟ آیا مقامات بالاتر خبر داشتند؟ چرا بازداشت شدگان بعد از انتخابات به این بازداشتگاه منتقل شدند؟ همه این مسائل باید در دادگاه انتظامی قضات بررسی شود و ما بی صبرانه منتظر برگزاری این دادگاه هستیم. مساله اساسی این است که اگر دستور قضایی وجود نداشت که بچه ها را به کهریزک منتقل کنند، عملا سایر اتفاقات نمی افتاد و اگر این بچه ها به اوین یا بازداشتگاه دیگری که زیر نظر سازمان زندان ها اداره می شد منتقل می شدند این اتفاقات نمی افتاد. لذا باید هر چه زودتر دادگاه قضات برگزار شود".

پنج شنبه؛ مراسم دومین سالگرد سه قربانی کهریزک
بابک جوادی فر اکنون و در آستانه دومین سالگرد جان باختن برادرش می گوید: "از مردم تشکرمیکنم که در این دو سال در کنار ما بودند و هرجا که رفتیم و هر جا ما را شناختند اظهار محبت کردند. مردم هم پی گیر این پرونده هستند و انتظار ما از مسولان این است که این پرونده ملی به نتیجه برسد و همچنان که می گویند نظام در برابر خطا گذشت نمیکند و هر مسئولی در هر رده ای خطایی کند باید پاسخگو باشد لذا در این پرونده نیز چنین عمل کند. "
از بابک می پرسم امسال مراسم امیر را چگونه برگزار خواهید کرد ؟او می گوید: طبق هر سال در منزلمان مراسم داریم اما علاوه بر آن هر سه خانواده یعنی خانواده ما و خانواده های روح الامینی و کامرانی روز پنج شنبه ساعت 6 در مسجد نور تهران مراسم خواهیم داشت.

در پرونده قضات هیچ اقدامی نشده
محسن روح الامینی، فرزند مشاور محسن رضایی، دیگر قربانی بازداشتگاه کهریزک است که خانواده اش خواهان محاکمه سعید مرتضوی و قضات متهم در پرونده کهریزک هستند.
کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی درباره جان باختن آقای روح الامینی نوشته :"مرحوم روح الامینی در مسیر انتقال از کهریزک به اوین وضعیت وخیمی داشته که هر چه بازداشت شدگان به مأموران محافظ در این خصوص متذکر شده اند، آنان بدون توجه از این مسئله گذشتند. انتقال از کهریزک به اوین با اتوبوس های نامناسب و با ازدحام بسیار زندانیان، آن هم در اوج گرما در ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر انجام شد و در اوین نیز علیرغم وخیم بودن وضعیت مرحوم روح الامینی از ساعت 14الی 17 در نوبت قرنطینه بوده و در ساعت 17 پزشک وی را جهت مداوا به بیمارستان اعزام نمود".
عبدالحسین روح الامینی، پدر محسن روح الامینی بارها در مصاحبه با نشریات مثلث و خراسان اعلام کرده: درباره بخشی از پرونده کهریزک که مربوط به دادستان سابق تهران و معاون او به عنوان قضات دستور دهنده اعزام بازداشت شدگان به کهریزک بوده، اقدامی انجام نشده است.
او هم خواهان محاکمه آمران فاجعه کهریزک شده و از اینکه سعید مرتضوی در دولت سمتی دارد ابراز تاسف کرده و گفته : انتظار داشتم دولت به احترام خون کشته شدگان جنایت کهریزک از دادن پست به مرتضوی خودداری می‌کرد.
آقای روح الامینی از "آقای مرتضوی و معاون ایشان و همچنین دادیاری که احکام آن‏ها را به دستور دادستان سابق تهران نوشته بود" به عنوان آمران فاجعه کهریزک نام برده و گفته: "چندین ماه است که درخواست تعلیق ایشان در دادسرای انتظامی قضات و کیفر خواستش صادر شده تا محاکمه آنها انجام شود، اما متاسفانه بنا به دلایلی که برای ما معلوم نیست، متوقف مانده است".
مادر محسن روح الامینی هم درباره حکم دادگاه نظامی تهران که دو نفر از عاملان کهریزک را به اعدام و 9 نفر را نیز به زندان، شلاق، انفصال از خدمت و پرداخت دیه محکوم کرده است به هفته نامه مثلث گفته بود: "افرادی که در این قضیه مقصر بودند، به دو دسته آمر و مباشر تقسیم می‏شدند. آنچه تا به حال مورد رسیدگی واقع شده است، در پایین‏ترین سطح قرار دارد. یعنی افراد اجرایی و کسانی که با ضرب و شتم و بی تدبیری منجر به این جنایت شدند، مورد محاکمه قرار گرفتند و امیدواریم از این سطح فراتر برود و تا رده‏های آمر که مسبب اصلی فاجعه کهریزک بودند، پای میز محاکمه بیایند. چون این‏ها با وجود آنکه از فضای آنجا اطلاع داشتند و می‏دانستند چه اتفاقاتی در آنجا رخ داده است، دستور انتقال جوانان را به کهریزک صادر کردند. با توجه به اینکه حکم مربوط به محدوده‏ای است که اتفاق در آنجا روی داده و فقط اجرا کنندگان را در سطح رئیس، افسر نگهبان و … شامل می‏شود نه فراتر از آن، امیدواریم آمران قضیه نیز مانند مباشران مورد محاکمه قرار گیرند".
مچ گیری: دوربین مدار بسته  حین سرقت آخوند 

 انتخاب مردم، سرنگونی جمهوری اسلامی است


بیانیه حزب کمونیست کارگری در باره جار و جنجال حول "انتخابات"
انتخاب مردم سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است! بحران جمهوری اسلامی در جریان دعواهای اخیر خامنه ای و احمدی نژاد شدت بی سابقه ای یافته است. این تنها شکل معین بروز بن بست های عمیق اقتصادی، سیاسی و ...فرهنگی جمهوری اسلامی است. رژیمی که به زندگی نامربوط است، در محاصره اعتراض و انقلاب مردم قرار دارد و تنها با تکیه بر چوبه دار و چماق حجاب و ترور اسلامی سرپا مانده است. اما اوضاع وخیم رژیم و دعواهای درونی اخیر آن برای مردمی که تمام سال ۸۸ علیه جمهوری اسلامی در خیابان بودند و همینطور پایین کشیدن دیکتاتورها توسط انقلاب مصر و تونس را دیده اند، طبعا فراخوانی به گسترش مبارزه به سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی است. درست همین وضعیت جناح مغلوب حکومت از رفسنجانی و خاتمی گرفته تا کروبی و موسوی و پامنبری هایشان را به تکاپو واداشته که "راه نجات انتخابات آزاد" است. طبق معمول "بی بی سی" و صدای آمریکا و صف پاسدار – ژورنالیست های جنبش ملی اسلامی نیز برای چندمین بار به حرکت درآمده اند تا مگر جمهوری اسلامی را از زیر تیغ اعتراض رادیکال مردم به در برند. اما مضحکه انتخابات در جمهوری اسلامی نخ نما تر و رسوا تر از آنست که این نوع تمهیدات بتواند دردی از این رژیم پوسیده و درهم ریخته دوا کند. حضرات عقل خود را از دست داده اند و مردم را نادان تصور کرده اند. به روی مبارک نمی آورند که مردم قبلا با تبدیل "انتخابات" سال ۸۸ به یک انقلاب تمام عیار برای سرنگونی جمهوری اسلامی پاسخ قاطع خود را به اینگونه تلاش ها داده اند. متوجه نیستند که این تکاپوی سراسیمه شان حول مضحکه انتخابات مجلس اسلامی و اینکه "اصلاح طلبان شرکت بکنند یا نکنند" از دید مردم پنهان نمی ماند و تنها بعنوان داغ شدن زمین زیرپای جانیان به جان هم افتاده قلمداد خواهد شد. مردم جمهوری اسلامی را سرنگون خواهند کرد و با سرنگونی این رژیم از گور برآمده نه فقط خامنه ای و احمدی نژاد و رفسنجانی و سایر سران جنایتکار جمهوری اسلامی به دادگاه سپرده خواهند شد بلکه همه شارلاتانهایی که بی شرمانه برای نجات جمهوری اسلامی به تقلا افتاده اند نیز باید بمردم پاسخگو باشند. حزب کمونیست کارگری ایران همه کارگران و مردم آزاده، همه زنان و مردان آزادیخواه در سراسر کشور و همه نیروهای سیاسی خواهان آزادی و برابری و رفاه را فرامیخواند که برای دور جدیدی از اعتراض و مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی مهیا شوند. آشوب درون جمهوری اسلامی و تکاپوی جناح مغلوب و امثال بی بی سی برای نجات رژیم شان تنها انعکاس وخامت اوضاع حکومت اسلامی زیر فشار اعتراض و نفرت مردم است و بنوبه خود فضای سیاسی را فعالتر خواهد کرد و شرایط را برای گسترش اعتصابات و اعتراضات را در کارخانه ها، خیابانها، دانشگاه و ادارات مساعد خواهد کرد. راه نجات جامعه ایران حفظ و بقای جمهوری اسلامی و ماشین دولتی سرکوب و جنایت تحت عناوینی چون "انتخابات آزاد" نیست. راه نجات ایران سرنگونی جمهوری اسلامی به نیروی انقلاب مردم و برقرای حاکمیت مستقیم و بلافصل همه شهروندان و برای ایجاد جامعه ای آزاد، برابر، مرفه، غیر قومی،غیر مذهبی، فارغ از هرگونه تبعیض است. حزب همه کارگران و مردم آزاده، همه کسانی که خواهان رهایی از شر جمهوری اسلامی هستند را به اتحاد و گسترش مبارزه حول "منشور جنبش انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی" فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران ٢٢ تیر ١٣۹۹، ١٣ ژوئیه

ایجاد بخش «جراحی سینه» در رسانه‌های جمهوری اسلامی

وقتی یک ورزشکار زن غیر محجبه که دیدنش موجب «تحریک» آقایان مومن می‌شود را از کنار دونده زن ایرانی بردارند، حتما می‌توانند برجستگی نسبی سینه‌های یک ورزشکار محجبه را هم «غیب» کنند. فتوشاب غیب کننده، اثری از مومنین دوران غیبت!

چندی پیش سایت دیدنیها به کشف حذف رقیب بی‌حجاب که حتی ناف‌اش معلوم شده بود اشاره کرد، اما دیشب، یکی از دوستان خودنویس که معلوم است بسیار دقیق‌تر از ما بوده، گفت که برجستگی سینه ورزشکار زن ایرانی را هم برداشته‌اند. با این حساب باید از بانوان محترم ورزشکار خواست که اگر می‌خواهند فتوشاپی «جراحی سینه» نشوند، خودشان زحمتش را بکشند                                  برگرفته از: سایت خودنویس             












           




۵۳ روز بی‌خبری از یک شهروند بهائی
رامین زیبایی، شهروند بهائی، ساکن کرج مدت ۵۳ روز است که در بازداشت به سر می برد و از وضعیت ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

کیانا زیبایی دختر این زندانی بهائی، در مورد وضعیت پدرشان به «خانه حقوق بشر ایران»، چنین گفتند:
پدرم در تاریخ یکم خرداد ماه ۹۰ بازداشت شد و اکنون ۵۳ روز است که در زندان به سر می برد. اولین تماس ایشان با خانواده در تاریخ یازدهم خرداد ماه بعد از ۱۱ روز بی خبری بود. اولین ملاقات ما با ایشان روز شانزدهم خرداد ماه در حالی انجام شد که از بازداشت ایشان ۴۷ روز می گذشت. رامین زیبایی اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی است.
کیانا زیبایی اتهامات نسبت داده شده به پدرشان را “اقدام علیه امنیت ملی” و “عضویت در فرقه ی ضاله ی بهایئت” اعلام کردند.
ایشان به این پرسش که آیا برای آزادی پدرتان اقدامی انجام داده اید یا خیر؟ اعلام کردند:
ابتدا به شعبه ی ۵ بازپرسی زندان اوین مراجعه کردیم، سپس به دادگستری کل جهت ملاقات با رییس دادگستری یا معاون ایشان مراجعه کردیم که موفق به ملاقاتشان نشدیم ولی نامه ای به دفتر حقوق شهروندی مستقر در دادگستری دادیم.
بعد از آن به دادستان کل جهت ملاقات با دادستان که شاکی پرونده و صادر کننده ی حکم می باشد مراجعه کردیم، ولی متاسفانه باز هم موفق به دیدار ایشان نشدیم در آخر نامه هایی را که نوشته بودیم جهت آزادی با قرار مناسب را به معاون ایشان دادیم. این اقدامات و مراجعات تا به امروز بارها و بارها صورت گرفته است، اما نتیجه ای در برنداشت.
رامین زیبایی یکی از شهروندان بهائی است که در یورش سازمان یافته نیروهای امنیتی به منازل بهائیان مرتبط با موسسه آموزشی آنلاین در کرج به همراه عده ی دیگر از شهروندان بهائی در شیراز و تهران بازداشت و روانه زندان شد. شهروندان بهائی در ایران بعد از انقلاب اسلامی حق تحصیل در دانشگاه های ایران را ندارند. تدریس و یادگیری تحصیلات آکادمیک در ایران برای بهاییان فقط از طریق دانشگاه آن‌لاین میسر است.

ناامنی در ایران زیر صفر درجه رسید

نوید خانجانی پیش از این در ادامه صدور احکام سنگین زندان برای فعالان حقوق بشر و زندانیان عقیدتی از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۲ سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است. خانجانی از دانشجویان محروم از تحصیل در دانشگاه به دلیل فعالیت های مدنی خود می باشد.

کمیته گزارشگران حقوق بشر- از ۱۸ تیرماه ۱۳۹۰ افراد لباس شخصی در مقابل منزل پدری نوید خانجانی از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر و جمعیت مبارزه با تبعض تحصیلی در اصفهان حضوری غیرعادی داشته و در این چند روز با فشاری که این افراد با حضور خود به خانواده و اطرافیان خانجانی وارد کرده اند مشخص شد که مسلح نیز می باشند.
نوید خانجانی پیش از این در ادامه صدور احکام سنگین زندان برای فعالان حقوق بشر و زندانیان عقیدتی از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۲ سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است. خانجانی از دانشجویان محروم از تحصیل در دانشگاه به دلیل فعالیت های مدنی خود می باشد.
چندی قبل دانیال اوجی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده و در طی بازجویی در خصوص ارتباط با نوید خانجانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود که نگرانی ها را نسبت به وضعیت نوید خانجانی افزایش می دهد.
حضور نیروهای لباس شخصی مسلح و بی نام و نشان خلاف قانون بوده و امنیت شهروندان را به خطر می اندازد. بر اساس وقایع گذشته نوید خانجانی در صحبتی اعلام کرده است “مسئولیت افراد لباس شخصی مسلح را چه شخص و ارگانی بر عهده می گیرد؟”

برگرفته از : کمیته گزارشگران حقوق بشر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin