۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

دروغ پردازیهای خامنه ای در دیدار با مقامات ارشد رژیم



نگرانی از پروژه اعتراف گیری جدید

آرش بهمنی
آرش بهمنی
a.bahmani(at)roozonline.com
روز خبرنگار براساس تقویم جمهوری‌اسلامی، با "بازگشت احمد زیدآبادی به زندان پس از 48 ساعت مرخصی" همزمان شد؛ بازداشت کوهیار گودرزی و مادرش و احضار دوستان و نزدیکان وی به نهادهای امنیتی نیز نگرانی فعالان سیاسی از "پروژه اعتراف گیری جدید" را برانگیخته است.
احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، روز گذشته به زندان رجایی‌شهر بازگشت. وی پس از دو سال و دو ماه زندان، برای مدت 48 ساعت به مرخصی آمده بود.
زیدآبادی شنبه شب، برای معرفی خود اقدام کردو ابتدا به وی اعلام شد لازم نیست به زندان بازگردد  اما روز بعد به زندان فراخوانده شد.
یکی از کسانی که در منزل زیدآبادی حاضر بوده در این مورد می‌گوید: "آقای دکتر تاکید زیادی داشت که سر ساعت به زندان برود. قرار برای معرفی ساعت چهار بود و بزرگ‌ترین نگرانی دکتر همین مساله بود که نکند دیرتر به زندان برسد".
او ادامه می‌دهد: "در این دو روز هم دکتر رفتار مشابهی از خود نشان می‌داد. درباره دو سال زندان بدون مرخصی، هم بند بودن با زندانیان عادی و یا قاتلان و... به گونه‌ای سخن می‌گفت که گویا اتفاق خاصی نیست. این حد از رفتار بدون کینه و این حد از آرامش برای همه ما عجیب بود".
برخی دیگر از افرادی هم که در این دو روز به ملاقات احمد زیدآبادی رفته بودند از روحیه‌ی بالای وی در مدت کوتاه مرخصی سخن گفته‌اند.
احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان ادوار تحکیم، که تنها یک روز بعد از انتخابات بازداشت شده بود، برای مرخصی مجبور به سپردن وثیقه‌ای پانصد میلیون تومانی شد.
وی در دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعید و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شد و دادگاه تجدید نظر هم حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد.
احمد زیدآبادی، در سال ۱۳۹۰ برنده جایزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان یونسکو ۲۰۱۱ موسوم به "گیلرمو کانو" شد.

بازداشت مادر و فرزند

کوهیار گودرزی، فعال سابق دانشجویی و از فعالان حقوق‌بشر، روز یکشنبه هفته گذشته و در شهر تهران بازداشت شد. یک روز پس از بازداشت وی، مادر او، پروین مخترع، نیز در شهر کرمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
یکی از نزدیکان  خانواده کوهیار گودرزی در این باره به "روز" گفت: "مادر کوهیار روز دوشنبه و یک روز پس از بازداشت فرزندش، در حالیکه تنها و در منزلش در کرمان بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. نیروهای امنیتی کامپیوتر شخصی، تعدادی کتاب و لوازم شخصی کوهیار و مادرش را هم با خود برده‌اند. خانم مخترع در حال حاضر در زندان مرکزی کرمان و با زندانیان مواد مخدر و قاتل هم بند است. وی در این مدت تنها یک بار موفق شده به مدت کمتر از یک دقیقه با یکی از بستگانش صحبت کند و از بازداشت خود و کوهیار خبر دهد".
وی می‌گوید: "آن‌گونه که ما مطلع شده‌ایم، خود کوهیار حوالی ظهر روز یکشنبه هفته گذشته در تهران بازداشت شده. متاسفانه نه  نهاد بازداشت کننده مشخص است و نه مکانی که کوهیار پس از بازداشت به آن منتقل شده. از وضعیت سلامتی او هم اطلاعی در دست نیست".
کوهیار گودرزی، از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، سال گذشته نیز بازداشت و در دادگاه به یک سال زندان محکوم شده بود. وی پس از گذراندن دوران محکومیت خود، از زندان آزاد شد.  
این منبع آگاه همچنین به روز گفت: "در روزهای گذشته بسیاری از دوستان و نزدیکان کوهیار به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند. سه تن از دوستان غیرسیاسی وی نیز درمیان احضارشدگان بوده‌اند و از آن‌ها درباره رفتارها و زندگی شخصی کوهیار سئوالاتی پرسیده شده. این مساله نگرانی درباره وضعیت کوهیار را افزایش می‌دهد. یعنی اگر در ابتدا تصور بر این بود که بازداشت خانم مخترع برای جلوگیری از اطلاع‌رسانی درباره وضعیت فرزندش بوده، اکنون به نظر می‌رسد سناریویی علیه فعالان حقوق بشر نوشته شده و قصد بر این است که پروژه اعتراف گیری جدیدی را آغاز کنند".
وی ادامه می‌دهد: "در روزهای گذشته علی کلایی، از فعالان حقوق بشر، با تایید حکم 7 سال زندان خود رو به رو شده و ظاهرا برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شده است. از طرفی، سعید جلالی‌فر، دیگر عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز، بدون تشکیل دادگاه، به زندان فراخوانده شده، آن هم از طریق اعمال فشار غیرقانونی بر وثیقه‌گذار. زمانی هم که برای حل مشکل به دادسرای اوین مراجعه می‌کند، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود. از وضعیت و شرایط سعید جلالی‌فر هم هیچ اطلاعی در دست نیست. آغاز دور جدیدی از فشارهای غیرقانونی بر فعالان حقوق بشر و بازداشت‌ آن‌ها، می‌تواند نشانه‌ای باشد از برنامه‌ای معین برای پروژه اعتراف گیری؛البته به نظر می‌رسد با آغاز فعالیت احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر نیز بی ارتباط نیست".
 بازگشت حمیدرضا محمدی به زندان
حمیدرضا محمدی، ملقب به ماهان، از جمله زندانیانی که به اتهام همکاری با انجمن پادشاهی ایران، زمستان سال 83 بازداشت شده بود نیز، پس از حدود دو ماه مرخصی، به زندان بازگشت.
محمدی از زمان بازداشت حق استفاده از مرخصی را نیافته بود؛ گفته می‌شود پس از انتخابات سال 88، او از تماس تلفنی و ملاقات حضوری نیز محروم مانده بود.
وی که به بیش از 11 سال زندان محکوم شده است، اواخر خردادماه سال جاری برای نخستین بار به مرخصی آمد.
از سوی دیگر، رضا خندان، همسر نسرین ستوده، به سایت کلمه گفته است که وی به همراه فرزندان و خواهر نسرین ستوده، پس از مراجعه به زندان برای ملاقات با این وکیل دادگستری، چندین ساعت بازداشت شده‌اند. وی اعلام کرده که "بهانه‌ی بازداشت، درخواست بازرسی لوازم شخصی خانواده بود که ما با آن مخالف بودیم و خواستار ارائه‌ی حکم قضایی شدیم".
در همین حال، بازداشت فعالان قومی در شهرهای مختلف نیز افزایش یافته است. بنابرگزارش‌ سایت خبری موکریان، فرهاد وکیل نیا (معلم)، مازیار محمدی (دانشجو)، مریم (مناره) امینی، جمال و عزیز خانی (شاعر)، نعیم نجفی (دانشجو) و سجاد جهانفر (پژوهشگر) از جمله بازداشت شدگان هستند. این افراد همگی از چهره‌های فرهنگی شهر گیلان‌غرب هستند و تاکنون دلیلی برای بازداشت آن‌ها ذکر نشده است.
در تحولی دیگر، آیدین موغانلی از فعالین مدنی ترک نیز در اطراف شهر مغان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. هنوز مشخص نیست دلیل بازداشت این فعال مدنی چیست. در ماه‌های گذشته  سعید نعیمی عضو سازمان ادوار دفتر تحکیم وحدت و سعید موغانلی شاعر و نویسنده ی ترک نیز بازداشت شده‌اند.


وخامت حال جسمی حسین رونقی ملکی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به دلیل خونریزی از مجرای ادراری به وخامت گرویده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان اوین و بازجویان حسین رونقی ملکی از مرخصی این زندانی جلوگیری می‌کنند.
حسین رونقی که پیش‌تر جهت عمل جراحی کلیوی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود احتیاج مبرمی به مرخصی استعلاجی دارد اما مسئولان امر از مرخصی وی جلوگیری می‌کنند.
این زندانی پیش‌تر دو بار دچار تشنج همراه با حمله قلبی شده بود. در حال حاضر این زندانی مشکلاتی چون خونریزی از مجرای ادراری؛ درد شدید در کیسه سفرا، درد شدید در ناحیه سینه که از حمله قلبی وی در تشنجی که در زندان اوین داشته رنج می‌برد.
این در حالیست که پزشک قانونی وضعیت وی را وخیم و تایید کرده است که این زندانی سیاسی باید تحت درمان خارج از زندان قرار گیرد.
خانواده این زندانی بار‌ها با مسئولین امر ملاقات داشته و وضعیت وی را بحرانی گزارش کرده‌اند.
خانواده حسین رونقی از قوه قضاییه و سازمان‌های حقوق بشری در خواست کردند که به وضعیت این زندانی رسیدگی کنند.
خلاصی

خلاصی از همه چیز:
از تبعیض،از جهل و خرافه ،نابرابری حجاب،ازمذهب،استثمار،استبداد،از قوم پرستی،ناسیونالیسم و نژادپرستی و...

متشکل کردن مبارزات جوانان در برابر جمهوری اسلامی و بر علیه سیستم استبدادی،مذهبی،استثماری، علیه تبعیض و تابرابری و علیه اعدام و رسیدن به جامعه ای آراد،برابر،مرفه و شاد برای همگان

آینده از آن ماست!
ما جهانى میخواهیم که سعادت و رفاه همگانى باشد و آزادى و برابرى حقیقى شهر‌وندان منشاء هر تلاش اجتماعى. جهانى انسانى و شایسته بشر امروز. جهانى مملو از شادى و نشاط، جهانى که در آن انسانیت را به بند نکشند و آزادى را سلاخى نکنند. این جهان را باید ساخت.
نسل جوان ایران، نسلى که در دنیاى تحت حاکمیت سیاه جمهورى اسلامى چشم به دنیا گشوده است، از نزدیک حاکمیت مذهب، تبعیض، نابرابرى، آپارتاید جنسى، عدم تامین اجتماعى و سرکوب و خفقان را تجربه کرده است و علیرغم حاکمیت سیاه جمهورى اسلامى، امید به آینده‌اى بهتر را از کف ننهاده و براى تحقق آن 

 نگرانی نسبت به وضعیت چهار زندانی اعتصابی کرد در زندان بیجار

خبرگزاری هرانا - وضعیت چهار زندانی کرد که روز دوشنبه ۳ مردادماه از زندان مریوان به زندان بیجار تبعید شده بودند به سبب نزدیک به دو هفته اعتصاب غذا نگران کننده است.
بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی اعتصاب و اعتراض تعدادی از زندانیان جرایم عادی و سیاسی زندان مریوان در روز دوشنبه مورخ ۳ مردادماه و درگیری ما بین معترضین و کارمندان حفاظت اطلاعات این زندان، هشت تن از این زندانیان توسط نیروهای گارد ویژه زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و چهار تن از این زندانیان به زندان بیجار و چند تن دیگر نیز به زندان قروه تبعید شده‌اند.

با گذشت دو هفته چهار زندانی تبعیدی به زندان بیجار به نامهای حسن اخترسمند، زکریا خداکرم‌زاده، سیوان باتونه و فرشاد کمانگر همچان به اعتصاب خویش ادامه داده‌اند و مسولین زندان هرگونه حق تماس و ملاقات نامبرده گان را با خانواده‌هایشان قطع کرده‌اند.
مسولین زندان بیجار اعلام کرده‌اند تا زمانی که این زندانیان به اعتصاب خویش ادامه بدهند، حق تماس تلفنی و ملاقات ندارند و این موضوع موجب نگرانی نسبت به وضعیت این زندانیان شده است.
بخشی از سخنرانی احمدی نژاد در جمع ساندیس خورا :




اونایی که با پول یارانه تونستن برای خودشون یخچال بخرن دستاشونو ببرن بالا – کلی دست میره بالا – ماشالا ، حالا اونایی که ماشین لباسشویی خریدن – بازم کلی دست میره بالا  - ها ماشالا ، حالا اونایی که ماشینشونو عوض کردن دستاشونو ببرن بالا – خیلیا دستاشون میره بالا – آفرین ، اونایی که خونه خریدن!!! – بازم دست خیلیا رفت بالا و دست آخر معلوم شد که کلی هم پس انداز کردن. در نهایت هم با تشکر از امام زمان که پول یارانه ها رو متبرک کرده بود سخنرانی تموم میشه. 

احمدی نژاد بعد از سخنرانی و در خلوت خویش :


خدایی نمیدونم چرا مخالفان دولت به من میگن احمق (احمقی نژاد) ، ببین برای یه کیک و ساندیس چه میکنن؟ اینا که از منم احمق ترن. با پول یارانه ها اگه خیلی هنر کنی میتونی پول آب و برق و گازتو بدی و چند تایی هم نون بگیری که از گشنگی نمیری! خونه خریدی؟ آخه با این چندرقاز پول یارانه مگه میشه خونه خرید؟ نکنه میشه؟ برم یه بار بشینم حساب کنم ، شاید شد!!!
برگرفته از وبلاگ sabze30a30
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin