۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

چه چیزی حق مسلم ماست، انرژی هسته‌ای!!؟



اسامی اعدام شدگان گروهی و مخفیانه در زندان مرکزی کرمان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"در یک اعدام گروهی و مخفیانه چهار زندانی در زندان مرکزی کرمان به دار آویخته شدند.
روز سه شنبه 15 شهریور ماه 4زندانی که چند سال است در زندان مرکزی کرمان زندانی بودند به دار آویخته شدند.
اسامی زندانیان اعدام شده به قرار زیر می باشد:
1- قاسم حنیف فرزند مرتضی حدودا 50 ساله و در حدود 3 سال در زندان بسر می برد
2- حمید کرباسی فرزند حسن
3- حسین جلالی  فرزند سلیمان
4- سیامک ملک ملایری فرزند علی
چهار زندانی فوق توسط فردی بنام قربانی  قاضی دادگاه انقلاب کرمان محکوم به اعدام شده بودند. آنها همگی متهم به داشتن مواد مخدر بودند.
شهریور ماه یکی از خونین ترین ماه سال 1390 در ایران بود.تا به حال آمار نزدیگ به 100 زندانی توسط رسانه های حکومتی اعلام شده است و یا توسط خانواده های اعدام شدگان در اختیار فعالین حقوق بشری قرار داده شده است.بدلیل عدم دسترسی به خانواده های اعدام شدگان واعدام مخفیانه در زندانها  آمار اعدام ها بسا فراتر از آن است که تا به حال اعلام شده است.
ولی فقیه علی خامنه ای سیاست اعدام در ملاعام و گروهی را تعیین می کند و توسط صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت که از زمان انتصاب وی به این سمت توسط ولی فقیه علی خامنه ای  تا به حال آمار اعدام ها بصورت جهشی روبه افزایش است.همچنین همان زمان که احمدی نژاد تابلوی که بر آن شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند   که در آفرینش ز یک گوهرند» را به دبیر کل سازمان ملل اهدا می کرد.ده ها نفر در زندانها ولی فقیه اعدام شده بودند و یا در انتظار اعدام بسر می بردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های گروهی و در ملاعام که برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه بدستور ولی فقیه علی خامنه ای به اجرا گذشاته می شود را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد تا تصمیمات لازم در این باره گرفته شود.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

ایجاد محدودیت برای دانشجویان کرد ارومیه
کردپا: حراست دانشگاه پیام‎نور ارومیه در دستورالعمل تازه‎ای از دانشجویان کرد این دانشگاه خواسته است که از این پس حق ندارند که با لباس کردی و محلی در داخل محوطه‎ی دانشگاه رفت‎وآمد نمایند.
بر اساس گزارش ارسالی خبرنگار کردپا از ارومیه، اقدام حراست دانشگاه پیام‎نور این شهر موجب واکنش و اعتراض دانشجویان کرد این دانشگاه گردیده است.
خبرنگار آژانس خبررسانی کردپا در ادامه‎ی گزارش خود می‎افزاید: نیروهای امنیتی مستقر در داخل دانشگاه اقدام به نصب دوربین‎های مدار بسته در محوطه‎ی دانشگاه نموده و کلیه‎ی حرکات و رفت‎وآمدهای دانشجویان را زیر نظر داشته و دانشجویان پیام نور ارومیه این گونه اقدامات دستگاه امنیتی حکومت اسلامی را در چهارچوب فشار و محدود کردن دانشجویان قلمداد می‎کنند.
مسئولان رسمی دانشگاه پیام نور ارومیه تعدادی از دانشجو‌یان را مورد بازجویی قرار داده و به آنان اعلام کرده‎اند که در بین دانشجویان عناصر به گفته‎ی آنها "ضد انقلاب" وجود داشته و باید هرچه زودتر شناسایی گردند.
در مقابل دانشجویان دانشگاه پیام‎نور به خبرنگار کردپا گفته‎اند که این نوع اقدامات حراست دانشگاه زمینه ساز اخراج دانشجویان کرد و محروم نمودن آنان از حق تحصیل می‎باشد.
تهدید و بازداشت دانشجویان کرد در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‎های ایران و کردستان با عناوین مختلف در حال افزایش بوده و بنابر خبرهای رسیده به آژانس کردپا در چند هفته‎ی گذشته تعدادی از فعالان دانشجویی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان و نیز دانشگاه آزاد اسلامی سنندج به علت فعالیت مدنی بازداشت و از ادامه‎ی تحصیل محروم شدند.
اسامی تعدادی از دانشجویان کرد بازداشتی عبارتند از آقایان مهدی دعاگو، میلاد کریمی، سوران دانشور و شیرزاد کریمی که از حق تحصیل محروم شده‎اند.


با ماشین از رویش گذشتند؛ گفتند "علت مرگ، نامعلوم"

با گذشت یک سال و نه ماه از جان باختن شاهرخ رحمانی در عاشورای 88، خواهر او میگوید او و خانواده اش هرگز مرگ این جوان 26 ساله را باور نکرده اند.
شاهرخ رحمانی یکی از 9 جانباخته عاشورای 88 است؛ روزیکه معترضان به انتخابات مخدوش همان سال، یا در مقابل چشمان حیرت زده مردم زیر خودروهای نیروی انتظامی له شدند و یا براثر شلیک گلوله از سوی نیروهای نظامی و امنیتی جان باختند.
پیش از این خانواده های سیدعلی موسوی حبیبی، مصطفی کریم بیگی، شبنم سهرابی، شهرام فرج زاده و مهدی فرهادی راد از جان باختن فرزندانشان و عدم پاسخگویی مسئولان و مسکوت ماندن پرونده های شکایت شان سخن گفته بودند؛اما خواهر شاهرخ رحمانی می گوید خانواده او هیچ شکایتی طرح نکرده اند.
شاهرخ رحمانی همچون امیرارشد تاجمیر، شهرام فرج زاده و شبنم سهرابی زیر خودروی نیروی انتظامی له شد؛ به روایت خواهرش "شاهرخ، ظهر عاشورا رفت و اما ما هرگز رفتنش را باور نکرده ایم و نمیخواهیم باور کنیم؛ باورکنید ما با شاهرخ داریم زندگی میکنیم، با نامش، یادش و در تمام لحظات ما حضور دارد و شاهرخ ما زنده است، همیشه زنده است".
او می افزاید: "من دانشجو هستم و در خارج از کشور درس میخوانم؛ هربار که به ایران برمیگردم هنوز که هنوز است میروم مغازه ای که همیشه برای شاهرخ از آنجا خرید میکردم. باز خرید میکنم و برای شاهرخ می برم خانه اما... نه من نه هیچ یک از اعضای خانواده، باور نکرده ایم نبودن اش را و اصلا کی گفته که او نیست؟ شاهرخ با ماست همیشه کنار ماست"
از خانم رحمانی می پرسم که درباره جان باختن برادرتان چه توضیحی به شما داده شد؟ می گوید: "در برگه پزشکی قانونی نوشتند علت مرگ نامعلوم است. ابتدا که گفته بودند بعدا مشخص می شود و بعد هم در نهایت گفتند "نامعلوم". ما هم شکایت نکردیم. جوابی که نمیدادند؛ ما هم نخواستیم بیش از این آزاری ببینیم".
از خواهر شاهرخ رحمانی همچنین می پرسم که آیا مسئولین برای همدردی یا توضیح به دیدار خانواده شما آمدند، مردم چگونه برخورد کردند؟ او می گوید: "از مسئولین آمدند اما هر بار رد کردیم، حاضر به دیدارشان نشدیم، تلفن هم کردند بیایند، باز رد کردیم و لزومی نداشت بیایند. مردم هم همان اوایل بودند یعنی در مراسم ختم برادرم یا سر خاک، خیلی غریبه ها را می دیدیم که می آمدند ولی بعد دیگر کسی سراغی نگرفت".
او می گوید که حاضر به یادآوری چگونگی جان باختن برادرش نیست و "نه من و نه هیچ یک از اعضای خانواده نمیخواهیم به یاد بیاوریم چون به شدت آزارمان میدهد و با یاد او زندگی میکنیم".
 علت جان باختن شاهرخ رحمانی در حالی از سوی مسئولان، "نامعلوم" خوانده شده که این جوان 26 ساله روز عاشورا توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته شد و در ابتدا به خانواده او گفته شد که او بر اثر تصادف جان باخته است.
برادر شاهرخ رحمانی همان زمان پس از جان باختن برادرش به صدای امریکا گفته بود که پیکر برادرش را یک روز بعد از عاشورا از پزشکی قانونی کهریزک تحویل گرفته اند.
او توضیح داده بود: "وقتی رفتیم پزشکی قانونی از ما علت مرگ را پرسیدند و ما نیز ناراحت شده و گفتیم شما باید به ما بگویید علت مرگ برادرم چه بوده نه اینکه از ما بپرسید. بعد به ما اعلام کردند تصادف و ما هم همان تصادف را اعلام کردیم چون از هیچ چیزی خبر نداشتیم".
برادر شاهرخ رحمانی گفته بود که "به ما گفتند تصادف و ما هم همان را گفتیم و مشکلی برای خاکسپاری پیش نیامد. بعد هم همسایه ها گفتند که در اینترنت پخش شده که خودروی نیروی انتظامی زده. بعد هم آشنایان گفتند ماشین شما که ته کوچه تان پارک است و من تازه متوجه شدم که شاهرخ با ماشین شخصی خودمان هم نبوده".
همزمان یکی از شاهدان عینی جان باختن شاهرخ رحمانی می گوید: "من هنوز بعد این مدت کابوس می بینم؛ کابوس له شدن این جوان را که چند متری ما اتفاق افتاد و ماشین نیروی انتظامی به راحتی از روی او گذشت و انگار نه انگار که انسانی را له کرده".
او می افزاید: "این ماشین هم شاهرخ رحمانی و هم شهرام فرج زاده را زیر گرفت و از رویشان رد شد و رفت و بعد هم که فرمانده نیروی انتظامی در تلوزیون گفت ماشین مسروقه بوده، دروغ گفت؛ چون سرنشینان خودرو لباس فرم نیروی انتظامی بر تن داشتند و چلوی چشم های ما این اتفاق افتاد. انگار که آن روز تصمیم گرفته بودند مردم را زیر ماشین له کنند و بکشند، انگار که تصمیم و دستوری از بالا بوده، چون بعد شنیدیم دو نفر دیگر هم یعنی شبنم سهرابی و امیرارشد تاجمیر هم توسط خودروی نیروی انتظامی شهید شدند و بعد هم خیلی راحت اعلام شد تصادف بوده و ماشین مسروقه بوده".
فیلم له شدن شهرام فرج زاده و شاهرخ رحمانی توسط خودروی نیروی انتظامی، بر روی اینترنت قرار گرفته و از شبنم سهرابی نیز، فیلمی از پیکر خونین او در اینترنت وجود دارد که پس از رد شدن ماشین نیروی انتظامی از روی او این فیلم توسط مردم گرفته شده است.
جهانبخت پازوکی و محمدعلی راسخ نیا دیگر جان باختگان روز عاشورای 88 هستند.

مادر ندا آقا سلطان در مصاحبه با روز:

به حرف های احمدی نژاد فقط می خندم

فرشته قاضی
فرشته قاضی
f.ghazi(at)roozonline.com
هاجر رستمی مطلق، مادر ندا آقا سلطان در مصاحبه با "روز" در مورد سخنان اخیر محمود احمدی نژاد گفت: آقای احمدی نژاد هر چه میخواهند بگویند هیچ اهمیتی ندارد؛ مردم ایران و جهان میدانند چه کسی ندا را کشت.
محمود احمدی نژاد در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمزصحنه جان باختن ندا آقا سلطان را نمایشی و شبکهبی بی سی را کارگردان این صحنه نمایش خوانده است. او گفته: "ما اسنادی داریم که نشان میدهد او بعدا کشته شده و بی بی سی کارگردانی میکرده و...".
ندا آقاسلطان، 30 خرداد سال 88 و تنها 8 روز پس از انتخابات ریاست جمهوری، بر اثر اصابت گلوله جان باخت و به نماد جنبش اعتراضی مردم ایران تبدیل شد. فیلم لحظه جان باختن او در جریان سرکوب اعتراضات مردمی، به نوشته "تایم"، به عنوان پربیننده‌ترین لحظه مرگ یک انسان در تاریخ بشریت ثبت شد؛ لحظه ای که چشم های بازاین دختر جوان در واپسین لحظه زندگی، چشم های بسته جهانیان را به وقایع ایران گشود.
پس از کشته شدن ندا، مسئولان نظامی ـ امنیتی جمهوری اسلامی با پردازش سناریوهای مختلف و گاها متناقض، تلاش کردنداز زیر بار مسئولیت این مرگ شانه خالی کنند. آخرین مورد از این سناریوها، ادعاهای محمود احمدی نژاد در مصاحبه با خبرنگار نیویورک تایمزدر نیویورک است. ادعاهایی که مادر ندا آقاسلطان در واکنش بدان به "روز" می گوید: دو ساعت پیش دیدم و خیلی هم خندیدم. خودشان هم هیچ جوابی ندارند بدهند، هر روز قصه جدیدی می بافند.
اومی گوید: بعد از دو سال و سه ماه وقتی چنین می گویند من چه باید بگویم؟ کسی که اینجا به داد ما نمی رسد. به چه کسی بگویم؟ این همه حرف زدم صحبت کردم در فیلم و مصاحبه و... چه کسی به داد ما میرسد؟
مادر ندا آقاسلطان می افزاید: یک مقام رسمی می رود امریکا و می گوید ناراحت شدم و بی بی سی کشته و نمایش بوده و... من هم فقط می خندم به حرف های این آقا. مردم خوب میدانند چه کسی ندا را کشت. آقای احمدی نژاد سال اول که رفت عکس آن خانم مصری را بالا برد و وقتی از ندا پرسیدند او از آن خانم مصری حرف زد. سال گذشته هم که انطور حرف زد و گفت همه آزاد هستند و... امسال هم که چنین می گوید. هر سال می رود و یک چیزهایی می گوید خب چه باید بگویم؟ بروم به او بگویم اخر تو رئیس دولت هستی وجدان داری؟ چگونه به خود اجازه میدهی بگویی ساختگی بوده و... اما این هم فایده ای ندارد.
او سپس با اشاره به لحظه جان باختن فرزندش که مردم جهان به نظاره نشستند می گوید: مهم این است که مردم ایران و مردم جهان میدانند قضیه چیست و چه اتفاقی افتاده. حال اینها هر چه میخواهند بگویند. برای من مهم مردم هستند که بعد از دو سال و سه ماه همچنان پشتیبان ما هستند و تنهایمان نگذاشته اند.من همیشه قدردان محبت های همه مردم هستم؛مهم این است که بعد دو سال مردم همچنان می آیند و دلگرمی میدهند حال احمدی نژاد هر چه میخواهد بگوید کسی که باور نمیکند.
خانم رستمی مطلق در عین حال با خنده می گوید به هر حال دستشان هم درد نکند بعد از دو سال و سه ماه حداقل یک قاتلی معرفی کردند اما خودشان هم خوب میدانند که ندا را چه کسی کشت.

ادعاهای متناقض
این اولین بار نیست که مسئولین جمهوری اسلامی، بی بی سی را عامل قتل ندا آقا سلطان معرفی میکنند. در اولین واکنش ها نسبت به جان باختن ندا، روزنامه جوان، ارگان سپاه پاسداران، خبرنگار بی بی سی را متهم به اجیر کردن اوباش برای قتل ندا کرد. سپس مهدی کلهر، مشاور محمود احمدی نژاد مدعی شد  ندا جلو دوربین خود را به مردن زد و سپس در ماشین توسط پزشک فراری به انگلیس، یعنی آرش حجازی کشته شد.
عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز با ساختگی خواندن فیلم جان باختن ندا مدعی شد: "سفير ونزوئلا تعريف مي‌کرد که در دور دوم انتخابات اين کشور نيز چنين صحنه‌اي نظير مرگ آن خانم را در آن کشور به راه انداختند و اين سناريو هم در آنجا پياده شد و مي‌خواستند بگويند که راي آقاي چاوز هم ساختگي است؛ اما موفق نشدند".
 سفیر ایران در مکزیک، عامل قتل ندا را سازمان سیا دانسته و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامیمدعی شده شواهد به دست آمده توسط کارشناسان انتظامی و امنیتی کشور، این فرضیه را تقویت می‌کند که ندا آقاسلطان اشتباهاً به عنوان خواهر یکی از اعضای مازندرانی سازمان مجاهدین خلق اعدام شده، از سوی تک تیراندازان این گروه هدف قرار گرفته است.
احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری هم در خطبه های نماز جمعه گفت: "در اغتشاشات اخیر، یک خانم کشته شد، اوباما برایش اشک تمساح ریخت و غرب معرکه گرفت. هر عاقلی که فیلمش را ببیند متوجه می‌شود کار خود اغتشاش‌گران است. به‌گونه‌ای که از جایی که ماشین این خانم هم پارک شده‌است عکس گرفته‌اند. این خانم در کوچه خلوت بوده‌است. در کوچه خلوت که نمی‌کشند، دستگیر می‌کنند. معلوم است که اگر کار نظام بود، در خیابان برخورد می‌کرد".
احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز خبر از تحت تعقیب بودن آرش حجازی از سوی پلیس بین الملل داد و گفت قتل ندا آقا سلطان سناریو است و هیچ ربطی به "اغتشاش های تهران" ندارد.
محمدرضا نقدی اما قتل ندا آقا سلطان را به امریکایی ها نسبت داد و گفت: "شخصی از آمريکا خانمی را در جريان اغتشاشات اخير تهران به قتل می‌رساند و رسانه‌های غربی فرياد می‌‍زنند که قاتل او حکومت ايران است".
 به این ترتیب "شخصی از آمریکا" هم به فهرست کسانی که از سوی مقامات جمهوری اسلامی به قتل نداآقا سلطان متهم شده اند، افزوده شد.
این اظهارات ضد و نقیض تا بدانجا پیش رفت که منجر به ساختن دو فیلماز سوی وزارت اطلاعات در خصوص چگونگی قتل ندا آقاسلطان و پخش آنها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد. دو فیلمی که در اولی، صحنه قتل ندا، نمایشی و سناریو خوانده وادعا شده: آرش حجازی و پناهی معلم موسیقی ندا، تیمی فرستاده از سوی خارجی ها بودند و ندا خود روی صورتش خون ریخت که مردم فکر کنند تیر خورده اما بعد از سوار شدن به ماشین ندا به قتل رسیده است.  در دومی اما برخلاف فیلم اول، جمهوری اسلامی پذیرفت که ندا کشته شده و فیلم کشته شدن ندا جعلی نبوده و عباس کارگر جاوید هم حضور یافت و در دفاع از خود سخن گفت و در پایان فیلم، تصویری از زنی به نمایش درآمد که ادعا می شد قاتل ندا است.
اکنون احمدی نژاد هم در حالی ادعاهای دیگر گردانندگان جمهوری اسلامی را تکرار میکند که تاکنون هیچ گونه سند و مدرکی دال برصحت این ادعاها از سوی جمهوری اسلامی ارائه نشده ومسئولان رده های مختلف نظام هم به تناقض گویی در این زمینه پرداخته اند.

پرونده مسکوت مانده
همه این ادعاها در حالی طرح می شود که تاکنون حکومت از معرفی و محاکمه قاتل ندا آقا سلطان سرباز زده است.
مادر ندا آقا سلطان پیش در این درباره سرنوشت پرونده شکایت شان به "روز" گفته بود که "پرونده شکایت او و خانواده ندا در مرحله بازپرسی و تحقیقات مقدماتی است و پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده".
خانم رستمی مطلق خبر داده بود که "به ما گفته اند باید بازسازی صحنه قتل صورت گیرد و ما منتظریم  برای بازسازی صحنه به ما خبر بدهند".
و اکنون با گذشت ماهها همچنان خبری از بازسازی صحنه نیست.
 عباس کارگر جاوید، مظنون اصلی پرونده، از اعضای بسیج است که مردم او را بلافاصله بعد از اصابت گلوله به ندا، گرفتند. به گفته آرش حجازی، پزشکی که هنگام جان باختن ندا بالای سر او بود، این عضو بسیج فریاد میزد: "نمی خواستم بکشمش".
به فاصله چند هفته، عکس ها و مشخصات عباس کارگر جاوید در اینترنت و در سطح وسیعی منتشر شد و خانواده ندا به عنوان مظنون به قتل دخترشان از او شکایت کردند.
گزارشگران ویژه سازمان ملل اعدام علیرضا ملا سلطانی را محکوم کرده و خواهان توقف اعدام ها در ایران شدند

حقوق بشر ایران، اول مهرماه ۱۳۹۰: محکومیت جهانی اعدام نوجوان ۱۷ ساله علیرضا ملا سلطانی که روز چهارشنبه در ملاء عام در کرج اجرا شد، ادامه دارد. پس از دولت نروژ، اتحادیه اروپا و چهار گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز اعدام این نوجوان را شدیدا محکوم کردند و خواهان متوقف شدن موج اعدام ها در ایران شدند .
چهار گزارشگر ویژه سازمان ملل که دیروز در بیانیه ای اعدام ها در ایران را محکوم کردند طی يک بيانیۀ مشترک، چهار گزارشگر ويژۀ سازمان ملل متحد در امور اعدامهای فراقانونی (کريستوف هاينز)، شکنجه (خوان مندز)، استقلال قضات (گابريلا ناول) و حقوق بشر در ايران (احمد شهيد) اعدام نوجوان۱۷ ساله را در ايران را محکوم کردند و از ايران خواستند تا فورا مجازات اعدام را متوقف کند.
محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران، ضمن استقبال از بیانیه گزارشگران سازمان ملل گفت: ما امیدواریم که واکنش سازمان ملل گام نخستی باشد برای آغاز یک کمپین مداوم در راستای لغو کامل حکم اعدام و بویژه اعدام نوجوانان در ایران و سایر کشورها ". وی افزود: ما از سازمان ملل میخواهیم تا برای دولتهایی که به اعدام کودکان و نوجوانان ادامه میدهند تحریمها و مجازات هایی را در نظر بگیرد".
خلاصه متن بیانیه گزارشگران سازمان ملل بدین شرح است:
۳۱ شهريور ۱۳۹۰
کارشناسان سازمان ملل متحد اعدام در ملاء عام يک نوجوان را محکوم می کنند و مجددا از ايران درخواست توقف فوری مجازات اعدام
ژنو—چهار کارشناس سازمان ملل متحد* اعدام در ملاء عام عليرضا ملاسلطانی ۱۷ ساله را که ديروز اجرا شد و ادامۀ اين رفتار در مورد مجازات اعدام برای متهمان قاچاق مواد مخدر را محکوم کردند.
اين کارشناسان با يادآوری اينکه طبق گزارشات موثق، سه نوجوان ظرف سال جاری در ملاء عام در ايران اعدام شده اند، اعلام کردند: “ما از اجرای مجازات اعدام به رغم دعوتهای مکررخويش و جامعۀ بين المللی نسبت به توقف اين روند خشمگين هستيم.”
گزارشگر ويژۀ حقوق بشر در ايران بهمراه گزارشگران در زمينه های اعدامهای خودسرانه، استقلال قضات، و شکنجه تاکيد کردند که “هر حکم اعدام برای نوجوانان زير ۱۸ سال و اجرای آن ، با تعهدات بين المللی ايران ناسازگار است.”
آنها با اشاره به ميثاق سازمان ملل متحد در مورد حقوق کودک و ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی که جمهوری اسلامی ايران از امضاء کنندگان آنها می باشند گفتند: “تحت قوانين بين المللی، اعدام افرادی که در زمان انجام جرم زير ۱۸ سال بوده اند مطلقا ممنوع است.”
تنها در سال ۲۰۱۱، بيش از ۲۰۰ نفرکه اکثر آنان متهم به جرايم مرتبط با مواد مخدر بوده اند در ايران اعدام شده اند. اينک به صورت گستره پذيرفته شده است که مجازات اعدام مجازاتی شديد است که حق اساسی حيات افراد را از آنان سلب می کند و فقط می بايد در مورد جدی ترين جرايم اجرا شود. “اما ما متاسفيم که مجازات اعدام در مورد افرادی که مرتکب جرايم مربوط به مواد مخدرشده اند، که شامل جدی ترین جرايم نمی شوند، امری عادی ميباشد.”
در بيشتر مواردی که به توجه گزارشگران ويژه رسيده است، نگرانی هايی در خصوص انجام محاکمه های عادلانه و دسترسی به وکيل و خانوادۀ متهمان وجود داشته است. گزارشگران ن حقوق بشر گفتند: “ما اين پيام روشن را به دولت ايران تکرار ميکنيم که مجازات اعدام را، بخصوص در موارد مربوط به مواد مخدر و پرونده های نوجوانان، بلافاصله متوقف کند.”

"آیت‌الله بروجردی" خطاب به دبیرکل سازمان ملل: از مبارزات مردم ایران حمایت کنید


آقای کاظمینی بروجردی در پیامی به بان کی مون و کشورهای حاضر در مجمع سالیانه، خواستار «حمایت بین‌المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران» شد.
آیت‌الله محمدحسین کاظمینی بروجردی، روحانی منتقد حکومت و زندانی در ایران، در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی این سازمان، خواستار «حمایت بین‌المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران» شد.
به گزارش دفتر نمایندگی آیت‌الله بروجردی در اروپا، این پیام که طی سخنرانی بنفشه پورزند، از فعالان ایرانی مقیم آمریکا، در اجلاس جهانی مخالفت با تبعیض و شکنجه خوانده شد، دربرگیرنده موضوعاتی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی این روزهای کشور ایران است.
آقای بروجردی در این پیام، وضعیت مردم ایران در حکومت کنونی را «اسفناک و دلخراش» توصیف کرده و آورده است: «ملت مظلوم ایران، از حقوق اولیه خود محروم هستند و همه سرمایه‌ها و ذخائر طبیعی آن‌ها برای ایجاد سنگرهای تبلیغی و توسعه طلبانه مدعیان مذهب، خرج می‌شود. امواج فقر و نداری و بیماری و درماندگی، فضای کشورمان را فرا گرفته و سانسور بی‌وقفه، مانع انتشار مناسب اخبار و احوال این رعیت غریب شده است.»
این روحانی زندانی، که پیامش را از زندان اوین فرستاده، تصریح کرده‌ است که مردم ایران در ۳۲ سال پیش به نام خداوند فریب داده شدند و اکنون خدا زدگی و معنویت گریزی در تمام سطوح جامعه ایران رشد کرده است.
در قسمت دیگری از این پیام آمده است: «اکنون که امید به گسترش دموکراسی جهان اسلام را فرا گرفته است و ارزش‌های حقوق بشری و انسانی در جوامع منطقه رو به نهادینه شدن می‌رود، حمایت بین المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران در دستیابی به حق حاکمیت خویش می‌تواند در دفع بحرانهای منطقه و جهان بسیار موثر باشد.»
خانم پورزند در انتهای سخنرانی‌اش درباره وضعیت این روحانی زندانی گفت که او بیش از دوهزار روز را به دلیل پافشاری بر جدایی دین از سیاست در زندان به سر می‌برد. خانم پورزند ادامه داد که آقای بروجردی در این مدت به دور از درمان و وکیل بوده و خانواده‌اش نیز مورد آزار «هیئت حاکمه زورگو» قرار گرفته است و «اینک در انتظار اقدام موثر شما در حمایت از ملت تحت ستم ایران می‌باشد.»
اجلاس جهانی مخالفت با تبعیض و شکنجه در روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریورماه در نیویورک برگزار شد و قسمتی از این برنامه دو روزه به سخنرانی‌هایی درباره گذر "دیکتاتوری به دمکراسی" اختصاص داشت که پیام آقای کاظمینی بروجردی در این بخش خوانده شد.
مرگ یک دختر جوان در مشهد در پی حمله پلیس به یک مهمانی
سحام نیوز: به دنبال حمله نیروهای پلیس به یک “مهمانی مختلط” در آپارتمانی در مشهد، یک دختر جوان در تلاش برای فرار از دست ماموران انتظامی جان داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مرگ این دختر پس از آن رخ داد که وی در هنگام فرار، از تراس طبقه ششم
 به پایین سقوط کرد.
ناصر نجاریان رئیس پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی، گفت که مرگ این دختر جوان در جریان
 حمله “تیم های عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی” به یک “مهمانی شیطانی” صورت گرفته است.
رییس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی ادامه داد: در این حادثه زن جوان که از ناحیه سر به شدت صدمه دیده بود در دم جان خود را از دست داد.
وی افزود که که در جریان حمله ماموران پلیس، چهار دختر و چهار پسر جوان دستگیر شده اند.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin