۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه


  تحمل بیش از پنج هزار روز حبس بدون مرخصی یک

زندانی سیاسی
article picture
 
والی درودی از زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان مرکزی یزد با تحمل نیمی از حبس خود همچنان محروم از مرخصی است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، والی درودی زندانی سیاسی کُرد اهل روستای «چرسانه» از توابع کامیاران در تاریخ ۱۲ خردادماه سال ۷۵ توسط نیروهای سپاه پاسداران در حالی که زخمی بود؛ بازداشت شد. نامبرده علی الرغم تحمل بیش از پنج هزار روز حبس همچنان در زندان یزد بسر می‌برد.

این زندانی سیاسی پس از بازداشت با اصرار اداره اطلاعات کامیاران به زندان «دیزل آباد» کرمانشاه منتقل می‌شود و برای چندین سال در این زندان بسر می‌برد و در تاریخ ۶ آذرماه‌‌ همان سال در دادگاه انقلاب کرمانشاه به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُردی» محاکمه می‌شود و در تاریخ ۹ دی ماه حکم حبس ابد به وی در زندان ابلاغ می‌گردد.

نامبرده بعد از طی چندین سال تحمل حبس در زندان «دیزل آباد» کرمانشاه از این زندان به زندان یزد تبعید می‌شود که به دلیل دوری مسافت زندان یزد با شهر کامیاران خانواده وی امکان ملاقات مداوم را با وی در طول این سال‌ها از دست می‌دهند.

  9 هزار محكوم جرائم ‌غیرعمد در ایران زندانی هستندarticle picture
مسئول امور شهرستان‌های ستاد ديه رژیم اسلامی گفت‌: در حال حاضر 9 هزار محكوم جرائم غير‌عمد در سطح كشور در زندان‌ها به‌سر می‌برند و چشم انتظار كمک‌های خيرين هستند.

آفتاب: 'عباس كشانی' روز يكشنبه در حاشيه مراسم گلريزان در ايلام گفت: هفت هزار نفر از اين افراد محكوم به پرداخت ديه و 2 هزار نفر نيز محكوم مالی می‌باشند.

وی، عمده محكوميت‌های پرداخت ديه را ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث كارگاهی‌، قتل‌های غير‌عمد و محكوميت‌های مالی را نيز ناشی از پرداخت نكردن نفقه و صدور چک‌های بلامحل عنوان و اظهار كرد: برای آزاد‌سازی هر زندانی به طور متوسط حدود 250 ميليون ريال نياز است.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin