۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه


«نکات جدیدی درباره حوادث بعد از انتخابات منتشر شد»

وب سایت کلمه، از سایت‌های نزدیک به میرحسین موسوی نکات جدیدی از یافته‌های کمیته رسیدگی به آسیب دیدگان رخدادهای بعد از انتخابات را منتشر کرده.
در بخشی از این گزارش آمده ترانه موسوی در طی درگیری‌هایی که به دنبال برگزاری مراسم سال‌گرد شهادت آیت اله بهشتی در مسجد قبا پیش آمده بود و طی آن ده‌ها نفر مجروح و توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند، بازداشت و ابتدا به کلانتری نوبنیاد و سپس به محل دیگری منتقل شده بود. خانواده‌ی وی نیز پس از چندی به کلی ناپدید شدند تا هیچ گونه امکانی برای دستیابی به حقیقت ماجرای شهادت ترانه باقی نماند.
معترضان به انتخابات می‌گویند ترانه موسوی پیش از کشته شدنش، در زندان مورد تجاوز قرارگرفته است. اما مسوولان جمهوری اسلامی همواره این موضوع را رد کرده اند.
 این وب سایت هم‌چنین خبر داده که نیروی انتظامی ایران در گزارشی محرمانه به مجلس، تعداد کل کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات را ۸۶ نفر اعلام کرده بود.
 درحالی‌که به نوشته کلمه برخی منابع اطلاعاتی در آن زمان، تعداد واقعی کشته شدگان را چند صد نفر اعلام کرده بودند.


پیک ایران    mohamad_ali_rasekhnia
همسر یکی از جان‌باختگان عاشورای سال ۸۸ می گوید به خاطر دو فرزند خردسالش و برای اینکه معیشت و زندگی‌اش دچار مشکلات بیشتری نشود، ناگزیر شد کمتر از مردی سخن بگوید که در تمام فامیل از او به عنوان «باب الحوائج» یاد می‌کردند اما بی‌گناه در خیابان کشته و شبانه به خاک سپرده شد، بی‌آنکه دو کودک او بتوانند حتی در لحظه‌ی آخر، صورت پدرشان را ببینند.
اینک پس از دو سال، پای صحبت‌های همسر این جان‌باخته‌ی عاشورا نشسته‌ایم که از سختی‌ها و دشواری‌های زندگی خود و دو فرزند خردسالش می‌گوید و حتی از موسوی و کروبی و سبزها هم گلایه می‌کند که چرا کسی سراغی از آنها نگرفت.
«محمدعلی راسخ نیا» معلم ۴۰ ساله‌ای بود که در همان روزهای نخست عاشورا فیلم مربوط به جان باختن او یکی از دردناک‌ترین صحنه‌هایی بود که در اینترنت منتشر شد. این فیلم مردی را نشان می‌داد که تمام صورتش پر از خون بود و مردم کنار جسد و صورت خونین او ایستاده بودند و برخی با شیون فریاد می‌زدند که او زنده است، اما محمد علی راسخ‌نیا زنده نماند و تنها دو روز بعد به خانواده‌اش زنگ زدند تا جسد را تحویل بگیرند.
بر اساس گزارشی که به تازگی درباره‌ی فعالیت‌های «کمیته‌ی پیگیری امور آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات» منتشر شده است – کمیته‌ای که موسوی و کروبی و خاتمی تشکیل داده بودند تا به شناسایی و پیگیری وضعیت خانواده‌های شهدا و مجروحان جنبش سبز رسیدگی کند – فعالیت این کمیته از نیمه‌ی شهریورماه ۱۳۸۸ با ممانعت نهادهای امنیتی مواجه شد و بدین ترتیب چهار ماه بعد که راهپیمایی مسالمت‌آمیز مردم در عاشورای ۸۸ به خاک و خون کشیده شد، هیچ نهاد و گروهی وجود نداشت که بتواند سرنوشت کشته‌ها و آسیب‌دیدگان اعتراضات آن روز را پیگیری و یا از خانواده‌های آنها دلجویی کند.
اکنون همسر محمدعلی راسخ‌نیا که در عاشورای سال ۸۸ به دنبال حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشته شد، پس از گذشت نزدیک به دو سال از نحوه‌ی کشته شدن و دفن همسرش صحبت می‌کند و یادآور می‌شود که او نیز مانند خانواده‌ی دهها قربانی دیگر سرکوب‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، در این مدت از طریق مراجع قانونی پیگیر پرونده قتل همسرش بوده و البته هنوز به جایی نرسیده است.
سخنان این زن داغدیده در شرایطی بیان می‌شود که به تازگی رئیس قوه قضاییه گفته بود در حوادث پس از انتخابات تنها یک نفر کشته شده است. این در حالی است که عباس جعفری دولت آبادی همان زمان در جمع خبرنگاران گفته بود: «هفت نفر در روز عاشورا کشته شدند، یک مورد اعلام شده با گلوله بوده که نیروی انتظامی رسما اعلام کرده هیچ گلوله‌ای شلیک نکرده، و بقیه بر اثر برخورد جسم سخت و آسیب‌های مشابه کشته شده‌اند و دو مورد هم بر اثر گلوله‌های ساچمه‌ای بوده که اساسا در اختیار نیروی انتظامی نیست.»
همسر «محمدعلی راسخ نیا» در مورد اینکه همسر کجا مورد اصابت قرار گرفت میگوید " دقیقا زیر پل حافظ بوده و وقتی این اتفاق رخ می دهد، موبایل همسرم می افتد که کسی با همان موبایل تماس می گیرد و به خانواده اطلاع می دهد. بعد از دو روز هم که خیلی مظلومانه او را جلوی چشم بچه های کوچکم در تاریکی دفن کردیم. خیلی زجرآور بود. 
تا کنون خانواده ی پنج تن از کشته شدگان عاشورا به نام های علی موسوی حبیبی، مصطفی کریم بیگی، شهرام فرج زاده طارانی، شبنم سهرابی و مهدی فرهادی راد در مصاحبه‌هایی که با جرس انجام داده‌اند، کشته شدن اعضای خانواده خود با شلیک مستقیم گلوله و یا زیر گرفته شدن توسط خودروی نیروی انتظامی را مورد تایید قرار داده و در عین حال گفته‌اند که تاکنون قاتلی به آنان معرفی نشده است.
article picture

ایران در اشغال اسلام طالبان ،پلمپ یک کلوپ غواصی، به دلیل داشتن مربی زن
 
منبع حکومتی:یک کلوپ غواصی، به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و سرویس‌دهی به آقایان توسط مربی زن، توسط مدیریت نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی ویژه کیش پلمپ شد.

سایت حکومتی مشرق:به گزارش معاونت اجتماعی، در پی وصول اخبار و اطلاعاتی مبنی بر تخلف یکی از کلوپهای غواصی جزیره کیش و عدم رعایت شئونات اسلامی، موضوع در دستور کار ماموران مدیریت نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی ویژه کیش قرار گرفت.

ماموران در بازدید از این محل با مشاهده تخلفات و نیز مشاهده سرویس‌دهی و آموزش غواصی آقایان توسط مربی زن، ضمن تذکر به مدیریت هتل، نسبت به پلمپ کلوپ غواصی اقدام کردند.

احمدرضا یوسفی، روزنامه‌نگار زندانی، ۱۵ ماه محروم از مرخصی

خبرگزاری هرانا - احمدرضا یوسفی، روزنامه نگار و معاون سابق فنی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیش از ۱۵ ماه است که محروم از همه حقوق قانونی از جمله حق مرخصی در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شود.
به گزارش کلمه، این روزنامه نگار توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به دو سال حبس قطعی و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است.
یوسفی سال ۸۹ وقتی برای ادامه تحصیل قصد خروج از کشور را داشت، به اتهام ارتباط با بیگانگان در فرودگاه دستگیر و زندانی شد. او در مدت چهار ماه بازداشتش در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات تنها دو بار بازجویی شد و با وجود نبود مدرکی در پرونده اش مبنی بر تخطی از قانون، به مانند بسیاری از زندانیان سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، قربانی سناریو سازی نهادهای امنیتی شد و در دادگاه توسط قاضی صلواتی حکم سنگین پنج سال زندان را که سه سال آن به حال تعلیق درآمد، دریافت کرد.
یوسفی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی و متخصص در حوزه علوم کامپیوتری است. وی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۴ به طور پیوسته به عنوان معاون فنی با خبرگزاری ایسنا همکاری داشت. وی از سال ۸۴ نیز این سمت را در این خبرگزاری به صورت نیمه وقت ادامه داد و همچنین مدتی دبیری سرویس بین الملل این خبرگزاری را برعهده گرفت. همکاری با خبرگزاری ایلنا از دیگر سوابق کاری اوست.
وی در انتخابات سال ۸۸ نیز به سایتهای اصلاح طلب فاتح نیوز، قلم نیوز، سلام خاتمی، سلام میرحسین و یاری نیوز کمک فنی می داد. احمد رضا یوسفی در دوران حضور در خبرگزاری ایسنا، معاون ابولفضل فاتح (مسئول اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی و مدیر وقت این خبرگزاری) بود.


سه تن دیگر در ارومیه اعدام شدند

منابع حقوق بشری از اعدام ۳ تن از شهروندان ایران در شهر ارومیه خبر داده اند.

بر اساس آنچه که وب سایت موکریان نیوز منتشر ساخته صبح دیروز در زندان مرکزی ارومیه سه زندانی به نام های محی الدین،خورشید و یونس قاسم زاده به دار آویخته شدند.
بر اساس این گزارش محی الدین و خورشید قاسم زاده فرزند سعد الله "برادر" و یونس قاسم زاده فرزند صادق پسر عموی آنها، اهل روستای "هه له قوشک" واقع در منطقه ی "سوما" از توابع شهر ارومیه می باشند که سپیده دمان روز پنج شنبه در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شدند.
اتهام این سه شهروند کرد مواد مخدر اعلام شده است.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin