۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه


  پیش بینی رمال خامنه ای پاسدار جزایری:اروپا، آبستن

 پاييزی انفجاری است
 
پیش بینی رمال خامنه ای پاسدار جنایتکار جزايري:مردم انگليس خواهان براندازي نظام حاكم هستند/ اروپا، آبستن پاييزي انفجاري است

پاسدار جزایری ادعا کرد: نگراني و واهمه كشورهاي اروپايي از سرايت آنچه در انگليس رخ داد، اينك احتمال تجربه پاييزي انفجارهاي اجتماعي را فراروي دولت‌هاي حاكم قرار داده است.

دیگربان:مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح٬ آشوب‌های اخیر لندن را «حرکتی مردمی» خواند که دولت بریتانیا با سازماندهی گروهی «اوباش» قصد داشت آن را «خدشه‌دار» کند.

به گزارش روز سه‌شنبه (اول شهریور) خبرگزاری ایسنا٬ آقای جزایری گفته که سپاه اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد: «اقلیت اوباش تحت سناریوی مشخص با سازماندهی دولت انگلیس و هماهنگی رسانه‌های دولتی به منظور خدشه‌دار نمودن حرکت مردمی به میدان آمده بودند.»

این فرمانده سپاه همچنین ادعا کرده است: «نظام کنونی انگلیس، فرتوت و دارای پوسیدگی‌های زیادی است و مردم خواهان برانداختن آن و ایجاد تغییرات اساسی هستند.»

به گفته وی «نه بزرگ مردم اروپا به سیاست‌های حاکمان خود بیانگر این حقیقت است که پیام نظام اسلامی و گفتمان جهانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اینک جامعه غرب را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.»

جزایری افزوده است: «رژیم حاکم {بریتانیا} قادر نخواهد بود برای درازمدت در برابر خواست و اراده افکار عمومی مقاومت کند و این حق مردم است که نظامی را که نمی‌خواهند براندازی کنند.»

بنابر ادعای وی «موج خشم‌ ملت‌های اروپایی علیه حاکمان خود جرقه‌های انفجار بزرگی که ممکن است دودمان لیبرال دموکراسی آمریکایی را زود‌تر از موعد قابل انتظار به باد دهد را زده است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی به خصوص علی خامنه‌ای ماه‌هاست از تحولات اجتماعی و سیاسی کشور‌های عربی و اروپایی با عنوان «بیداری اسلامی» یاد می‌کنند.

روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران طی این مدت بار‌ها از مردم کشور‌های عربی خواسته‌اند از رهبر جمهوری اسلامی تبعیت کنند و همچنین ادعا کرده‌اند که کشور‌های اروپایی نیز خواستار «نظام ولایی» هستند.

رسانه‌های جمهوری اسلامی از ناآرامی‌های لندن به شدت استقبال کرده و تلاش می‌کنند اخبار و گزارش‌های جهت‌دار از این ناآرامی‌ها منتشر کنند

  بازداشت سجاد خداکرمی در اطراف حسینیه ارشادarticle picture
 
بامداد شنبه بیست و نهم مرداد پس از برگزاری مراسم احیاء در حسینیه ارشاد با حضور فعالان دانشجویی و خانواده زندانیان سیاسی تنی چند از شرکت کنندگان در مراسم، بدون هیچ توضیحی توسط نیروهای امنیتی حاضر در محل بازداشت شده‌اند که از وضعیت آن‌ها خبری در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از جمله بازداشت شدگان شب نوزدهم رمضان می‌توان به سجاد خداکرمی فعال سیاسی و از اعضای فعال ستاد ملی جوانان اصلاح طلب (۸۸) اشاره کرد.

شاهدان عینی در خصوص بازداشت ایشان می‌گویند که پس از ترک حسینیه ارشاد و در حالی که نامبرده در خیابان به سمت منزل در حرکت بود یکی از نیروهای لباس شخصی به او نزدیک شده و خطاب به او گفت: «می‌شود چند لحظه تشریف بیاورید؟» و پس از برداشتن چند قدم خداکرمی را به داخل ون نیروی انتظامی هدایت کرده است.

این بازداشت در حالی صورت گرفت که این فعال سیاسی پیش از این در بهمن ماه سال ۸۹ نیز با اتهاماتی چون «تبانی بر ضد امنیت کشور از طریق دعوت افراد برای تجمع ۲۵ بهمن» و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود و در این رابطه مرداد ماه امسال شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی او را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم با اعتراض متهم به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است.

گفتنی است تلاش نیروهای امنیتی برای کنترل فضای حسینیه ارشاد و محوطه اطراف آن بسیار چشمگیر بود و پس از پایان مراسم به صورت اتفاقی نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت چند خانواده دیگر نیز کردند. مراسم سخنرانی و احیاء فعالان دانشجویی در حسینیه ارشاد برای شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان ینز برنامه ریز شده بود که با مخالفت نهادهای امینتی این مراسم لغو شد.
article picture

  بازداشت‌های خودسرانه و مخفی نگاه داشتن محل بازداشت

 زندانیان
 
بازداشت خودسرانه و مخفی نگاه داشتن محل بازداشت زندانیان عقیدتی، "ناپدید کردن" اجباری است.

بازداشت‌های خودسرانه و مخفی نگاه داشتن محل بازداشت زندانیان سیاسی، که از سوی مسوولان حکومت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است. این روش از مصادیق "ناپدید" کردن اجباری است.


همزمان با آغاز فعالیت رسمی احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران، کوهیار گودرزی وب‌نگار و فعال حقوق بشر در تهران و مادرش پروین مخترع در شهر کرمان خودسرانه بازداشت شده‌اند. گزارش‌گران بدون مرز وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران را محکوم می کند.

کوهیار گودرزی در تاریخ ٩ مرداد ماه در تهران بازداشت و تاکنون محل و علت بازداشت وی نامعلوم است. مینا جعفری با تائید بازداشت موکل خود نسبت به وضعیت بازداشت وی اعلام نگرانی کرده است. در فردای بازداشت کوهیار گودرزی، مادرشپروین مخترع در شهر کرمان از سوی چهار مامور با لباسی شخصی که به خانه‌اش حمله کرده بودند، بازداشت و به زندان مرکزی این شهر انتقال یافت. کوهیار گودرزی پیش از این نیز در ۲۹ آذرماه ١٣٨٨ بازداشت شده بود و مدت یک سال را در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر بسر برده بود.

گزارش‌گران بدون مرز یادآور می‌شود بازداشت‌های خودسرانه و مخفی نگاه داشتن محل بازداشت زندانیان سیاسی، که از سوی مسوولان حکومت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است. این روش از مصادیق "ناپدید" کردن اجباری است. میثاق جهانی در حمایت از همه افراد علیه ناپدید کردن اجباری " بازداشت، دستگیری، ربودن يا هر شكل ديگر محروم کردن از آزادی از سوی ماموران دولت يا اشخاص يا گروه‌هایی که با مجوز، حمايت، رضايت و یا عدم مخالفت دولت، انجام می‌شود" را ممنوع کرده است.

گزارش‌گران بدون مرز بازداشت‌های خودسرانه و مخفی نگاه داشتن محل بازداشت زندانیان سیاسی را در ایران محکوم می‌کند. روزنامه‌های نزدیک به حکومت در طی هفته گذشته خبرهایی مبنی بر " وخامت وضعیت سلامت" میرحسین موسوی صاحب امتیاز روزنامه‌ توقیف شده کلمه سبز منتشر کرده‌اند. علیرغم تکذیب "وخامت وضعیت سلامت" از سوی نزدیکان وی، اما میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد نویسنده، مهدی کروبی صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی و همسرش فاطمه کروبی سردبیر مجله‌ی توقیف شده ایران‌دخت در وضعیت مناسبی بسر نمی‌برند. آنها از تاریخ ٥ اسفند ١٣٨٩ از همه حقوق خود محروم شده‌اند " ارتباطات آنها اعم از رفت و آمد و ارتباطات تلفنی و غيرتلفنی آنان مسدود شده (...)و در محدوديت به سر می‌برند. "

گزارش‌گران بدون مرز از درخواست صدها شخصیت‌های سیاسی و مدنی ایران که با امضای طوماری خواهان آزادی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبی شده‌اند، حمایت می‌کند. گزارش‌گران بدون مرز با نگرانی از وضعیت سلامت انها از مقامات ایران می‌خواهد به بازداشت غیر قانونی آنها پایان دهد.

از سوی دیگر، گزارش‌گران بدون مرز در تاریخ ٢١ مرداد از آزادی مهدی خرغلی مطلع شد. مدیر وبلاگ باراندر تاریخ ٢٧ تیرماه درپی احضار به وزارت اطلاعات برای سومین بار در طی دو سال گذشته بازداشت شده بود. این پزشک وبلاگ‌نویس یکی از فرزندان آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو موثر شورای نگهبان از بدو تاسیس آن است،علیرغم آزار و اذیت ماموران اطلاعاتی و دستگاه قضایی همچنان در سایت خود به انتشار نوشته‌های انتقادی علیه دولت و سیاست سرکوب منتقدان ادامه می‌هد
انتقال همسر مهدیه گلرو به دادسرای اوین


به گزارش رسیده به جرس، او براي گذراندن حكم يك سال حبس خود، به زندان اوين و بند 350 منتقل شده است. وحيد لعلي‌پور از سوي شعبه‌ي 28 دادگاه انقلاب به دو سال زندان تعزيري به اتهام «تجمع و تباني عليه نظام» محكوم شده بود. اين راي كه مقيسه آن را به امضا رسانده بود، در دادگاه تجديدنظر به يك سال حبس تعزيري و يك سال حبس تعليقي به مدت پنج سال تبديل شد.

وحيد لعلي‌پور، مترجم زبان انگليسي است و فعاليت سياسي نداشت. وي در آذرماه 88، به دليل فعاليت‌هاي دانشجويي همسرش و به همراه مهديه گلرو بازداشت شد و با وجود نداشتن سابقه سياسي، به سبب پيگيري مجدانه پرونده همسرش كه حق قانوني خانواده زندانيان سياسي است، به زندان محكوم و حكمش به اجرا درآمد




عفو بین‌الملل، مقام‌های ایران را به "گروگان‌گیری" متهم کرد


دویچه وله : سازمان حقوق بشر عفو بین‌الملل، با انتشار بیانیه‌ای روند محاکمه دو شهروند آمریکایی در ایران را "مسخره کردن عدالت" خوانده و از مقامات ایران خواسته است، جاش فتال و شین بائر را سریعا آزاد کنند.مالکوم اسمارت، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفته است، هیچ دلیلی برای اثبات ادعای جاسوسی کوهنوردان آمریکایی وجود ندارد.

در بیانیه سازمان عفو‌بین‌الملل آمده است: «برخورد ایران با کوهنوردان آمریکایی از همان ابتدا به قصد گروگان‌گیری برای چانه‌زنی و گرفتن امتیازات نامشخص از ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.»

سازمان عفو بین‌الملل وضعیت دو سال گذشته‌ی کوهنوردان آمریکایی در ایران را همراه با «نداشتن دسترسی مناسب نداشتن به وکیل» و «دسترسی محدود به خدمات کنسولی» توصیف کرده است.

جاش فتال ۲۹ ساله، شین بائر ۲۸ ساله و سارا شورد ۳۲ ساله، سه کوهنورد جوان آمریکایی، در ۳۱ ژوییه ۲۰۰۹، هنگام پیاده‌روی در منطقه مرزی ایران و عراق دستگیر شدند. دولت ایران آنان را به جاسوسی و ورود غیرقانونی به کشور متهم کرده است.

سارا شورد، نامزد شین بائر، شهریور ۱۳۸۹ با وثیقه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد و به آمریکا بازگشت. دو نفر دیگر در زندان اوین در انتظار محاکمه خود ماندند.

عباس جعفری دولت‌آبادی با بیان ابلاغ حکم ۸ سال زندان به جاش فتال و شین بائر، از باز بودن پرونده سارا شورد و محاکمه غیابی او سخن گفته بود.

در همین زمینه هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای، حکم جاش فتال و شین بائر را «عمیقا مایوس کننده» خواند. خانم کلینتون همچنین از ادامه تلاش آمریکا برای آزادی فوری آن‌ها سخن گفت و افزود: «زمان آن فرا رسیده که آن‌ها به خانه بازگردند.»

بیست روز فرصت برای اعتراض به حکم

خانم کلینتون ابراز حمایت خود، رئیس جمهور باراک اوباما و مردم آمریکا از شین، جاش، سارا و خانواده‌های آن‌ها را، «تزلزل‌ناپذیر» توصیف کرده است.

پیش از این مسعود شفیعی، وکیل مدافع جاش فتال و شین بائر با بیان «بی‌گناهی» موکلان خود به دویچه وله گفته بود: «از فرصت بیست روزه‌ای که برای اعتراض به حکم گذاشته‌اند و همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهد کرد تا در رای دادگاه تجدید نظر شود.»

اردیبهشت ۱۳۸۹، ایران اجازه داد به‌خاطر "مسائل بشردوستانه"، مادران سه کوهنورد آمریکایی به ایران سفر کنند و برای اولین‌بار پس از دستگیری فرزندانشان، حدود ۱۰ ساعت با آن‌ها ملاقات کنند.

ادعای مبهم وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

به گزارش شبکه خبری "ای بی سی"، پس از این ملاقات، مادران شین بائر و سارا شورد خبر نامزدی فرزندان خود را اعلام کردند. به گفته مادران دو کوهنورد آمریکایی، شين باوئر با ساختن حلقه‌ای از تکه‌های نخ پيراهن خود، هنگام هواخوری در زندان، از سارا شورد تقاضای ازدواج کرده و به محض آزادی از زندان قرار است آن‌ها با هم ازدواج کنند.

فروردین ۱۳۸۹، حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از یافتن "مدارک مستندی" سخن گفته بود. مصلحی مدعی شد، این مدارک حاکی از «همکاری کوهنوردان بازداشت شده‌ی آمريکايی در ايران با سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا» است.

وزیر اطلاعات ایران ادعا کرده بود، «این اسناد و مدارک به زودی در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت». با این حال این اسناد هیچ وقت منتشر نشدند و جاشوا فتال و شین بائر پشت درهای بسته محاکمه و هر یک به ۸ سال زندان محکوم شدند.

به گفته‌ی ناظران سیاسی، جمهوری اسلامی ایران در صدد است، این دو شهروند آمریکایی را با دو تن از زندانیان خود در آمریکا معاوضه کند.


آلبرت انشتین: خامنه ای مطلق است

منصور حاتمی راد کارشناس وزارت خارجه اعلام کرد " میشل فوکو غربی در مورد آیت الله خامنه ای گفته است، محبوبیت آیت الله خامنه ای پهلو به افسانه می زند." با توجه به گذشت 28 سال از مرگ این فیلسوف فرانسوی، بر آن شدیم تا نظر سایر بزرگان تاریخ که احتمالا در سخنرانی های آینده حسن عباسی یا برادر حاتمی راد یا سایر دیپلمات های دیپلم ردی نقل قول خواهد شد، جویا شویم.

موریس مترلینگ: " آیت الله خامنه ای مثل زنبور عسل است، او دائما در بیت خودش است و تولید انبوه می کند."

توماس ادیسون: " موفقیت آیت الله مثل موفقیت همه انسانهای بزرگ است، یک درصد نبوغ، ۹۹ درصد سماجت و پافشاری بر حرفی که می زند."

هلن کلر: " آیت الله خامنه ای مثل آفتاب است، وقتی به او نگاه کنی چشمهایت کور می شود."

امیل زولا: " بگذار آیت الله را در یک جمله تعریف کنم، مردان بزرگ کسانی هستند که هیچ کس از آنها تمجید نمی کند، البته من خودم او را ندیدم."

آنتوان چخوف: " من تا به حال رهبری به بزرگی آیت الله خامنه ای ندیدم، حتی استالین را هم ندیدم، چون چند سال قبل از او مرده بودم."

فیثاغورث: " آیت الله مثل خطی است که به موازات مردم کشیده شده، آنها هیچ وقت به هم نمی رسند."

آنتونی رابینز: " آیت الله مثل عضله ای قوی در دستان یک ورزشکار است که پایش فلج است و نمی تواند به جلو برود، ولی ضربات دستش قوی است."

توماس کارلایل فیلسوف اسکاتلندی: " اقدامات آیت الله در ابتدا به نظر دشوار می رسد، ولی وقتی آن را آغاز کند، غیرممکن می شود."

اشو: " آیت الله هر وقت به قله می رسد، کنارش یک دره می بیند، بعد آن قله را می کند به زور توی آن دره."

از نامه چارلی چاپلین به آیت الله خامنه ای: " وقتی شاد بودی نخند، تا دیگران امیدوار نشوند و وقتی غمگین بودی سعی کن حال دیگران را بگیری."

آناتول فرانس: " خنده های آیت الله مثل لبخند می ماند، او سالی سه بار به شعر می خندد، آورین آورین آورین"

آندره مالرو: " آیت الله مردی سعادتمند است و سعادتمند کسی است که می تواند بر مشکلات و مصائب دیگران قاه قاه بخندد."

هربرت اسپنسر: " مردی که فکر نو دارد، هرگز آرام و قرار ندارد، رمز آرامش آیت الله همین است."

لارشفوکو: " آیت الله خامنه ای قدرت فریب دادن دیگران را دارد، یا اینطور خیال می کند."

از نامه های آلبرت انشتین به دکتر حسابی: " به پسرت بگو تو در سرزمینی بزرگ می شوی که یک مطلق مثل آیت الله خامنه ای در آن وجود دارد، پس بدان که فرضیه نسبیت همه جا درست نیست، بعدا که برای ناهار آمدم بیشتر حرف می زنیم."

ویل دورانت: " آیت الله برای من مثل بخشی از تاریخ است، فصل دوم از جلد سوم یک تاریخ ۳۸ جلدی."

والت دیسنی: " برای من سید علی مثل سفید برفی است، ولی با شش کوتوله."

منتسکیو: " آیت الله مثل یک رودخانه گل آلود است، هر چه به آن نگاه کنی نمی فهمی آن ته چه خبر است."

فردریش نیچه: " به آیت الله گفتم تنهایی در بهشت هم ارزش ندارد، چه رسد به جهنم."

ناپلئون بناپارت: " تربیت کودک را باید بیست سال قبل از تولدش آغاز کرد، نه ده سال بعد از اینکه رهبر شد."

گوستاو لوبون: " کسی را ندیدم که به خوبی آیت الله حرف بزند و همیشه به او گفتم فهمیدن بهتر از حرف زدن است."

برناردشاو: " آیت الله می داند حکومت طلایی آن است که نتوان قوانین اش را با پول خرید، به همین دلیل قوانین را بدون دادن پول خریده است."

ماکسیم گورکی: " همیشه آرزو می کردم کاش در حکومت آیت الله شاعر بودم، خانه هایی که استالین می دهد مال خود آدم نیست."

هاوارد هاوکز: " بارها به آیت الله گفتم بعد از بررسی همه واقعیت ها تصمیم بگیر، ولی او این توان را دارد که هیچ وقت تصمیم نگیرد، پس نیازی به دانستن واقعیت ندارد."

دیل کارنگی: " من یک عمر برای دوست یابی تلاش کردم و آیت الله در یک روز همه دشمنانش را یافت."
از نامه های برتراندراسل به علامه جعفری: " تو خوشبختی که در کشوری زندگی می کنی که آیت الله خامنه ای بعدا رهبر آن خواهد شد و خوشبختی بزرگتر تو آن است که وقتی احساس رهبری کرد تو مرده ای."



مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin