جایگاه زن در اسلام


زنان در حدیث



 محمد فرمود:

زنان عورتند و بيهوده گفتار؛ چون عورتند در خانه ها پنهانشان كنيد و گفتار بيهوده آنان را با سكوت خود چاره كنيد. (بحارالانوار، علامه مجلسی) (حدیث)

زنان در حدیث
-  محمد فرمود:

هرگاه زنی از جايی كه نشسته برخيزد، مردی آنجا ننشيند مگر زمانی كه سرد شود.(وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)

زنان در حدیث
 - در حديث صحيح از امام رضا منقول است:

سه چيز است كه از سنت پيغمبران است: بوی خوش كردن و موهای زيادتی بدن را ازاله كردن و زنان بسيار داشتن، يا بسيار با ايشان مقاربت كردن . (حلية المتقين،علامه مجلسی) (حدیث)

 
 زن كژدمی است شيرين گز. (نهج البلاغه)



- امام محمد باقر فرمود:

خوشم نمی آيد كه دنيا و آنچه در دنيا است داشته باشم و يك شب بی زن بخوابم.(حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)

 تمام زن شر است و بدتر از همه آنكه از بودنش گريزی نيست. (نهج البلاغه)

-  محمد فرمود:

زنان را با چوب تأديب نكنيد، بلكه با گرسنگی و برهنگی تأديب كنيد تا در دنيا و آخرت راحت باشيد . (بحارالانوار، علامه مجلسی) (حدیث)

-ازامام محمد باقرمنقول است كه حضرت محمد فرمود:

«بال و پر زنان را كوتاه كنيد به ترك لباس و زينت تا از خانه بيرون نروند. هركه راضی باشد به زينت و بيرون رفتن زنش از خانه، پس او ديّوث است و بنا می شود برای او هر قدمی كه بردارد خانه ای در جهنم.» (مجمع المعارف و مخزن العوارف، محمد شفيع بن محمد صالح) (حدیث)

زنان در حدیث
 -  محمد فرمود:

« هركه اطاعت زنش كند؛ خدا او را به جهنم اندازد». پرسيدند كه غرض از اطاعت چيست؟ فرمود: «مثلاً اذن می طلبد كه به حمام يا عروسی برود و مرد قبول می كند». (مجمع المعارف و مخزن العوارف، محمد شفيع بن محمد صالح) (حدیث)

زنان در حدیث
 ای مردم! آنان (زنان) از نظر ايمان و خرد و بهره، كمی و كاستی دارند: اما دليل كاستی آنها از نظر ايمان به جهت نخواندن نماز و نگرفتن روزه است در ايام حيض؛ و دليل كاستی آنان از نظر خِرَد اين است كه شهادت دو زن به جای يك مرد پذيرفته می شود؛ و دليل كاستی آنها از نظر بهره مادی نصيب ارث آنها به اندازه نصف مردان است . (نهج البلاغه)

از زنان بد بپرهيزيد و از زنان نيك هم برحذر باشيد و در كارهای نيكو از آنان پيروی نكنيد تا در كارهای زشت از شما پيروی نخواهند. (نهج البلاغه)

 محمد فرمود:

اگر امر می كردم كه كسی برای غير خدا سجده كند، هر آينه میگفتم كه زنان برای شوهران سجده كنند. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)
زنان در حدیث
- در حديث معتبر از محمد منقول است:

زنان را در غرفه و بالاخانه جا مدهيد و چيزی نوشتن به ايشان مياموزيد و سوره يوسف را تعليم ايشان مكنيد و چرخ رشتن به ايشان ياد بدهيد و سوره نور را به ايشان تعليم كنيد. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)



- به سند معتبر از محمد منقول است:
بهترين زنان شما زنی است كه فرزند بسيار آورد و دوست شوهر باشد و صاحب عفت باشد و در ميان خويشان خود عزيز باشد و نزد شوهرش ذليل باشد و از برای شوهر خود زينت و بشاشت كند و از ديگران شرم كند و عفت ورزد، هرچه شوهر گويد، شنود و آنچه فرمايد، اطاعت كند و چون شوهر با او خلوت كند، آنچه از او خواهد مضايقه نكند، اما به شوهر در نياويزد كه او را بر جماع بدارد.

زنان در حدیث
 بعد از آن فرمود: بدترين زنان شما زنی است كه در ميان قوم خود خوار باشد و بر شوهر مسلط باشد و فرزند نياورد و كينه ورز باشد و از اعمال قبيحه پروا نكند و چون شوهر غايب شود، زينت كند و خود را به ديگران نمايد و چون شوهر آيد، مستئری اظهار كند و سخنش نشنود و اطاعتش نكند و چون شوهر با او خلوت كند، مانند شتر صعب مضايقه كند . (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)

- حضرت صادق فرمود:

خوبی زن آن است كه مهرش كم باشد و زاييدنش آسان باشد و شومی زن آن است كه مهرش گران و زاييدنش دشوار باشد. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)
- از حضرت صادق منقول است:

زن به منزله قلاده ای است كه در گردن خود می افكنی؛ پس ببين كه چگونه قلاده برای خود می گيری. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)

- در حديث منقول است:

كه حضرت محمد چون به خواستگاری زنی می فرستاد، می فرمود گردنش را بو كنند كه خوشبو باشد و غوزك پايش پر گوشت باشد. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)


زنان در حدیث
- از امام رضا منقول است:

از سعادت آدمی است كه زن سفيدی داشته باشد. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)

 - در سندهای معتبر از  محمد منقول است:

چهار چيز است كه از سنتهای پيغمبران است: بوی خوش كردن، نزديكی به زنان، مسواك كردن و خضاب كردن به حنا. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)

- از حضرت امام محمد باقر و امام جعفر صادق منقول است:

حق تعالی برای زنان غيرت جايز نداشته است و از برای مردان غيرت قرار داده است، زيرا كه از برای مردان چهار زن و از متعه و كنيز آنچه خواهد، حلال گردانيده است و از برای زن به غير از يك شوهر حلال نكرده است. (حلية المتقين،علامه مجلسی) (حدیث)
زنان در حدیث
 - حضرت محمد فرمود:
زن از ضلعی كج آفريده شده. اگر بخواهی راستش كنی، آنرا می شكنی و اگر بخواهی بهمان حالت از آن بهره برِ، بهره می بری و او هم كج باقی مانده است.(وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)

حضرت محمد فرمود:

زنان در حدیث
بهترين زنان، زنی است كه وقتی خشمگين شود يا شوهرش بر او خشم گيرد، به شوهرش بگويد: دستم را در دست تو می گذارم و خواب را به چشمم راه نمی دهم تا وقتی از من راضی شوی. (بحارالانوار، علامه مجلسی) (حدیث)

 - امام صادق فرمود:

به زنان محبت علی را الهام كنيد و آنان را ابله و پاكدل واگذاريد. (وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی)

 - حضرت علی فرمود:

سوره يوسف را به زنان خويش تعليم ندهيد و برای ايشان قرائت نكنيد كه در آن سوره فتنه هاست. (وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)

زنان در حدیث
 - امام صادق فرمود:

علی بن الحسين چنين بود كه هرگاه شوهر دختر يا شوهر خواهرش نزد او می آمد، عبايش را پهن می كرد و او را می نشانيد، سپس می فرمود:« مرحبا به كسی كه زحمت را برداشت و عورت را حفظ كرد». (وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)


 - امام صادق فرمود:

سه چيز موجب استراحت مؤمن است... و سوم دختری را كه با مردن يا عروس كردنش از خانه خارج كند. (وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)

 زمانی كه حضرت محمد اراده جنگی می نمود، همسرانش را جمع می كرد و با آنان مشورت می فرمود و سپس ير خلاف گفته و رأي آنها عمل می كرد. (وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)

حضرت محمد فرمود:

مساحقه (عمل جنسی زنان با يكديگر) مانند لواط (عمل جنسی مردان با يكديگر) است، هر دو زنی را كه اينكار كردند، بكشيد آنها را، بكشيد آنهارا. (وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی)  (حدیث)
زنان در حدیث
- امام صادق می فرمايد:

نگاه كردن به موی سر زنان چادر نشين و روستائيان و گبران آتش پرست و اقليتهای دينی مانعی ندارد، زيرا اگر آنان را نهی كنی، گوش نمی كنند. (وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)

حضرت محمد فرمود:

مثل زن صالح، حكايت كلاغ اعصم است كه دسترسی بر آن نزديك به محال است.(وسائل الشيعه، شيخ حر عاملی) (حدیث)
زنان در حدیث
- حضرت امام محمد باقر فرمود:

رازی به ايشان مگوييد و درباره خويشان شما آنچه گويند اطاعت مكنيد. (حليةالمتقين، علامه مجلسی) (حدیث)

 - حضرت علی فرمود:


هر مردی كه كارهای او را زنی تدبير می كند، ملعون است. (حلية المتقين، علامه مجلسی) (حدیث)



ارشیو مطالب  نقد قرآن :



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 " سوره النسا"
نكاح كنيد آنچه خوش آيد شما را از زنان، دوتا، سه تا و يا چهارتا، و اگر بترسيد كه عدالت نورزيد، يكي را نكاح كنيد و آنچه را كه مالك هستيد بدستور الله تصاحب كنيد.
زنان مسلماني كه امروزه براي دفاع از حجاب در گوشه و كنار دنيا سينه سپر مي كنند، بايد بدانند، وقتي اللهِ محمد ميگويد "آنچه را كه مالك هستيد" يعني چه!
در دين اسلام برده داري و خريد و فروش زنان مرسوم بوده و هنوز هم هست (نمونه اش فروش و صادرات دخترانِ ايراني بوسيله ي مزدوران رژيم به كشورهاي عربيِ خليج پارس)، و به زناني كه جزو اموال مردانِ عرب محسوب م يشدند، مي گفتند كنيز، كه امروزه به آنها خودفروش، روسپي و يا فاحشه مي گويند.
بدانيد كه هزاران تن از شما بانوان ايراني را اعراب به عنوان اسير جنگي به بندگي برده اند و به بجاي كنيز، بارها و بارها به همديگر فروخته اند، چرا كه از پيش، محمدابن عبدالله فروش زنان را بر اساس سور هي قرآن مجاز كرده بود!
هنگاميكه يك زن ايراني هنوز بدنبال مهريه مي گردد، در حقيقت ندانسته از قانون
برده فروشيِ اللهِ عربستان و محمد تازي پيروي مي كند! آيا مي دانيد كه قرآن در مورد مهريه چه گفته است؟ خوب بخوانيد!
سوره النسا" آيه 4
و آتوا النساء صدقا تهن... "و صدقه زنان را بدهيد... "
2
سوره النسا" آيه 29
و اتوهن اجورهن .... " و حق الزحمه زنان را بدهيد"
منظور پولي است كه در آن زمان به يك كنيز (روسپي) داده ميشده تا به صيغه تن در دهد و خود را براي مدتي در اختيارِ مردان بگذارد و صاحب كنيز هم پولي گيرش بيايد! به اين آيه خوب گوش كنيد. و اگر توانائي نداريد كه زن آزاده و با ايمان بگيريد، (اين آيه گزارش مي دهد كه كنيزان را با ايمان نمي دانستند و فقط براي پركردن روسپي خانه ي محمد آنها را در اسارت داشته اند)، پس تصاحب كنيد كنيزان را با اجازه ي صاحبانش و مزدش را بدهيد تا خدا راضي شود. (بياد پري بلنده، كه بر اساس دستورات قرآن كاسبي ميكرد ولي بخاطر ندادن خمس و زكات كافي به آخوندها، پس از كودتاي ننگين 57 او را اعدام كردند).
اي بانوان ايرانيِ عرب زده، كمي انديشه كنيد و ببينيد بدنبال چه هستيد؟
تازي نامه (قرآن) به صراحت براي روسپي گري پروانه صادر كرده و مي گويد:
از صاحب كنيز اجازه بگيريد، به كنيز بيچاره كه هيچ اختياري از خود نداشته، تجاوز كنيد و پولش را به صاحب كنيز بپردازيد تا الله راضي باشد! كنيز بيچاره بايد خودش را در اختيار مردان بگذارد، پولش را صاحب كنيز بگيرد تا الله راضي باشد! اين چگونه عدالتي است؟ آيا تو بانوي ايراني بدرستي به دنبال دريافت مزد و صدقه هستي؟
سوره النسا" آيه 30
فاذا احصن فان اتين بفاحشه فعليهن نصف ما علي المحصنات من العذاب....
اگر كنيزي(فاحشه اي) خريدي و او بدون اجازه رفت با مرد ديگري هم بستر شد، مجازاتش نصف زنان با ايمان ديگر استالبته اين آيه براي زناني كه از تن فروشي گذران زندگي مي كنند، امتياز خوبي آورده است،
3
چرا كه محمد در اين آيه و از زبان الله براي روسپي گري امتيازي صادر كرده و شايد به خاطر همين امتياز است، كه امروزه كنيزان فاسد حزب الله به طرفداران حجاب پيوسته اند تا با خيال راحت و پيوستن به خانه هاي عفاف (روسپي خانه هاي مشهد و قم) از مجازات در امان بمانند. مردانِ از خدا ب يخبر براي زيارت اين روسپ يخانه ها به مشهد و قم م يروند (البته امروزه در اكثر خيابانهاي كشور تابلوهاي اين روسپي خانه هاي اسلامي را با بي شرمي تمام نصب كرده اند)، آخوند گردن كلفتي هم بجايِ پري بلنده، سرپرستيِ كنيزان اسلام را به عهده دارد و پولش را مي گيرد، و به گفته ي محمدتازي: الله هم راضي م يشود.
سوره النسا" آيه 38
الرجال قوامون علي النسا ..... واللاتي تخافون ..... واضربوهن ......
مردان فرمانروايانِ زنان هستند و اگر زنان نافرماني كردند، بزنيدشان! اي بانوي ايراني"اي كدبانوي با فرهنگ" زنانيكه دنبال حجاب مي گردند و بدنبال اين خرافات در گوشه و كنار دنيا آشوب به پا مي كنند؛ كساني هستند كه به كيش و شخصيت واقعي خود آگاهي نداشته و به خودشان هم باور ندارند. آنها مي خواهند تاريكي ها و نقاط ضعف شخصيت خود را زير حجاب پنهان و از اين طريق بر ناداني خود سرپوش بگذارند. از ديد اسلام، زنان جزو اموال مرد محسوب م يشوند و قابل خريد و فروش هستند! چگونه مي شود كه از درك و اراده و خرد انساني استفاده نكرد و به دنبال اين خرافات رفت؟ اگر بدرستي اين دستورات را شايسته ي خود م يدانيد، در نتيجه سنگسار هم در قرن بيست و يكم براي شما كم است.
: سوره كهف آيه 44
المال والبنون زينه الحيوه الدنيا ....
"ثروت و فرزند پسر، آرايش زندگاني دنيا هستند"
4
بيدار شويد و بدانيد كه شما بانوان كه زيباترين و عزيزترين آفريده هاي پروردگار هستيد، از ديد الله و اسلام محمد، حتا بخشي از زينت آلات دنيا هم به شمار نمي آييد! فقط يك كالاي قابل خريد و فروش و كنيزي كه به او مزد و صدقه داده مي شود. همين و بس!.
" سوره الاحزاب آيه 48
"اي كساني كه ايمان آورده ايد، اگر با يك زن مومنه ازدواج كرديد و از او خوشتان نيامد، فرقي نمي كند چه بلائي به سر او آورده باشيد، ولي اگر بكارت او را بر نداشت هايد، او را طلاق بدهيد و او را بر شما هيچ حق و حقوقي نيست، اگر مايل بوديد او را نيز پولي بدهيد و رهايش كنيد. اگر وارد كشتزار شده ايد، مهري هاش را بپردازيد.
و اما جال بتر از همه اينكه، الله ميگويد! اي نبي، زناني را كه مهر آنها را داده اي، زناني را كه خودت خريده اي، زناني را كه در جنگ به اسارت گرفته اي، زناني را كه خودشان را به تو مي بخشند "امراه مومنه"، زناني را كه با تو هجرت كرده اند و همچنين دختر عمه ها و دخترخاله هايت را بر تو حلال كرديم. 
به اين ترتيب پنج گروه از زنان بر مرد مسلمان حلال هستند.
اول آنانكه صدقه يا (مهريه) مي گيرند
دوم آنانكه خريداري مي شوند
سوم آنانكه در جنگ به اسارت گرفته مي شوند
چهارم آنانكه بطور مجاني (امرا مومنه) خود را تقديم مي كنند
پنجم آنانكه در سفر به همراه مرد مسلمان هستند
البته دختر عمه ها و دخترخاله ها و مادر زن و غيره را فراموش نكنيد


اي بانوان هم ميهنم!! آيا شما م يخواهيد يك ايرانيِ اصيل باشيد! يا يكي از اين امراه مومنه؟
خرد خود را بكار گيريد كه تصميم و اراده از آن شماست!
5
پيش از اينكه مهرِ الله بدست جنايتكاران جمهوري اسلامي به پيشاني شما زده شود، خودتان را از ننگ اسلام و خرافات 1400 ساله ي آن رهايي بخشيد. به فرهنگ نياكاني خود انديشه كنيد و با خرد انساني سرنوشت خود را دگرگون سازيد كه
پرافتخارترين فرهنگ جهان از آن نياكان شما و ميراث فرزندان آيند هي سرزمين آريايي است.
دكتر نوشيروان حاتم
جنبش حمايت از مبارزات ملت ايران



آنچه در زیر می خوانید بی کم و کاست از کتابِ  « حلیة المتقین» برگرفته شد و چون علمای اعلامِ ساکن قم و نجف هیچگونه موضعِ انتقادی در رابطه با این کتاب ندارند، می توان نوشته های این کتاب را نظر حکومتِ اسلامی در قبالِ زنان  دانست. 




فرازهایی از کتاب « حلیة المتقین» تالیف عالم ربانیعلامه محمد باقر مجلسی.
امام رضا (ع) فرمود:
 از سنت پیغمبران است زن زیاد داشتن و بسیار با ایشان مقاربت کردن! -
حضرت صادق فرمود:
زن به منزله‌ی قلاده‌ایست که در گردن خود می‌افکنی! پس ببین که چگونه قلاده‌ای برای خود می‌گیری. ص 69
حضرت رسول (ص) فرمود:
دختران باکره بخواهید که دهان‌های ایشان خوشبوتر و رحم های ایشان خنک‌تر و پستان های ایشان پر شیرتر  و فرزندآورترند! ص 70
حضرت امام رضا (ع) فرمود:
از سعادت ِ آدمی است که زن ِ سفیدی داشته باشد!!!!!!!
حضرت رسول (ص) فرمود:
بهترین زنان شما زنی است که فرزند بسیار بیاورد. نزد شوهرش ذلیل باشد! هر چه شوهر گوید، شود و آن چه او فرماید اطاعت کند و چون شوهر با او خلوت کند، آن چه از او خواهد مضایقه نکند! اما بشوهر در نیاویزد که او را بتکلف بر جماع بدارد! ص 70
بدترین زنان زنی است که از شوهر اطاعت نکند و چون شوهر با او خلوت کند مانند شتر صعب مضایقه کند  از آن چه شوهر باو اراده دارد و قبول نکند. خدا از تقصیر چنین زنی در نگذرد!  ص 70و71
حضرت رسول (ص) فرمود:
بهترین زنان شما (امت اسلام) زنان قریشند!
حضرت صادق (ع) فرمود:
در هنگام جماع (همخوابگی) سخن مگوئید که فرزندتان لال می‌شود! در آن وقت به فرج زن نگاه نکنید که فرزندتان کور می‌شود!
باکی نیست که مرد میان دو کنیز خود بخوابد اما مکروه است که در میان دو زن آزاد (منظور زنان عقدی حاجی آقاست) بخوابد و با آن‌ها جماع کند!
حضرت رسول فرمود:
حصیری که در گوشه‌ی خانه افتاده باشد بهتر است از زنی که فرزند از او بعمل نمی‌آید!
حضرت رسول (ص) به حضرت علی (ع) فرمود:
یاعلی! ایستاده با زن خود جماع مکن که آن فعل ِ خران است و اگر فرزندی بهمرسد مانند خران بر رختخواب بول کند!
یا علی! بر پشت بام جماع مکن که اگر فرزندی بهمرسد منافق و ریاکننده و صاحب بدعت باشد!
حضرت امیرالمومنین فرمود:
هرگاه کسی را دردی در بدن بهم رسد (مثلن دل‌پیچه یا روروک و سرما خوردگی بگیرد) یا حرارت بر مزاجش غالب شود، پس باید برود با زن خود جماع کند تا(دردش) ساکن شود!
حضرت امام محمد باقر (ع) فرمود:
زن آزاد را در برابر زن آزاد دیگر جماع مکن. اما کنیز را در برابر کنیز دیگر جماع کردن باکی نیست!
حضرت امام جعفر صادق فرمود:
اگر در وقت جماع نام خدا ببرند، شیطان دور می‌شود و اگر (نام خدا) نبرند، شیطان ذکر (الت تناسلی مرد) خود را با ذکر آن شخص داخل می کند! پس جماع از هر دو می‌باشد و نطفه یکی است.
پرسیدند که به چه چیز می‌توان دانست که شیطان در کسی شریک شده است یانه؟
 فرمود:
هر که ما را دوست می‌دارد، شیطان در او شریک نشده و هر که دشمن ماست شیطان در او شریک شده است!
حضرت امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق فرمودند:
حق‌تعالا (حق تعالی) برای زنان غیرت جایز نداشته است و از برای مردان غیرت قرار داده است. زیرا که از برای مردان جهار زن (عقدی) و از متعه (صیغه) و کنیز آن چه خواهند حلال گردانیده است. و از برای زن بغیر یک شوهر حلال نکرده است و اگر شوهر دیگر طلب کند یا اراده نماید، نزد خدا زناکار است. (از همین روی) غیرت و رشک نمی‌برند مگر زنان بد! و زنان مومنه صاحب رشک نمی‌باشند! ص 80
زنی از حضرت رسول (ص) پرسید:
یا رسول الله چیست حق شوهر بر زن؟
حضرت فرمود:
لازم است که اطاعت شوهر بکند و نافرمانی ِ او نگند و از خانه‌ی او بی‌رخصت او تصدق نکند و روزه‌ی سنت بی‌رخصت او ندارد و هر وقت اراده‌ی نزدیکی او کند مضایقه نکند، اگر چه بر پشت پالان شتر باشد! و از خانه‌ی شوهر بی‌رخصت اوبدر نرود و اگر بی‌رخصت بدر رود ملائکه‌ی آسمان و زمین و ملائکه‌ی غضب و ملائکه‌ی رحمت همه او را لعنت کنند تا به خانه برگردد!
(آن زن) گفت: یا رسول الله! حقِ کی بر مرد از همه عظیم‌تر است؟
حضرت فرمود: حق ِ پدر
(آن زن) گفت:    حق چه کسی بر زن از همه عظیم‌تر است>
حضرت فرمود: حق ِ شوهر.
آن زن پرسید:     من بر شوهر آنقدر حق ندارم که او بر من حق دارد!
حضرت فرمود:   از صد تا یکی نه! (کم‌تر از یک درصد!)
آن زن گفت:       قسم می‌خورم به آن خدایی که ترا به حقیقت فرستاده است، هرگز          
                     شوهر نکنم!    
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin