سایت سحام نیوز این نامه را منتشر کرد و فاطمه کروبی در آن نوشت ، در هفته های اخیر مهدی کروبی،  به خانه ای یک اتاق خوابه منتقل شده که ماموران امنیتی هم در آن حضور دارند. آقای کروبی در تنها اتاق این خانه نگهداری می شود؛ آن هم بدون حق دسترسی به روزنامه، تلفن ، ملاقات و هواخوری.
اسماعیل گرامی مقدم ، مشاور مهدی کروبی به صدای آمریکا گفت که به نظر من از این بعد نمی توانیم از حصر آقای کروبی بگوییم چون آنچه که در نامه خانم کروبی آمده ، نشان می دهد که آقای کروبی در سلول انفرادی هستند.
مشاور کروبی می گوید ، با شرایط موجود ، مهدی کروبی در انفرادی است
گرامی مقدم افزود : در ماه های اخیر بارها از حصر آقایان موسوی و کروبی و همسران شان گفته شده اما واقعیت این است ، که آقای کروبی اینک در یک اتاق محبوس شده اند.
حصر و محدودیت مهدی کروبی و میرحسین موسوی از هفت ماه پیش آغاز شده است. این دو چهره مخالف دولت ، در ۲۵ بهمن ۸۹ ، خواستار راهپیمایی هواداران شان در حمایت از جنبش دموکراسی خواهانه خاورمیانه و شمال آفریقا شده بودند اما حکومت ایران اقدام به محدودیت آنها کرد. از آن زمان تاکنون ، جز مواردی نادر ، موسوی و کروبی امکان خروج از منازل شان را نداشتند.
اینک خانم کروبی شرح می دهد که به بهانه جابجایی مهدی کروبی ، او را از همسرش جدا کرده اند و او امکان حضور در کنار او را ندارد.
مامورانی بی حیا و بی شرم
فاطمه کروبی در نامه خود اعلام کرده به درخواست خانواده کروبی ، خانه ای خریداری شد تا مهدی کروبی در آنجا باشد اما مقام های امنیتی موافقت نکردند و با اینکه خانواده کروبی هزینه اجاره مکان دیگری را برای یکسال آینده پرداخته اند اما ماموران آقای کروبی را به این خانه کوچک برده اند. فاطمه کروبی می گوید «در این بدعت جدید، حاکمیت، هزینه زندان و زندانبانان را برعهده خانواده گذاشته تا به جهانیان بگوید کروبی در خانه خود زندانی است».
موسوی و کروبی ۲۱۰ روز است که در منزل بازداشت هستند
همسر مهدی کروبی در این نامه ابعاد دیگری از حمله ماموران به منزل شان در اواخر سال گذشته را شرح داده و اعلام کرده ماموران بدون داشتن حکم و مجوز آنها را در حصر و حبس نگه داشته اند. فاطمه کروبی  با بیان اینکه ماموران مرد ، بدون حیا و شرم ،  لوازم شخصی او را بازرسی کرده اند ، به مقایسه رفتار ماموران ساواک در حکومت گذشته با ماموران جمهوری اسلامی پرداخته و گفته ساواک هیچگاه بدون حکم قانونی به حریم منزل اشخاص وارد نمی شد.
همسر مهدی کروبی در نامه خود به محدودیت های اعمال شده بر مهدی کروبی در ۲۱۰ روز گذشته هم اشاره کرده و گفته او از حقوق اولیه یک زندانی محروم است و حال آنکه مهدی کروبی در زندان نظام پیشین،  بعد از یک تا دو هفته زندان انفرادی ، اجازه هواخوری داشت.
«کروبی همچنان ایستاده»
خانم کروبی علاوه بر ابراز نگرانی از مشخص نبود وضعیت حقوقی مهدی کروبی و آنچه بر او می گذرد ،  گله کرده است. با این حال او تاکید کرده که مهدی کروبی همچنان بر مواضع خود ایستاده و ذره ای کوتاه نیامده است. به نوشته وی ، محدودیت های اعمال شده بر کروبی ،  تغییری در نظر او ایجاد نکرده است.
مقام های قضایی بارها از مجرم بودن کروبی و موسوی سخن گفته اند اما تا کنون جلسه ای برای رسیدگی به اتهامات آنها برگزار نکرده اند . مهدی کروبی، خود ، بارها تقاضای برگزاری دادگاهی علنی را مطرح کرده است.
به عقیده اسماعیل گرامی مقدم ، مشاور مهدی کروبی ، حکومت گریزی ندارد جز اینکه بزودی کروبی و موسوی را از حصر خارج کند. او می گوید : «اگر حکومت ، پرونده مبارزات آقای کروبی را مروری می کرد ، می دانست ایشان در مقابل فشارهای رژیم پهلوی کوتاه نیامد ، چه برسد به امروز.»
همسر مهدی کروبی در بخش دیگری از این نامه در شرح حمله ی ماموران به منزل شان گفته که ماموران بعد از ساعت ها فحاشی در بیرون خانه ، به داخل آن «یورش بردند» و حتی «بدیهی ترین مسایل انسانی و شرعی» را در تفتیش خانه رعایت نکردند.