۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه


ایجاد محدودیت برای دانشجویان کرد ارومیه
کردپا: حراست دانشگاه پیام‎نور ارومیه در دستورالعمل تازه‎ای از دانشجویان کرد این دانشگاه خواسته است که از این پس حق ندارند که با لباس کردی و محلی در داخل محوطه‎ی دانشگاه رفت‎وآمد نمایند.
بر اساس گزارش ارسالی خبرنگار کردپا از ارومیه، اقدام حراست دانشگاه پیام‎نور این شهر موجب واکنش و اعتراض دانشجویان کرد این دانشگاه گردیده است.
خبرنگار آژانس خبررسانی کردپا در ادامه‎ی گزارش خود می‎افزاید: نیروهای امنیتی مستقر در داخل دانشگاه اقدام به نصب دوربین‎های مدار بسته در محوطه‎ی دانشگاه نموده و کلیه‎ی حرکات و رفت‎وآمدهای دانشجویان را زیر نظر داشته و دانشجویان پیام نور ارومیه این گونه اقدامات دستگاه امنیتی حکومت اسلامی را در چهارچوب فشار و محدود کردن دانشجویان قلمداد می‎کنند.
مسئولان رسمی دانشگاه پیام نور ارومیه تعدادی از دانشجو‌یان را مورد بازجویی قرار داده و به آنان اعلام کرده‎اند که در بین دانشجویان عناصر به گفته‎ی آنها "ضد انقلاب" وجود داشته و باید هرچه زودتر شناسایی گردند.
در مقابل دانشجویان دانشگاه پیام‎نور به خبرنگار کردپا گفته‎اند که این نوع اقدامات حراست دانشگاه زمینه ساز اخراج دانشجویان کرد و محروم نمودن آنان از حق تحصیل می‎باشد.
تهدید و بازداشت دانشجویان کرد در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‎های ایران و کردستان با عناوین مختلف در حال افزایش بوده و بنابر خبرهای رسیده به آژانس کردپا در چند هفته‎ی گذشته تعدادی از فعالان دانشجویی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان و نیز دانشگاه آزاد اسلامی سنندج به علت فعالیت مدنی بازداشت و از ادامه‎ی تحصیل محروم شدند.
اسامی تعدادی از دانشجویان کرد بازداشتی عبارتند از آقایان مهدی دعاگو، میلاد کریمی، سوران دانشور و شیرزاد کریمی که از حق تحصیل محروم شده‎اند.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin