۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه


"آیت‌الله بروجردی" خطاب به دبیرکل سازمان ملل: از مبارزات مردم ایران حمایت کنید


آقای کاظمینی بروجردی در پیامی به بان کی مون و کشورهای حاضر در مجمع سالیانه، خواستار «حمایت بین‌المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران» شد.
آیت‌الله محمدحسین کاظمینی بروجردی، روحانی منتقد حکومت و زندانی در ایران، در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی این سازمان، خواستار «حمایت بین‌المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران» شد.
به گزارش دفتر نمایندگی آیت‌الله بروجردی در اروپا، این پیام که طی سخنرانی بنفشه پورزند، از فعالان ایرانی مقیم آمریکا، در اجلاس جهانی مخالفت با تبعیض و شکنجه خوانده شد، دربرگیرنده موضوعاتی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی این روزهای کشور ایران است.
آقای بروجردی در این پیام، وضعیت مردم ایران در حکومت کنونی را «اسفناک و دلخراش» توصیف کرده و آورده است: «ملت مظلوم ایران، از حقوق اولیه خود محروم هستند و همه سرمایه‌ها و ذخائر طبیعی آن‌ها برای ایجاد سنگرهای تبلیغی و توسعه طلبانه مدعیان مذهب، خرج می‌شود. امواج فقر و نداری و بیماری و درماندگی، فضای کشورمان را فرا گرفته و سانسور بی‌وقفه، مانع انتشار مناسب اخبار و احوال این رعیت غریب شده است.»
این روحانی زندانی، که پیامش را از زندان اوین فرستاده، تصریح کرده‌ است که مردم ایران در ۳۲ سال پیش به نام خداوند فریب داده شدند و اکنون خدا زدگی و معنویت گریزی در تمام سطوح جامعه ایران رشد کرده است.
در قسمت دیگری از این پیام آمده است: «اکنون که امید به گسترش دموکراسی جهان اسلام را فرا گرفته است و ارزش‌های حقوق بشری و انسانی در جوامع منطقه رو به نهادینه شدن می‌رود، حمایت بین المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران در دستیابی به حق حاکمیت خویش می‌تواند در دفع بحرانهای منطقه و جهان بسیار موثر باشد.»
خانم پورزند در انتهای سخنرانی‌اش درباره وضعیت این روحانی زندانی گفت که او بیش از دوهزار روز را به دلیل پافشاری بر جدایی دین از سیاست در زندان به سر می‌برد. خانم پورزند ادامه داد که آقای بروجردی در این مدت به دور از درمان و وکیل بوده و خانواده‌اش نیز مورد آزار «هیئت حاکمه زورگو» قرار گرفته است و «اینک در انتظار اقدام موثر شما در حمایت از ملت تحت ستم ایران می‌باشد.»
اجلاس جهانی مخالفت با تبعیض و شکنجه در روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریورماه در نیویورک برگزار شد و قسمتی از این برنامه دو روزه به سخنرانی‌هایی درباره گذر "دیکتاتوری به دمکراسی" اختصاص داشت که پیام آقای کاظمینی بروجردی در این بخش خوانده شد.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin