۱۳۹۰ تیر ۲۳, پنجشنبه

article picture
  
سوء تغذیه دختران ملی پوش کاراته ایران در یونان

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان ایران گفته است که اعضای این تیم در سفر به یونان برای شرکت در کاپ جهانی، با کمبود آب و مواد غذایی روبرو بوده اند، اما مسئولان فدراسیون کاراته این گفته ها را تکذیب می کنند
فرحناز اربابی، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است که بازیکنان این تیم حتی برای خریدن آب آشامیدنی باید از سرپرست تیم خواهش می کردند.

خانم اربابی با اشاره به "سوء تغذیه" بازیکنان تیم ملی در این رقابت ها می گوید: "آن‌ها سه روز تمرین کردند، ولی غذایی نداشتند که بخورند!"سرمربی تیم کاراته بانوان ادامه داد: "من ۲۵ سال در کاراته بودم و هیچ وقت شکایتی نداشتم و هرگز وارد حاشیه نشدم. اولین بار است که به خاطر شرایط حاکم بر تیم ملی اعتراض می‌کنم."

به گفته او، بازیکنان برای دریافت آب؛ باید به سرپرست تیم ملی اصرار می‌کردند!گفته می شود که سرپرست اعزامی که دبیر فدراسیون کاراته هم هست، در یک هتل دیگر و جدا از مجموعه اعزامی اسکان داشته است.سرمربی تیم ملی کاراته زنان ایران می گوید که منتظر پاسخ فدراسیون به انتقادات است: "اگر در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز همین روال باشد و به مشکلاتمان رسیدگی نشود،‌ استعفا می‌دهم."او در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود نزدیکی رقابت‌های قهرمانی آسیا، تیم ملی را به یونان اعزام کردید، گفت: "به ما گفتند برای تثبیت حجاب بانوان باید شرکت کنیم. اگر برای حجاب بود، پس چرا تیم مردان را هم اعزام کردند؟"به گفته فرحناز اربابی، سرپرست تیم در پاسخ به اعتراض بازیکنان گفته است: "پول نداریم و نمی‌توانیم خرج کنیم".اربابی می گوید: "اگر قرار است به خاطر یک مصاحبه اخراجم کنند برایم مهم نیست. من از حق بازیکنانم دفاع می‌کنم".پاسخ فدراسیون کاراته: آب و آب میوه خریدیمدبیر فدراسیون کاراته، در مصاحبه با خبرگزاری فارس، با تکذیب انتقادات مطرح شده، به سرمربی معترض تیم ملی بانوان پاسخ داده است.داریوش قاسمی، دبیر فدراسیون کاراته می گوید: "حدود ۸۵۰ یورو بابت خرید آب و آب‌میوه برای بازیکنان هزینه کردیم و هر چه خواستند خریدیم. نمی‌دانم چرا آن ها به وضعیت رفاهی تیم اعتراض داشتند".او که سرپرستی تیم اعزامی به کاپ آزاد یونان را برعهده داشت، گفت: "با توجه به شرایط بد اقتصادی یونان، اسکان ورزشکاران به صورت اردوگاه برگزار شد. طوری‌که کاراته‌کاران باید در داخل کمپ و در اتاق‌های ۶ تخته می‌خوابیدند و برای گرفتن غذا در صف می‌ایستادند."او اسکان خودش در یک هتل و به دور از بازیکنان تیم ملی که در کمپ بودند را تایید می کند. اما می گوید؛ در دو روز مسابقه در سالن حضور داشته و از نزدیک، مسابقات را تماشا کرده است.
بی بی سی

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin