۱۳۹۰ تیر ۲۱, سه‌شنبه

  آخوند گرگانی:حجاب و عفاف امنيت

كشور را تامين‌ می کند
article picture
آخوند گركانی رئيس ديوان جمهوری اسلامی حجاب و عفاف را تامين‌كننده بخش مهمي از امنيت كشور دانست و گفت: افراد خواستار بدحجابي، دانسته يا ندانسته حمايت از ناامني و بداخلاقي مي‌كنند و خودشان به آن توجه ندارند.

سایت حکومتی ایسنا:رئيس ديوان عالي كشور با بيان اينكه اخلاق بايد به موازات علم پيش برود، گفت: چرا دانشجوي سال آخر زماني كه خواسته معمولي او عملي نمي‌شود حاضر مي‌شود يك دختر بي‌گناه را با 37 ضربه چاقو از بين ببرد؟ اين خسران اخلاقي بايد با فرهنگ ديني جبران شود. قرآن كريم به خسران و زيان معنوي بسيار اهميت داده است. خسران و ضرر به ذائقه هر انساني تلخ است. چرا در جامعه امروزي ضرر مادي و آنچه متعلقات دنياست بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد، حال آنكه زيان مادي قابل جبران است اما زيان معنوي اخلاقي كه زيان حقيقي است كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد؟ در زيان معنوي انسان اصل هستي خود را از كف مي‌دهد تا آنجا كه كار به جايي مي‌رسد كه فرد توانايي ايمان آوردن از او سلب مي‌شود.

محسني گركاني با اشاره به آيه 12 سوره مباركه انعام خاطرنشان كرد: افراد لجوج سرمايه مادي خود را كه عمر و زندگي در دنياست و عقل و فكر و فطرت خدادادي را كه مي‌تواند در مسير حق به كار بسته شود، به كلي از دست مي‌دهند.

وي اضافه كرد: زيان بعضي از جرايم مشهود است به طوري كه مجرم نيز زيان آن را متوجه است. در برخي از جرايم، فرد از ضرر و زيان آن آگاه نيست؛ مانند بدحجابي در جامعه در صورتي كه حجاب و عفاف تامين‌كننده بخش مهم امنيت كشور است و به كاهش پرونده‌هاي قضايي كمك مي‌كند. افراد خواستار بدحجابي، دانسته يا ندانسته حمايت از ناامني و بداخلاقي مي‌كنند و خودشان به آن توجه ندارند.

رئيس ديوان عالي كشور با انتقاد از آنچه كه آن را «وضعيت بد حجاب در برخي از نقاط شمالي كشور و تهران، داروخانه‌ها، مراكز پزشكي و ...» مي‌خواند، ابراز اميدواري كرد كه با توجه به اينكه بيشتر خانواده‌ها به مساله حجاب و عفاف عنايت ويژه دارند لذا اين مساله بدحجابي كه بخش مهمي از مشكلات اخلاقي جامعه است مرتفع شود.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin