۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

تهدید و تعقیب مسیحیان ایرانی خارج کشور توسط سفارتخانه های جمهوری اسلام

پناهجویان مسیحی ایرانی ، وقتی توسط سازمانهای رسمی تقاضایشان رد میشود و بلاتکلیف میمانند به کابوس دیپورت دچار میشوند و هدف بسیار خوبی برای حملات عوامل جمهوری اسلامی در خارج کشور به حساب می آیند.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان ، در سال 1389 علاوه بر همه فشارهائی که در داخل کشور از طرف حکومت جمهوری اسلامی به مسیحیان واردشد و بازداشت و زندان و تعقیب و تهدیدی که از سوی عوامل اطلاعاتی و امنیتی بر جامعه مسیحی ایران تحمیل گردید ، مسیحیان ایرانی خارج کشور نیز از این آزارها بی نصیب نماندند و هرچند امکان بازداشت آنها برای عوامل جمهوری اسلامی وجود نداشت ، اما مورد تهدید و تعقیب بسیاری قرار گرفتند تا از ایمان خود دست بردارند .
رژیم جمهوری اسلامی و نمایندگیهای سیاسی آن در خارج کشور به شدت دنبال این پروژه هستند که مسیحیان ایرانی خارج نشین را به جامعه جهانی مشتی افراد بی عقیده نشان دهند که فقط برای دریافت امتیازات پناهندگی از سازمان ملل یا کشورهای پناهنده پذیر ادعای مسیحیت میکنند . حتی تا چند ماه پیش بازداشت مسیحیان و جفاهای روا شده بر آنها از طرف هیچ ارگان رسمی در جمهوری اسلامی پذیرفته و اعلام نمیشد و دستگاه تبلیغاتی حکومت اسلامی بسیار تلاش میکرد ایران را محل مناسبی برای زندگی اقلیتهای مذهبی بخصوص مسیحیان نشان دهد تا سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر و حقوق پناهندگان و دولتهای غربی را در این مورد به اشتباه بیندازد .
متاسفانه این سیاست جمهوری اسلامی درسالهای اخیر با موفقیت بسیاری همراه بوده است و بخصوص دفتر امور پناهندگان سازمان ملل ( یو ان اچ سی آر ) را در کشورهای مختلف دچار سردر گمی در مورد پناهجویان مسیحی ایرانی نموده است . اکنون در ترکیه ، یونان و اقلیم آزاد کردستان (اربیل ) تعداد قابل توجهی از پناهجویان مسیحی ایرانی وجود دارند که ادعایشان از طرف نمایندگیهای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هنوز پذیرفته نشده یا رد شده است .
البته این نکته نیز قابل توجه است که آشنا نبودن این افراد با قوانین و زبان بین المللی باعث ناتوانی آنها در اظهار درست مشکلاتشان به سازمانهای بین المللی و مراجع رسیدگی کننده و تصمیم گیرنده به امور پناهندگان میشود و اینگونه سیاستهای ضد مسیحی جمهوری اسلامی اثر بخشی بیشتری پیدا میکنند .
پناهجویان مسیحی ایرانی بخصوص آنهائی که درخواست پناهندگیشان بخاطر تغییر دین از اسلام به مسیحیت است ، وقتی توسط سازمانهای رسمی تقاضایشان رد میشود و بلاتکلیف میمانند ، به کابوس دیپورت دچار میشوند و هدف بسیار خوبی برای حملات عوامل جمهوری اسلامی به حساب می آیند تا به نوعی وادارشان کنند که از مسیحیت دست بردارند و با بازگشت به دین اسلام زمینه تبلیغاتی در داخل کشور برای بی اعتبار کردن ایمان روز افزون مسیحی فراهم آورند.
در این باره تا به حال موارد بسیاری از فشار بر ایرانیان مسیحی توسط عوامل جمهوری اسلامی در شهرهای استانبول آنکارا ، ارض روم ، دبی ، اربیل و سایر شهرهائی که در خارج ایران و اطراف مرزهای ایران هستند مشاهد شده بود که برخی از آنها همچنان در بین مردم دهان به دهان میگردند .
قرارداد تبادل مجرم و زندانی
اما در سال جاری دامنه این فعالیتهای جمهوری اسلامی به بسیاری از کشورهای دور از مرزهای ایران کشانده شده است و دولت جمهوری اسلامی در ابتدای سال سعی کرد برای تسهیل در امر تعقیب مخالفان خود در بیشتر نقاط دنیا با کشورهای متعددی قرارداد رسمی تبادل مجرم و زندانی امضاء کند. خبرگزاری ایسنا در مرداد ماه امسال از تلاش دولت ایران برای این منظور خبر داد .
خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) در روز چهارشنبه 20 مرداد ( 11 اوت 2010) گزارش داد که مقامات قضائی ایران و تایلند اخیرا موافقتنامه استرداد محکومان و مجرمین امضاء کرده اند . مطابق آن گزارش عبدالعلی میرکوهی معاون حقوقی وزارت دادگستری گفت: مطابق یکی از بندهای این توافقنامه محکومین به حبس هریک از دو کشور باید مدت محکومیتشان را در کشورهای خود سپری کنند .
2 روز قبل از آن یعنی در 18 مرداد همان خبرگزاری از سفر یک هیئت تایلندی به تهران برای امضای این توافقنامه خبر داده بود . خبرگزاری نزدیک به جناحهای تندرو حکومت نیز چند وقت پیش از آن ادعا کرده بود که هم اکنون حدود 60 شهروند ایرانی در تایلند زندانی هستند و چند شهروند تایلندی نیز برای تحمل محکومیت خود در زندانهای ایران به سر میبرند .
معاون حقوقی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی همچنین از تلاش همزمان دولت جمهوری اسلامی برای امضای توافقنامه های مشابه با 120 کشور جهان خبر داد و گفت که هم اکنون توافقنامه های نهائی با 20 کشورجهان از صدو بیست کشور لازم الاجرا شده اند . البته او نامه این کشورها را ذکر نکرد .
سوالی که مطرح میشود و نگرانی که برای ایرانیان بخصوص پناهجویان مسیحی مقیم خارج از ایران با شنیدن این اخبار بوجود می آید این است که چرا حکومت اسلامی که هیچوقت حاضر به دادن هیچگونه خدماتی به شهروندان ایرانی زندانی خارج از ایران نبود با این استدلال که آنها افراد فاسد و فریب خورده و محصول دست دشمنان اسلام هستند ، به یکباره پس از گسترش موج اعتراضات ایرانیان خارج کشور از یک سال قبل به یاد زندانیان ایرانی خارج از ایران افتاده است ؟ آیا فقط دلسوزی به حال ایرانیانی که اکثر آنها به جرم قاچاق مواد مخدر در زندانهای خارج هستند علت اصلی تلاش جمهوری اسلامی برای داشتن توافقنامه های استرداد مجرمین و تبادل زندانی با کشورهای مختلف دنیاست ؟ مگر نه اینکه هر روز تعداد زیادی از کسانی که در زندانهای ایران اعدام میشوند به آنها نسبت قاچاقچی مواد مخدر داده میشود ؟
حداقل در مورد کشورهای تایلند و مالزی موارد چندی در گذشته اتفاق افتاده است که طی آن سفارتهای جمهوری اسلامی در بانکوک و کوالالامپور از طریق عده ای از خلافکاران تحت حمایت خود در آن کشورها برای گیر انداختن و ایجاد دردسر برای ایرانیان مسیحی فعال ساکن آن کشورها اقداماتی انجام داده اند . هدف این اقدامات که به کمک ماموران مخفی سفارت ایران و به دست قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان با استفاده از مافیای محلی صورت میگیرد ایجاد دردسرهای اقامتی برای ایرانیان مسیحی و سایر مخالفان جمهوری اسلامی در آن کشورها بوده است. در مواردی که آنها موفق به پاپوش درست کردن برای مخالفان حکومت ایران و درگیر کردن آنها با پلیس و دستگاه قضائی کشور میزبان شده اند فقط نبود یک قرارداد مبادله زندانی و مجرم بین دولتها باعث عدم موفقیت ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای بازگرداندن اهداف مورد نظرشان به ایران بوده است .
تهدید علنی مخالفان خارج کشور
دو نفر از افراد با نفوذ نظامی و از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نامهای" سردار جوانی " و " سردار جزایری " به دفعات ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی مقیم خارج کشور را امسال تهدید به انتقام کرده اند . سردار جزایری که بین طرفداران جمهوری اسلامی به سردار " جنگ نرم " معروف است در اوایل مردادماه از تریبونهای رسمی اعلام کرد : " اینها که به خارج کشور پناهنده میشوند خیال نکنند دست ما به آنها نمیرسد . ما هروقت بخواهیم آنها را میتوانیم مجازات کنیم."
علاوه بر تمام اخباری که در این مورد و نفوذ ماموران اطلاعاتی مخفی جمهوری اسلامی از آلمان ، هلند و فرانسه و یونان در سال جاری رسید ، خود دست اندرکاران شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان نیز که به تصور ماموران اطلاعات سپاه در خارج کشور ساکن هستند در سال جاری به طرق مختلف از طرف سازمانهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی تهدید شده اند که اگر از کار خبررسانی و فعالیت مسیحی خود دست برندارند باید منتظر عواقب بدی برای خود و خانواده شان باشند .
در یک نمونه آشکار دیگر درهمان کشور تایلند در ماههای بهار و تابستان یک زوج مسیحی مقیم بانکوک به دفعات و به طرق مختلف توسط عوامل جمهوری اسلامی تهدید شدند که اگر دست از فعالیتهای تبلیغی مسیحی خود در بین ایرانیان برندارند و هرچه زودتر ایمان خود را انکار نکنند به روشهائی به ایران بازگردانده میشوند و مجازات خواهند شد . این زوج مسیحی بعد از این تهدیدات که مدارک آن نزد اف سی ان ان موجود و محفوظ است حتی ناچار شدند منزل محل اقامت خود را دربانکوک عوض کنند .
این زوج جوان مسیحی به این جرم تحت تهدید و ارعاب قرار گرفته اند که علی رغم رد شدن درخواست پناهندگیشان در چند نوبت توسط دفتر کمساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ( یو ان اچ سی آر ) بازهم با اصرار و با دستان کاملا خالی و تنها با ایمانی پرشور در بین همه فارسی زبانان ساکن بانکوک بخصوص مسافرانی که برای گذراندن تعطیلات یا امر تجاری مدت کوتاهی به تایلند میروند ، به نشر و ترویج کلام خداو پیام نجات از طریق عیسی مسیح میپردازند .
آنها بخاطر داشتن سابقه یک دستگیری در زمان اعتراضات دانشجوئی و دانش آموزی دوران اوج جنبش دوم خرداد و ریاست جمهوری خاتمی معروف به دوره اصلاحات در خانواده شان وقتی سالها بعد مانند بسیاری از جوانان و نوجوانان سرخورده دیگر آن دوران راه نجات خود را از مشکلات پناه آوردن به عیسی مسیح و ایمان قلبی به خدای زنده دیدند ، با بدترین رفتار نیروهای امنیتی روبرو شدند تا جائیکه بالاخره مجبور به ترک ایران شدند و اکنون بدون هیچ پناه قانونی و حمایت مادی در پایتخت کشور تایلند به بشارت انجیل و تلاش برای متشکل کردن فارسی زبانان مسیحی ساکن آسیای جنوبشرقی مشغولند .
ماموران اطلاعاتی رژیم که از طریق عوامل خود به فعالیتهای آنها پی برده اند و متوجه شده اند که آنها به علت رد شدن درخواست پناهندگیشان از هیچ حمایت قانونی برخوردار نیستند در تهدیدی آشکار به آنها اعلام کرده اند :
اگر واقعا مسیحی شده اید شرعا کافر هستید و هرگونه رفتار قانونی یا شرعی شامل حال شما میشود ....برای ما شاید برگرداندن قانونی شما به ایران کمی دشوار یا زمانگیر باشد ولی راههای آسانتر و سریعتر دیگری وجود دارد که امثال شما را تا ابد غیر قابل دسترس نگه نمیدارد و در هر لحظه میتوان شما را در مکان حاضر مجازات و یا از مسیرهای فرعی به ایران بازگرداند .
همه هموطنان مسیحی خارج از کشور بهتر است همانطور که این زوج جوان مسیحی در بانکوک تهدیدات را جدی گرفته اند و برای مصون ماندن راه حفاظت از خود را یافته و انجام داده اند ، خودشان را بخوبی محافظت کنند و مانند آنها دست از نشر کلام خدا به هیچ قیمتی برندارند چون خداوند و کلام او در نهایت مثل همیشه غلبه خواهد یافت و در اوج سیاهی شب خورشید نجات و رهائی طلوع خواهد کرد .
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin