۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه


حضور نیروهای امنیتی در سالن ملاقات زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین


نیروهای امنیتی و اطلاعاتی حاضر در زندان اوین، این هفته با حضور پررنگ در سالن ملاقات زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، جوی امنیتی را بر این مکان حاکم کردند.
طبق خبرهای رسیده به خبرنگار کلمه، دوشنبه این هفته وقتی خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین مثل هر هفته در سالن ملاقات کابینی حاضر شدند، شاهد آن بودند که تعدادی از نیروهای امنیتی در این سالن حضور دارند و رفتارهای خانواده ها را کنترل می کنند و گاه گاه به آنها تذکراتی می دهند. به عقیده خانواده ها، حضور نیروهای اطلاعاتی موجب می شود که ماموران سالن ملاقات هم که در شرایط عادی برخورد مناسب تری با خانواده ها دارند، با حضور این ماموران گاه برخوردهای نامناسب و تندی با خانواده ها داشته باشند.
همه این ها در حالی است که شرایطی کاملا امنیتی بر سالن ملاقات کابینی زندان اوین حاکم است و خانواده ها از گیت امنیتی سالن می گذرند و زندانی هم در طول مکالمه با خانواده اش از پشت شیشه های قطور کابین مجبور است شاسی کلید تلفن را فشار بدهد چون در غیر این صورت صدایش قطع می شود. به عقیده خانواده ها این شاسی به دلیل شنود مکالمات خانواده ها بر تلفن های سالن ملاقات نصب شده است.
خانواده ها همچنین از پایین آمدن ناگهانی پرده سالن ملاقات شکایت دارند. در پایان هر ملاقات کابینی ناگهان پرده ای سبزرنگ پایین می آید که به منزله پایان ملاقات زندانی با خانواده اش است.این پرده در ملاقات این هفته بدون مقدمه و به طور ناگهانی پایان کشیده شد و خانواده ها نتوانستند با یکدیگر خداحافظی کنند. خانواده زندانیان سیاسی معتقدند این کار، تاثیر روانی منفی بر خانواده و زندانی و به ویژه زندانیانی که فرزند خردسال دارند بر جا می گذارد.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin