۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه




ساعت ۱۰ صبح امروز سه مرد جوان در میدان آزادی کرمانشاه در ملاء عام به دار آویخته شدند. سن افراد اعدام شده اعلام نشده ولی به گزارش واحد مرکزی خبر میانگین سن این سه نفر ۲۱ سال و ۲ ماه میباشد.
به گزارش سایت رسمی دادگستری استان کرمانشاه این سه جوان بنامهای میلاد.ق ، جواد. الف و جواد الف سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به ربایش یک دختر دبیرستانی کرده و او را مورد اذیت و آزار جنسی قرار دادند .
این پرونده که به گفته رئیس کل دادگستری استان به لحاظ روند و تسریع در رسیدگی در تاریخ قضائی ایران کم سابقه بوده است، ۱۸ روز پس از حادثه یعنی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۰ آخرین جلسه رسیدگی آن در دادگاه کیفری استان مستقر در اسلام آباد غرب برگزار شد و حکم اولیه برای تایید به دیوانعالی کشور ارسال که ظرف مدت یک هفته حکم دادگاه بدوی در دیوانعالی کشور تایید و مجوز اجرای آن در مورخ۱۹ تیرماه ۹۰ توسط ریاست قوه قضائیه صادر شد.
سازمان حقوق بشر ایران اعدام های امروز کرمانشاه را شدیدا محکوم کرد.
محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان در مورد روند رسیدگی به پرونده این سه نفر گفت: "اینکه حکم دادگاه بدوی ظرف کمتر از ۱۸ روز پس از حادثه صادر شده نشان میدهد که این سه نفر از یک دادگاه عادلانه بر اساس استانداردهای بین المللی برخوردار نبوده اند. وی افزود: احتمال این وجود دارد که در بین این سه نفر نوجوان یا نوجوانانی نیز وجود داشته باشد از آنجایی که فقط میانگین سن این سه نفرتوسط مقامات رسمی اعلام شده است. امیری مقدم همچنین از جامعه جهانی خواستار محکومیت مجازات وحشیانه اعدام در ملاء عام در ایران شد و گفت این اعدام ها فقط به منظور ایجاد رعب و وحشت در جامعه اجرا میشوند.



مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin