۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه


انتقال مرضیه وفا مهر، بازیگر و کارگردان سینما به دادسرای فرهنگ و رسانه


مرضیه وفا مهر، بازیگر و کارگردان سینما و همسر ناصر تقوایی امروز برای چند ساعت از زندان قرچک ورامین به دادسرای فرهنگ و رسانه منتقل شد.این دادسرای تازه تاسیس در ساختمان دادستانی تهران واقع است.
براساس خبرهای رسیده به کلمه، امروز مرضیه وفامهر در حالی که لباس های یکپارچه سفید و چادر سفید به سر داشت در این دادسرا حاضر شد.استفاده از چادر برای زندانیان زن در ایران اعم از سیاسی و غیرسیاسی اجباری است و اعتراض زندانیان سیاسی زن در این خصوص جز در یک مورد تا کنون موثر واقع نشده است.
مرضیه وفا مهر امروز به سوالات قاضی پرونده پاسخ داد.وفامهر بازیگر اول فیلم «تهران من، حراج» به کارگردانی گرناز موسوی است و گفته می شود به دلیل بازی در این فیلم و پخش زیر زمینی آن بازداشت شده است .این فیلم به برخی از مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در کشور می پردازد.
کارگردان این فیلم خارج از ایران است و گفته می شود عوامل دیگر این فیلم که در ایران حضور دارند بارها احضار شده اند و برخی که هنوز نام آنها فاش نشده همراه با وفامهر در بازداشت بسر می برند.
قاضی دادگاه در این جلسه نسبت به رسانه ای شدن بازداشت مرضیه وفامهر اعتراض کرده و از صدور وثیقه برای ازادی وی نیز خودداری کرده است.قاضی گفته است که خانواده وفامهر حق نداشته اند که این موضوع را رسانه ای کنند.
هیچ کدام ازقوانین ایران اطلاع رسانی خانواده ها در باره بازداشت عزیران شان را ممنوع نکرده است اما نیروهای امنیتی، برخی از قضات دادگاه انقلاب و همچنین دادستان تهران واکنش بسیار منفی نسبت به انتشار اخبار بازداشت ها از خود نشان می دهند و گاه در واکنش به آن، برخوردهای نامناسب با خانواده های زندانیان می کنند.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin