۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه


  اعدام یک زندانی در قزوین

اعدام سه نفر به جرم لواط در زندان اهواز
article picture
 
شنبه، دوازدهم شهریور ماه سال جاری یک زندانی در محوطه زندان قزوین اعدام شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احسان شعبانی فرزند کامل اهل روستای اصلانیک از توابع شهرستان سلماس در زندان قزوین اعدام شد.

لازم به ذکر است که یک شنبه سیزدهم شهریور ماه جسد نامبرده را تحویل خانواده‌اش دادند، اتهام نامبرده از طرف مقامات قضایی ایران جرایم مربوط به مواد مخدر ذکر شده است.

***********
شش نفر در اهواز به دار آویخته شدند:

اعدام سه نفر به جرم لواط در زندان اهواز


حقوق بشر ایران، ۱۴ شهریور ۱۳۹۰: بنا ابه گزارش های رسیده از ایران بامداد دیروز یکشنبه شش زندانی در زندان کارون اهواز اعدام شدند.

خبرگزاری ایسنا به نقل ازسرپرست روابط عمومي دادگستري خوزستان عبدالحميد امانت نوشت: حكم اعدام سه مجرم به نام‌هاي "م،ط"، "ط، ت" و "م،چ" صبح امروز در اهواز اجرايي شد. اين سه مجرم به استناد مواد ۱۰۸ و ۱۱۰ قانون مجازات اسلامي، به دليل ارتكاب به اعمال منكر و خلاف شرع از سوي شعبه 17 دادگاه انقلاب اسلامي اهواز به اعدام محكوم شدند.

مواد مذکور در زمینه "مجازات حد لواط" میباشند . در قوانین مجازات اسلامی در قسمت تعريف و موجبات حد لواط چنین آمده است: ماده ۱۰۸ : - لواط وطي انسان مذكراست چه بصورت دخول باشدياتفخيذ (توضیح: رابطه جنسی بین دو مرد )، ماده ۱۰۹ - فاعل و مفعول لواط هر دو محكوم به حد خواهندشد ، ماده ۱۱۰ - حد لواط در صورت دخول قتل است و كيفيت نوع آن در اختيار حاكم شرع است .

در این گزارش اشاره ای به جزییات بیشتر در مورد چگونگی اثبات لواط این سه نفر نشده است ، ولی ایسنا به نقل از عبدالمجید امانت نوشت : اين سه‌نفر علاوه بر ارتكاب به اعمال ناپسند، مرتكب اعمال ديگري مانند آدم‌ربايي و سرقت مقرون به آزار هم شده بودند.

محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران ضمن محکومیت شدید اعدام های امروز گفت: "گزارش اعدام های امروز بر اساس مواد ۱۰۸ و ۱۱۰ قانون مجازات اسلامی میتوانند جزو موارد نادری باشند از اعتراف مقامات ایران در مورد اجرای حکم اعدام برای لواط و اعمال همجنسگرایانه ". امیری مقدم افزود: در گذشته احکام اعدام برای لواط غالبا همراه با تجاوز به عنف بوده است، اما در گزارش امروز اشاره ای به تجاوز به عنف در این پرونده نشده است ".

سازمان حقوق بشر ایران در حال بررسی بیشتر این پرونده برای اطلاعات بیشتر میباشد و از همه هموطنان در این زمینه تقاضا ی همکاری میکند.

گزارش دیروز ایسنا همچنین از اعدام سه نفر دیگر در زندان کارون اهواز خبر داد. ایسنا نوشت: "ع،ح" به دليل حمل و نگهداري ۶ كيلوگرم و ۳۰۹ گرم هروئين از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي اهواز به اعدام محكوم شد؛ اين راي از سوي دادستان كل كشور مورد تائيد قرار گرفت و صبح امروز در اهواز اجرا شد"، " همچنين دو نفر مجرم به نام‌هاي "ج،ن" و "الف.ش" به اتهام ارتكاب عمل نامشروع تجاوز به عنف و سرقت در يكي از شهرستان‌هاي استان، امروز در زندان كارون اهواز اعدام شدند؛ حكم اعدام اين دو تن هم طبق ماده ۸۲ ، ۶۳ و ۱۰۵ قانون مجازات اسلامي، از سوي شعبه ۱۷ دادگاه كيفري خوزستان صادر و توسط شعبه ۱۵ ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت".

سازمان حقوق بشر ایران طبق بیانیه ای در مورد احتمال موج جدید اعدام ها در آینده نزدیک هشدار داد. امیری مقدم سخنگوی این سازمان گفت: "گزارش های نگران کننده زیادی در مورد اعدام های برنامه ریزی شده در روزها و هفته های آینده بدست ما رسیده است و طبق این گزارش ها تعدادی از این اعدام ها قرار است در شهر های مختلف در ملاء عام اجرا شوند ". وی افزود: "پس از یک توقف یک ماهه در اعدام های رسمی به دلیل ماه رمضان، ما نگرانآغاز موج جدیدی از اعدام هستیم".
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin