۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه



شغل پردرامد برخي دفترخانه‌ها؛
ثبت ازدواج موقت همراه با معرفي عروس‌خانم
اعتدال: بحث جنجالي ازدواج موقت، موضوعي است كه هر چند شرع اسلام با لحاظ شرايطي براي آن منعي قرار نداده است اما به لحاظ بافت فرهنگي جامعه ايراني، اين شيوه بر خلاف كشورهاي عربي در ايران هيچ وقت جا نيفتاده است.

 اخيرا با كاهش تمايل جوانان به ازدواج، برخي دفاتر ثبت ازدواج براي جبران ركودي كسب و كار خود، دفترخانه خود را به محلي براي همسريابي و ازدواج موقت تبديل نموده‌اند.

در حالي كه اصولا دفترخانه وظيفه جاري نمودن صيغه عقد و انجام امور ثبتي ان را برعهده دارند، برخي دفترخانه خود نيز مواردي براي آقايان در نظر دارند. اين دفترخانه‌ها با وجود اينكه از درج اين مطلب به طور صريح در تبليغات خود، امتناع مي‌كنند ولي در تماس تلفني كه خبرنگار ما با يكي از اين دفاتر گرفت، منشي از وجود خانم‌هايي كه تمايل دارند به عقد موقت آقايان متقاضي دربيايند!

هر چند به نظر مي‌رسد، استفاده از اين فرصت با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني به لحاظ شكلي منعي نداشته باشد، اما تمايل به ازدواج موقت و گرويدن به اين روش مسايلي را در ادامه به دنبال خواهد داشت، كه بهتر است مسئولان امر با پرهيز از هرگونه برخورد احساسي، با بررسي دقيق و كارشناسي مزايا و روش‌هايي كه اين دفترخانه‌ها براي ازدواج موقت ابداع كرده‌اند، از خسارت‌هاي احتمالي جلوگيري به عمل بياورند.

اين گزارش حاكي است كه برخي از اين دفترخانه‌ها، رسما به موسسات ازدواج موقت تبديل شده‌اند و با انتشار آگهي‌هاي اينترنتي و پيامكي درصدد جذب مشتريان بيشتري هستند. البته نكته جالب اين تبليغات ان است كه مخاطب آنها اقايان هستند.

بنابراين گزارش برخي دفترخانه‌ها همانند موسسات همسريابي تصاوير موارد پيشنهادي خود را در آلبومي به رويت آقايان مراجعه كننده مي‌رسانند و جالب اينجاست كه در اينجا ديگر پذيرش عروس خانم شرط نيست و فقط بسته به سن و مدت و ... مهريه افراد، متفاوت است.

آقاي «ح» يكي از اين سردفترهاي مورد اشاره در شمال شهر تهران است، كه معتقد اين كار علاوه بر اجر مادي اجر معنوي دارد و به لحاظ شرعي و قانوني فاقد مشكل است. وي در انتها مدعي شد كه توانسته با اين اقدام خود جلوي فساد و فحشا را گرفته و از اينكه افرادي به خاطر يك سري مسايل دست به گناه بزنند، جلوگيري كرده است.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin