۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

نامه سرگشاده به اداره مهاجرت سوئد در مورد بازداشت "نوید میر پورزاده " فعال سیاسی و پناهجوی ایرانی
دو نهاد حقوق بشری و سیاسی وابسته به ایرانیان در سوئد با انتشار نامه ای به اداره مهاجرت این کشور با انتقاد از موج بازداشت پناهندگان ایرانی در سوئد به بازداشت و حکم دیپورت یکی از فعالین سیاسی و پناهندگی در این کشور اعتراض کردند .
به گزارش گروه خبری" ایران پرس دایجست" در این نامه آمده است : ما سازمانهای امضا کننده این نامه مراتب اعتراض شدید خود را در خصوص باز داشت نوید میر پورزاده یکی از فعالین سیاسی و اجتماعی ایرانی در سوئد از سوی پلیس و با تصمیم اداره مهاجرت سوئد اعلام ، این اقدام را نقض آشکار حقوق بشر و پناهندگی دانسته و این گونه اقدامات غیر منطقی را از سوی اداره مهاجرت و پلیس سوئد نشان از سقوط ارزشهای انسانی و چشم پوشی بر آنچه که نقض اشکار حقوق بشر در ایران نام دارد می دانیم .
ما معتقدیم این روند بر خلاف داعیه حقوق بشر در دستگاه سیاسی سوئد بوده و نشان از افول ارزشهایی را دارد که دولت سوئد خود را همواره مدافع آن دانسته و بی شک ادامه آن افکار عمومی این جامعه را بر علیه آن به چالش خواهند کشاند .
این نامه می افزاید : ما تردید نداریم که طبق اسناد موجود در مورد اقدامات و مبارزات سیاسی" نوید میرپور زاده " برعلیه جمهوری اسلامی -- که قطعا برای اداره مهاجرت نیز پوشیده نیست -- دیپورت وی به ایران و چنگال رژیمی که جز شکنجه و اعدام راهی برای سرکوب مخالفان سیاسی خود ندارد ، اقدامی غیر انسانی ، نا عادلانه و غیر قانونی است که امنیت وی را به طور جدی به خطر خواهد انداخت .
بر همین اساس و البته با توجه به سابقه و مدارک مرتبط با نوید ، از اداره مهاجرت و دستگاههای تصمیم گیر مرتبط می خواهیم تا ضمن لغو سریع حکم مذکور وضعیت وی را مورد تجدید نظر و بررسی قرار داده و درخواست پناهندگی وی را به عنوان یک فعال سیاسی به رسمیت بشناسد.

کانون پناهجویان ایرانی در سوئد
کمیته پناهندگی و حقوق بشر اتحادیه سراسری ایرانیان - واحد غرب سوئد 
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin