۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه


  احتمال اجرای احکام اعدام ۲۲ نفر در ايرانarticle picture
 
طبق اخباري که از ايران رسيده٬ ۲۲ نفر در زندان قزل حصار به سلولهاي انفرادي منتقل شده اند و صحبت از احتمال اجراي احکام اعدام عليه اين ۲۲ نفر است. گفته ميشود اين افراد براي اجراي حکم اعدام به زندانهاي اوين و گوهردشت منتقل شده اند.
موج جديدي از اعدامها در ايران از سوي جنايتکاران حاکم براه افتاده و روزي نيست که در زندانهاي ايران و يا در ملا عام تعدادي را اعدام نکنند. فقط در يک هفته گذشته بيش از ۲۲ نفر در ايران اعدام شده اند.
شنبه ٣ سپتامبر دو مرد در زندان ساري اعدام شدند.
روز يکشنبه ۴ سپتامبر سه مرد به اتهام همجنسگرايي در ايران اعدام شدند. جمهوري اسلامي ايران بيشرمانه اين سه نفر را اعدام کرد و در ايران و در دنيا به اين جنايت و وحشيگري حکومت اسلامي اعتراض چنداني نشده است.

يکشنبه همچنين يک مرد در مشکين شهر اعدام شد. از او ۴۰۰ گرم هرويين گرفته بودند.
سه شنبه ۱٣ سپتامبر در قم سه نفر اعدام شدند.
سه شنبه يک نفر در تهران و يک نفر در دستشان استان بوشهر در ملا عام اعدام شدند. تلويزيون حکومت اسلامي مراسم شنيع اعدام جواني به اسم " کوشا" را که متهم به قتل يک دختر دانشجو به اسم " مهسا" در تهران بود٬ را از شبکه خبر خود پخش کرد و رسانه هاي حکومتي و روزنامه ها نيز عکس اين جنايت و وحشيگري را با آخرين مصاحبه با قرباني به چاپ رساند.

پنجشنبه ۱۵ سپتامبردو زنداني در سمنان اعدام شدند. هفته قبل نيز ۵ نفر در همين زندان اعدام شدند. ۱۵ نفر درهفته گذشته در تربت جام اعدام شدند. همچنين در اين هفته ۴ نفر در زندان مرکزي زاهدان و پنج نفر در زندان مرکزي تايباد اعدام شدند.
آمار اعدامها در ايران در سال ۲۰۱۰ از سوي نهادهاي حقوق بشري ۵۴۶ مورد اعلام شده است. اين آمار در سال ۲۰۱۱ بيشتر خواهد شد٬ چرا که فقط در دو هفته گذشته٬ دهها نفر در ايران اعدام شده اند.

کميته بين المللي عليه اعدام ضمن ابراز انزجار نسبت به اين جنايات و خونريزيهاي وحشيانه حکومت جنايتکار اسلامي ٬ از همگان دعوت ميکند به اين موج گسترده اعدامها در ايران اعتراض کنند.

کميته بين المللي عليه اعدام
۱۶سپتامبر ۲۰۱۱
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin