۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه


ضرب و شتم فعالان مدنی تبريز در زندان و انتقال مجدد آنها به اطلاعات تبريز 
دانشجونيوز: گزارش ها از ايران حاکی از آن است که برخی از فعالان مدنی تبريز که در طی چند هفته گذشته به دنبال اعتراضات مردمی به وضعيت درياچه اروميه در تبريز بازداشت شده بودند در زندان تبريز توسط ماموران امنيتی ضرب و شتم قرار گرفته اند.

پس از آنکه گفته شد که ۱۱۰ تن از معترضين به وضعيت درياچه اروميه با وجود وضعيت بد جسمانی آنان و همچنين کمبود فضای بازداشتگاه ها در قرنطينه زندان تبريز در بازداشت به سر می بردند، خبرهای جديد از ضرب و شتم برخی از اين زندانيان که در مراسم افطاری فعالان مدنی آذربايجان در تبريز توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بودند، حکايت می کند.

پيشتر گفته شد که اين 110 نفر در بند قرنطينه زندان تبريز نگهداری می شوند که اين بند فضای کافی برای حضور اين تعداد زندانی را ندارد و زندانيان در شرايط بسيار سخت و غير استانداردی بسر می بردند.

در پی اين قادر نوروزي، وحيد علی مردای و فرزاد مهدوی به شدت دچار آسيب ديدگی شده اند و وضعيت جسمی آن ها بشدت نگران کننده گزارش شده است.

به دنبال اين آسيب ديدگی شکايت اين 3 تن از نحوه برخورد ماموران امنيتی- اطلاعاتی و ضرب و شتم آنها اين 3 فعال مدنی تبريز مجددا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات تبريز منتقل شده اند که امکان هيچگونه دسترسی به وضعيت ايشان ندارد.

قادر نوروزي، وحيد عليمرادی و فرزاد مهدوی به همراه 26 تن ديگر در مراسم افطاری فعالان مدنی آذربايجان بازداشت شده بودند. 
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin