۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه


اعزام دیرهنگام عبدالله مومنی به بیمارستان و نگرانی برای شنوایی وی

عبدالله مومنی، فعال دانشجویی زندانی و سخنگوی سازمان ادوار تحکیم، ظهر روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه، جهت معاینه آسیب دیدگی پرده گوش خود به بیمارستان اعزام شد.
شنوایی یکی از گوشهای عبدالله مومنی، فعال دانشجویی زندانی و سخنگوی سازمان ادوار تحکیم، خیلی ضعیف شده و پرده‌ی گوش دیگرش به گوش چسبیده که دکترها تشخیص داده‌اند که این آسیب دیدگی از اثرات ضرب و شتم و شکنجه‌های ایام بازداشت وی است.
به گزارش وب‌سایت کلمه، دکترها گفته‌اند اگر زودتر برای درمان اقدام می‌کرد، می توانستند جلوی پیشروی و از بین رفتن شنوایی را بگیرند اما اکنون دیر شده است.
این در حالی است که همسر وی پس از ماه‌ها در بیمارستان توانسته است همسر خود را حضوری ملاقات کنند اما ماموران امنیتی در ابتدا از نزدیک شدن وی به عبدالله مومنی برای سلام کردن هم جلوگیری می‌کردند.
عبدالله مومنی چند ماه پیش طی نامه ای به رهبری، گوشه هایی از شکنجه ها و برخوردهای زشت ماموران در دوره بازداشت موقت و بازجویی را افشا کرده و از “شکنجه شدید، اعترافات ساختگی و محاکمه نمایشی و فقدان کامل استقلال قضایی در محاکمه اش” سخن گفته بود.
مؤمنی که محکومیتش را در زندان اوین می گذراند، یازده ماه پس از انتشار نامه یسرگشاده خطاب به رهبری از بند ۳۵۰ زندان اوین به دادسرای این زندان احضار و اتهامات جدید به او تفهیم شده است.
نامه عبدالله مومنی که در زمان انتشار موجب بهت افکار عمومی شد، به عنوان یکی از مهم ترین اسناد مظلومیت اسرای جنبش سبز و رفتارهای غیرقانونی و منش ماموران امنیتی و بازجویان شناخته شد.
منبع: رهانا
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin