۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه


هجوم ارازل و اوباش پلیس به بیمارستان مطهری اورمیه برای بازداشت مجروحان و پناه بردگان به این بیمارستان

به گزارش منابع خبری ایران، تجمع غیر سیاسی مردم شهرهای ارومیه و تبریز که در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه برگزار شد، با شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشکاور روبرو شد.
سایت های خبری ایران به نقل از منابع خبری استان آذربایجان، درگیری های پراکنده ای از سطح شهر های ارومیه و تبریز گزارش داده اند.
گفتنی است در جریان اعتراض شهروندان ارومیه و تبریز به وضعیت دریاچه ارومیه این درگیری ها رخ داده است.
بنا بر خبرهای رسیده عصر شنبه 27-8-2011 اما مردم ارومیه و تبریز برای دفاع از دریاچه‌ ارومیه به خیابان‌ها آمدند. بر اساس تصاویری که در اینترنت منتشر شده، در خیابان‌های هر دو شهر ارومیه و تبریز، موتورسواران پلیس ضد شورش و نیروهای لباس شخصی حضور پرتعدادی داشته‌ اند که این نشانه نگرانی از احتمال گسترش اعتراضات از مناطق ترک نشین به دیگر شهرهای ایران است.
به گزارش سایت “کلمه” گزارش های غیر رسمی از به‌کارگیری گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی علیه مردم خبر داده‌اند و شاهدان عینی متعددی نیز ضرب و شتم شدید معترضان و بازداشت‌های گسترده را روایت کرده‌اند. در مقابل، از به آتش کشیده شدن دو موتورسیکلت پلیس ضد شورش توسط معترضان خشمگین نیز سخن به میان آمده است.
همچنین شاهدان عینی به سایت‌های منعکس‌کننده‌ اخبار اعتراضات آذربایجان خبر داده‌اند که تجمعات در خیابان‌های مختلف ارومیه گسترده بود، شبکه‌ تلفن همراه در ارومیه و بخش هایی از شهر تبریز با اختلال همراه بود، سرعت اینترنت در این دو مرکز استان‌های آذربایجان به شدت کند شده و نیروهای امنیتی مغازه‌داران را به زور وادار به بستن مغازه‌های خود می‌کرده‌اند. گزارش‌هایی از شکسته شدن شیشه‌های مغازه‌ها و باجه‌های تلفن به دست نیروهای لباس شخصی نیز وجود دارد.
اما سایت “ندای سبز آزدی” به نقل از منابع خبری آذربایجان گزارش داد که ماموران به بیمارستان مطهری اورمیه برای بازداشت مجروحان و پناه بردگان به این بیمارستان هجوم برده اند. در میدان خیام یک جوان را ماموران در حد مرگ ضرب و شتم کرده و با خود بردند. خیابانهای امام ، بعثت ،مطهری ، منتظری، طالقانی، امینی، کاشانی و غیره اورمیه به طور کامل تعطیل شدند.
پس از آن درگیریها در شهر اورمیه به دروازه شاپور کشیده شد. بنا بر گزارش های ارسالی از شهر اورمیه به وبسایت جنبش دانشجویی آذربایجان اؤیرنجی در گیریها به بازار یکانیان اورمیه و دوشابچی خانا کشیده شد. شدیدترین درگیری ها از بازار یکانیان اورمیه گزارش شده است. بر اساس گفته شاهدان عینی به برنامه نوبت شما تلویزیون بی بی سی تعداد شرکت کنندگان به 10 الی 15 هزار نفر می رسید.
بعد از درگیریهای گسترده در خیابانهای اصلی شهر اورمیه بازار سرپوشیده این شهر کاملا تعطیل شد. در ساعت های شب خبر از بازگشت آرامش نسبی به شهر گزارش شده است.
العربی.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin