۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

article picture


  آمریکا جمهوری اسلامی را به روابط پنهانی با القاعده

متهم کرد
 
آمریکا روز پنجشنبه هنگام اعلام تحریم هایی علیه شش عامل مظنون القاعده، جمهوری اسلامی را به معامله پنهانی با این سازمان متهم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا جزییات بیشتری ارائه نداد اما گفت آنان بخشی از شبکه ای به رهبری عزالدین عبدالعزیر خلیل هستند که مقام های آمریکایی او را یک فعال القاعده ساکن ایران می دانند. وزارت خرانه داری می گوید عبدالعزیز خلیل بر اساس توافق میان دولت جمهوری اسلامی و این سازمان تروریستی عمل می کرده است. بر اساس این گزارش رژیم ایران نقش مهمی در انتقال پول به منظور پشتیبانی از فعالیت های تروریستی القاعده در افغانستان و پاکستان ایفا می کند. دولت ایران هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است. اما دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا می گوید یر اساس این توافق پنهانی جمهوری اسلامی به القاعده اجازه داده است تا منابع مالی خود را از طریق این کشور حمل و نقل کند. وی تصریح کرده که این موضوع جنبه دیگری از حمایت رژیم ایران از تروریسم را ثابت می کند.

بر اساس این تحریم ها دارایی و حساب های بانکی خلیل و چند عامل دیگر القاعده در آمریکا مسدود می شود و شهروندان آمریکایی از معاملات مالی با آنان منع شده اند.
برگرفته از صدای آمریکا
 
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin