۱۳۹۰ تیر ۲۲, چهارشنبه

 zendani14092010
تحول سبز: یک سال از قطع تماس‌های تلفنی زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین می گذرد ، این در حالی است که در این یک سال خانواده های زندانیان سیاسی این بند بارها به این شرایط اعتراض کرده اند. 
به گزارش کلمه، بند ۳۵۰ زندان اوین با ۲۰۰ زندانی بزرگترین بند زندانیان سیاسی کشور محسوب می شود . در این بند تعداد زیادی از زندانیان حوادث پس از انتخابات نگهداری می شوند .

تا یک سال پیش زندانیان این بند حق داشتند روزانه با خانواده هایشان تماس تلفنی کوتاهی داشته باشند اما به ناگهان مسوولان قضایی، زندانیان را از این حق قانونی خود محروم کردند .حق تماس تلفنی از حقوق اولیه و تصریح شده زندانیان در آیین نامه سازمان زندان هاست. 
در همه بندهای زندان اوین زندانیان عادی می توانند به راحتی و هر روزه با خانواده های خود تماس تلفنی داشته باشند حقی که از زندانیان سیاسی همچون بسیاری از حقوق دیگرشان سلب شده است. بسیاری از زندانیان سیاسی از حق ملاقات حضوری و مرخصی بی بهره اند .

تعداد زیادی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین زندانیان شهرستانی هستند که امکان ملاقات هفتگی با خانواده شان را هم ندارند و محروم شدن از تماس تلفنی ظلم مضاعفی به آنان محسوب می شود و آنها گاه تا ماه ها از خانواده هایشان بی خبرند . 
محمد داوری، روزنامه نگار، علی بهزادیان نژاد عضو ستاد میر حسین موسوی و سعید متین پور روزنامه نگار زنجانی از جمله زندانیان شهرستانی این بند هستند که از هرگونه حق تماس تلفنی و ملاقات هفتگی با خانواده هایشان که در شهرستان زندگی می کنند محروم هستند. 
خانواده زندانیان سیاسی بارها در اعتراض به این موضوع به دادستانی تهران مراجعه کرده اند اما مسوولان قضایی از جمله دادستان تهران پاسخ مشخصی به آنها نداده و هر بار مدعی شده اند که دلیل قطع این تماسها ممانعت از خارج شدن اخبار زندانیان سیاسی به خارج از زندان بوده است. 
خانواده زندانیان سیاسی وزندانیان معتقدند که قطع تماسهای تلفنی بسیار آسیب زا است و حتی معتقدند که می تواند فجایعی را در زمانی که زندانی وضعیت جسمانی نامناسبی دارد به بار بیاورد، آنها همچنین از هدی صابر زندانی سیاسی این بند که چند روز قبل به دلیل اعتصاب غذا در زندان به شهادت رسید مثال می آورند و می گویند اگر تلفنهای بند وصل بود و آقای صابربا خانواده اش تماس داشت و می توانست درخواست شخصیتهای سیاسی را مبنی بر در خواست شان برای پایان اعتصاب غذا بشنود چنین فاجعه درد آوری به وقع نمی پیوست و علاوه بر این خانواده ممکن بود خانواده وی بتوانند اقداماتی فوری را برای نجات جان وی انجام دهند.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin