۱۳۹۰ تیر ۲۴, جمعه

article picture

  ناامن کردن مرزها و امنیتی کردن داخل شهرها
جمهوری اسلامی در شهرهای استان های کردستان و کرمانشاه و مناطق کردنشین آذربایجان غربی، در برابر چشم مردم آدم می رباید و روز روشن در کوچه و خیابان و بازار ترور و شب ها نیز مغازه و اموال مردم را غارت می کند.
***
دور جدیدی از تحرکات نظامی ـ امنیتی جمهوری اسلامی در مرزهای کردستان

جمهوری اسلامی دور جدیدی از تحرکات نظامی ـ امنیتی را در کردستان و به ویژه در مناطق مرزی از سر گرفته است. رژیم به دنبال توپباران های هفته گذشته "چومان و حاجی عمران" در مناطق مرزی کردستان عراق، نیروی نظامی باز هم بیشتری را در منطقه مستقر ساخته و در حال برپایی استحکامات نظامی است. در درون شهرهای کردستان ایران هم ضمن تقویت نیروهای انتظامی و مانورهای امنیتی، دست به اعمال فشارهای بیشتری زده و به بهانه های مختلف عمدا سعی در ناامن کردن محیط زندگی مردم دارد.

گسیل نیروهای نظامی به نوار مرزی و توپباران های متناوب مناطق مرزی کردستان عراق موجب نگرانی مردم این مناطق گردیده است. در این توپباران ها سپاه پاسداران مستقیما خانه های مردم را هدف قرار می دهد و روشن است که هدف آن ناچار کردن مردم از ترک محل زندگی و کسب و کارشان است. تاکنون در نتیجه این حملات، دهها تن کشته‌، صدها تن زخمی و هزاران نفر آواره شده اند. تداوم حملات مرزی حکومت محلی کردستان را به اعتراض وا داشته است. دولت محلی کردستان از رژیم ایران خواسته است تا به توپباران روستاهای مرزی خاتمه دهد و به خاطر تعرضات تاکنونی و اتهامات وارده اش معذرت خواهی نماید.

توجیه تعرضات جمهوری اسلامی به مناطق مرزی کردستان عراق و مانور نظامی در منطقه، حضور و تحرک نیروی پیشمرگ است. این ادعای رژیم از سوی مقامات حکومت محلی کردستان عراق رد گردیده است. اما اگر جمهوری اسلامی در تعرض به مردم مدنی مناطق مرزی عراق به چنین توجیهاتی متوسل می شود، برای میلیتاریزه کردن داخل شهرهای کردستان ایران و مانور دادن های امنیتی، جز ترس از اعتراض مردم و جز ایجاد ترس در میان آنان هیچ توجیهی ندارد.

جمهوری اسلامی در شهرهای استان های کردستان و کرمانشاه و مناطق کردنشین آذربایجان غربی، در برابر چشم مردم آدم می رباید و روز روشن در کوچه و خیابان و بازار ترور و شب ها نیز مغازه و اموال مردم را غارت می کند. بهتر است به چند نمونه ای اشاره شود:

چهارشنبه گذشته یکی از کسبه شهر جوانرود به نام «عبدالله ویسی» در راه بازگشت به خانه اش توسط چند فرد ''‌ناشناس‌'' ربوده ‌می شود و به قتل می رسد و شب همان روز نیز مغازه اش باز هم توسط افرادی نا‌شناس غارت می گردد که مردم شهر جوانرود این اقدام جنایتکارانه را منتسب به مزدوران رژیم دانستند و بازاریان شهر در اعتراض به آن اعتصاب کردند. روز گذشته ماموران اداره اطلاعات ملبس به لباس شخصی و سوار بر دو دستگاه خودرو در خیابان "ساحلی" شهر سنندج دو نفر را ربودند و با کشیدن نایلون پلاستیکی بر سرشان، آنان را به نقطه نامعلومی منتقل ساختند. همزمان نیز به یک مغازه عکاسی در پائین تر از چهار راه "سیروس" یورش بردند و ضمن غارت اموال مغازه، صاحب آن را با خود بردند. هنوز هم از سرنوشت مادح علوی جانی (معلم)، ابوبکر حیدری (کاسبکار)، هیوا محمدزاده (کارگر) و رسول عینی (مغازه دار) که چند روز قبل توسط ماموران امنیتی رژیم در شهر سقز ربوده شده اند، اطلاعی در دست نیست.

شامگاه شنبه هیجدهم تیرماه هم ماموران نیروی انتظامی با حمله به روستای "بایوه" در منطقه مرزی مریوان، اموال ساکنین این روستا را غارت کردند. طی کمتر از یک هفته ٧ تن از کولبران زحمتکش مرزی را کشته‌ و ٧ تن از آنان را زخمی کرده اند.

همچنین اطلاعات رسیده از مناطق مرزی حاکی است که جمهوری اسلامی افراد مسلح گروه تروریستی "انصار الاسلام" را با هدف نفوذ به داخل کردستان عراق به پاره ای از نقاط مرزی در کردستان ایران منتقل کرده است.

ناامن کردن مرزها و امنیتی کردن داخل شهرها، شیوه همیشگی رژیم است که هر چند وقت یکبار برای رسیدن به اهداف سیاسی و معینی آن را به کار می برد. در گذشته نیز با سازمان دادن انفجاراتی در مهاباد و سنندج و دیگر شهرها، چنین شیوه هایی را برای مرعوب ساختن مردم و پیشگیری از اوجگیری اعتراضات آنان بکار گرفته است.

از سرگیری حملات توپخانه ای جمهوری اسلامی به روستاهای مرزی کردستان عراق، تداوم حمله به کاسبکاران مرزی و استقرار افراد گروه تروریستی "انصارالاسلام" در این مرزها و مین گذاری گذرگاه های غیر رسمی مرزی، از جمله اقداماتی هستند که رژیم ایران با هدف اعمال فشار بر مردم منطقه و بر حکومت محلی کردستان با هدف بهره برداری سیاسی و کسب امتیاز انجام می دهد.

هدف اقدامات اخیر جمهوری اسلامی در ناامن کردن مرزها اساسا اعمال فشار بر حکومت محلی کردستان و جلوگیری از ایجاد ثبات در این منطقه و تثبیت موقعیت این حکومت است. سکوت معنی دار دولت عراق در مورد دست درازی های رژیم ایران در مرزها، نشانه نوعی هماهنگی اعلام نشده بین دولت مرکزی عراق و رژیم جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی به خیال خود با اعمال اینگونه اعمال جنایتکارانه می تواند مردم خشمگینی را که سی و چند سال نفرت از این رژیم را در دل دارند مرعوب سازد. این رژیم بایستی تاکنون دریافته باشد که به هر اندازه که فشار بر این مردم را بیشتر کند، عزم آنان را برای رودررویی با خود بیشتر خواهد کرد و روز مرگ خود را نزدیک تر خواهد ساخت.
گزارش دریافتی از كومه له
 
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin